الرافال و التايفون و الصفقات المصرية السياسية.

وميج 29 وسوخوي35

الصورة كاملة ممكن تقدر تبص بيها بعقلك لو عايز يعني تستخدمه

انا راجل هاوي مش زيك بتفهم احسن من نص هيئة التسليح :ROFLMAO:

يا دين امي لو كان مرسي يعني كمل ال 4 سنين وعمل اللي عمله السيسي في التسليح
ام الزيطة لاخر التاريخ

ده لغاية دلوقت بيعيطكوا علي كلامه (اللي متعدايش مجرد كلام) علي هنصنع سلاحنا ونصنع دوائنا
بلاش تدخل دين و كلمة ام في الموضوع ملهوش لازمة حتي لو هزار.
+
ايوة انتا بتقول بينهي سيطرة الامريكان علي القوات الجوية, هو مكنش عنده عقل او هيئة التسليح ان فيه مكونات امريكية في التسليح الخاص بالرافال و التايفون؟

يعني لو قولنا اتعاقد علي الميج-29 و السو , اه بنقول بينهي سيطرة الامريكان انما الرافال و التايفون ؟ و كمان بيتعاقد علي اباتشي ؟ بينهي ازاي كده سيطرة الامريكان؟

ياريت تشرحلنا.

اتشطروا زينا وهاتوا نص صفقتنا بس :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:
الناس ديه اتعاقدت علي اللي احنا مقدرنش نتعاقد عليه .. الامرام و الفايبر و الام1 ايه 2 و اباتشي لونجبو و حوارات كتير احنا مش قادرين ناخدها من نهايات التمانينات

بلاش تدخل دين و كلمة ام في الموضوع ملهوش لازمة حتي لو هزار.
+
ايوة انتا بتقول بينهي سيطرة الامريكان علي القوات الجوية, هو مكنش عنده عقل او هيئة التسليح ان فيه مكونات امريكية في التسليح الخاص بالرافال و التايفون؟

يعني لو قولنا اتعاقد علي الميج-29 و السو , اه بنقول بينهي سيطرة الامريكان انما الرافال و التايفون ؟ و كمان بيتعاقد علي اباتشي ؟ بينهي ازاي كده سيطرة الامريكان؟

ياريت تشرحلنا.

انا ضد التايفون مش هبرر ليها
هي الرفال ديه مش هتيجي بالميكا الرداري والحراري ؟! كان عندك bvr ؟
مكونات امريكية ايه يا ابا هو بس السكالب و هو هيتحل برضه
يعني هي الرفال حاليا سكالب ؟!
24 طائرة زي الرفال تساوي كام سرب اف16 مصر حاليا منقوص التسليج الجو جو والقدرات الالكترونية ؟!

الميج 29 والسوخوي 35 مدرسة جديدة بتذخير جديد كلي باعداد حالية تصل الي 72 طائرة ؟!!

ميج 29 وسوخوي 35 ورفال ومش بينهي تاثير الامريكان علي السلاح الجوي ؟!

اي واحد بقاله يومين في المنتديات العسكرية ويشوف حال القوات الجوية قبل وبعد السيسي هيعرف ان الامريكان اتنطروا برا دايرة اللي معاه مفتاح الحنفيه يقفل وقت ما هو عايز

بزود اباتشي وبجيب 46 كاموف

بزود ابرامز وهجيب تي 90

سياسية تسلييحة المفروض كان يمشي بيها مبارك ورجعها السيسي

ايه الغلط اننا نعترف بالحقيقة

الناس ديه اتعاقدت علي اللي احنا مقدرنش نتعاقد عليه .. الامرام و الفايبر و الام1 ايه 2 و اباتشي لونجبو و حوارات كتير احنا مش قادرين ناخدها من نهايات التمانينات

بجد والله الجيش الاولي اافريقيا كده

مين هيشهد للدواعش غير الاخوانج

اديك بترد علي نفسك علشان كده اتجهنا لمصدر اخر للسلاح ، و الناس ديه اشترت تقليد للخردة الروسية كما يدعون ، يعني امريكا منعت عنهم نسخ روسية اصلية فاتجهو للصين لتقليد الخردة ، فبقت تقليد الخردة عندهم سلاح جبار و دهً قمة ازدواج المعاير ،ذي سيادتك كده

انا ضد التايفون مش هبرر ليها
هي الرفال ديه مش هتيجي بالميكا الرداري والحراري ؟! كان عندك bvr ؟
مكونات امريكية ايه يا ابا هو بس السكالب و هو هيتحل برضه
يعني هي الرفال حاليا سكالب ؟!
24 طائرة زي الرفال تساوي كام سرب اف16 مصر حاليا منقوص التسليج الجو جو والقدرات الالكترونية ؟!

الميج 29 والسوخوي 35 مدرسة جديدة بتذخير جديد كلي باعداد حالية تصل الي 72 طائرة ؟!!

ميج 29 وسوخوي 35 ورفال ومش بينهي تاثير الامريكان علي السلاح الجوي ؟!

اي واحد بقاله يومين في المنتديات العسكرية ويشوف حال القوات الجوية قبل وبعد السيسي هيعرف ان الامريكان اتنطروا برا دايرة اللي معاه مفتاح الحنفيه يقفل وقت ما هو عايز

بزود اباتشي وبجيب 46 كاموف

بزود ابرامز وهجيب تي 90

سياسية تسلييحة المفروض كان يمشي بيها مبارك ورجعها السيسي

ايه الغلط اننا نعترف بالحقيقة
أنا هسيبك بخبرتك تطلع المكونات الامريكية هنا .. ولا ايه رأيك ؟

اديك بترد علي نفسك علشان كده اتجهنا لمصدر اخر للسلاح ، و الناس ديه اشترت تقليد للخردة الروسية كما يدعون ، يعني امريكا منعت عنهم نسخ روسية اصلية فاتجهو للصين لتقليد الخردة ، فبقت تقليد الخردة عندهم سلاح جبار و دهً قمة ازدواج المعاير ،ذي سيادتك كده
فين ازدواج المعايير؟ الناس ديه حصلت اللي مقدرش ناخده .. و انتا بتزود تسليح غربي برضو منقوص.

و بالمناسبة بخصوص التقليد و تقليد الخرده و الحوارات ديه , الجي-10 الصيني اللي مفروض متاخده من اللافي الاسرائيلي قدرت تهزم السو-35 (الروسي), مش كل حاجه تقليد تبقي اقل من الاصلي.

أنا هسيبك بخبرتك تطلع المكونات الامريكية هنا .. ولا ايه رأيك ؟

ايه الروشنة ديه ؟! حد شايفك وانت جاي؟!

هو مين اللي هيديني قطع الغيار فرنسا ولا امريكا ؟!! والتذخير الامريكي مش عايزه اهم حاجة قطع الغيار امريكا ولا فرنسا يا عم وزير الدفاع

يخربيت اللي فهمك انك ناصح وقور وطمعك في 2013 انك تمسك حاجة رسمية (هو انتوا فاكرين ديه بلدكم اصلا ؟! )

هتعيشو و تموتو في نظرية المؤامرة .. دواعش و اخوانج. BLA BLA

بس انت اسلامجي اخوانجي يا اسطي ديه مش مؤامرة ديه حقيقة
بس مش اولي تنصح خليفتك خليفة المسلمين ده ولي امرك الشرعي السيسي مجرد عميل غربي لما الخليفة يفتح مصر ويضم مصر تحت حكمه ويرجعها اسلامية اسلامية لا شرقية ولا غربية ....يبقي انتقد الوالي ساعتها

بتدخل فيما لا يخصك ليه يا اسطي ؟!

ايه الروشنة ديه ؟! حد شايفك وانت جاي؟!

هو مين اللي هيديني قطع الغيار فرنسا ولا امريكا ؟!! والتذخير الامريكي مش عايزه اهم حاجة قطع الغيار امريكا ولا فرنسا يا عم وزير الدفاع

يخربيت اللي فهمك انك ناصح وقور وطمعك في 2013 انك تمسك حاجة رسمية (هو انتوا فاكرين ديه بلدكم اصلا ؟! )
شفت لما اتزنقت قلبت علي كلام زي ( هو انتو فكارين ديه بلدكم اصلاً) هههههههههه

شفت لما اتزنقت قلبت علي كلام زي ( هو انتو فكارين ديه بلدكم اصلاً) هههههههههه

اتنزقت في ايه يا ابني ؟! انت فاكرني فاكر نفسي قور وناصح زيك انا بقول انا هاوي

يا ابني انا قلتك مين هيدني قطع الغيار امريكا ولا فرنسا ؟!
رد علي
التذخير الامريكي مش عايزه ؟! رد بقي

هي دي صورة رافال ....؟ أصلا
:ههه:
فعلا دي مش الرفال

يابن الحلال اسكت بطل هري للمرة التانية ولا التالتة بتبان عدم مصداقيتك وبتبان انت هاوي ...قول الحق فضيلة سيب الخبرة يتكلموا

RAS DAHB @RAS DAHB

:ههه:
فعلا دي مش الرفال

يابن الحلال اسكت بطل هري للمرة التانية ولا التالتة بتبان عدم مصداقيتك وبتبان انت هاوي ...قول الحق فضيلة سيب الخبرة يتكلموا

RAS DAHB @RAS DAHB
ههههههههه طب بص للصورة التانية , نبه زميلك سبارو انه شاف الصورة و معرفش الفرق بين الرافال و التايفون :D

عودة
أعلى