مصر تتسلم اول مقاتلتين سوخوي35 اول العام القادم

انت مش عايش معانا على الكوكب والا ايه
دى كانت واقفه على الحرب بينا وبين امريكا بسبب الصفقه دى ?
ياحبيبي لو قريت تعلقي كويس كنت عرفت انا قصدي ايه هل يوجد مصدر رسمي مصري او روسي اعلن عن الصفقة لايوجد اما التسريبات فلا يؤخذ بها ربما كان هناك مباحثات وتوقفت نتيجة الضغط والله اعلم ونعم عايش معاك على الكوكب الحلو دة

ياعمري عايش بنفس الكوكب بس انا كلامي كان واضح هل يوجد مصدر رسمي مصري او روسي اعلن عن الصفقة لايوجد ربما كان هناك مباحثات بهذا الخصوص وتدخل اليانكي ومنع الصفقة
لا و مش هتلاقى ...
شوف صفقات السلاح بين مصر و روسيا و انت تعرف ..
مصر و روسيا ماعلنوش عن الاس ٣٠٠ الا بعد تسريب صور ليه فى. المينا.
حتى القمر الصناعى مع فرنسا الاول كان كلام و فجأة القمر طلع.

المنتدي مليان مواضيع ومصادر عن الصفقة بما فيها هذا الموضوع
واتعب نفسك ودور قبل ما تدخل تفتي ولا هوا تمني شخصي
لا والله ابدا ياحبيبي لو قريت تعلقي كويس كنت عرفت انا قصدي ايه هل يوجد مصدر رسمي مصري او روسي اعلن عن الصفقة لايوجد اما التسريبات فلا يؤخذ بها ربما كان هناك مباحثات وتوقفت نتيجة الضغط والله اعلم اذا عندك مصدر رسمي هات نشوفو اما كلام المواقع والتسريبات لايؤخذ به خاصة بالصفقات العسكرية المهمة

لا والله ابدا ياحبيبي لو قريت تعلقي كويس كنت عرفت انا قصدي ايه هل يوجد مصدر رسمي مصري او روسي اعلن عن الصفقة لايوجد اما التسريبات فلا يؤخذ بها ربما كان هناك مباحثات وتوقفت نتيجة الضغط والله اعلم اذا عندك مصدر رسمي هات نشوفو اما كلام المواقع والتسريبات لايؤخذ به خاصة بالصفقات العسكرية المهمة
لولا التسريبات مكنش زمانا عارفين حاجه عن اس٣٠٠ ولا غيره

ياحبيبي لو قريت تعلقي كويس كنت عرفت انا قصدي ايه هل يوجد مصدر رسمي مصري او روسي اعلن عن الصفقة لايوجد اما التسريبات فلا يؤخذ بها ربما كان هناك مباحثات وتوقفت نتيجة الضغط والله اعلم ونعم عايش معاك على الكوكب الحلو دة
مصدر رسمى ايه ياجدع
انت متأكد انك قريت الى انا كاتبه

صحيح صفقاتنا مع الروس والصين لا تنظهر الا بعد الاستلام بفتره وعلى شكل تسريبات مثل الوينج لونج والكاموف والميج
صفقاتنا :giggle:

عايزين نشوفها بمناورات قادمة مع السعودية والامارات علشان نتسلى فقط بالمتابعة ?
دوري مصغر يعني ? بس بدون مرتضى منصور ?

عايزين نشوفها بمناورات قادمة مع السعودية والامارات علشان نتسلى فقط بالمتابعة ?
دوري مصغر يعني ? بس بدون مرتضى منصور ?
ونستمتع بصراع الجواميس الطائرة كما كان بعض الاعضاء من بني جلدتنا يسمونها ?

خلاص يا جماعة.... ياريت مانضيعش وقت ?

ندخل بقة في مناقشة خطط ضرب السد. انا خايف ينضرب قبل ما الناس تستقر على سيناريو منطقي او اتنين ???

لماذا لا تطر للمعيار الاماراتي بتكون فعالة
اعتقد ان ادخال سرب رافال اخر سيكون اكثر جدوى
فالفرنسيين سبق ان عرضوا تطويرها ولكن التكلفه كانت مرتفعه

فى الغالب الى باكستان

اللي هيجيب التايفون مع الرفال هيفرط في الميراج 2000 ؟! ( ده لو عشان لو هنوحد اللوجيستيات يعني )

يا راجل ده الميراج 5 بتاعه السبعينات الباكستانيين قعدوا يتفاضوا معانا اكتر من 3 سنين :ROFLMAO:

باشا ...مصر لو امتلكت احدث الاسلحة اللي في العالم في كل الافرع برضه هتطلع عين المعدات القديمة لغاية اما تنطق
بالمقارنة مع الميج 21 وتاريخها في مصر وطلوع عين امها معانا ..الميراج 2000 لسه عروسة جديدة

عودة
أعلى