مصر تتسلم اول مقاتلتين سوخوي35 اول العام القادم

يا اخوان مفيش اي جديد
الكلام كان ان الاستلام علي بداية السنة واحنا داخلين علي شهر 5 ومفيش اي اخبار
مفيش حد عنده اي اخبار

يا اخوان مفيش اي جديد
الكلام كان ان الاستلام علي بداية السنة واحنا داخلين علي شهر 5 ومفيش اي اخبار
مفيش حد عنده اي اخبار
ايه يا عم داحنا لسه شايفين الميج فى مصر اول امبارح وهى فى مصر من 3 سنين عايز تشوفهم ازاى وهم ممكن يكونو لسه مدخلوش الخدمة ?

يا اخي مش عاوزين نشوف
بس اخبار حتي
معتقدش فى حاجه هتظهر دلوقتى
فعلا لسه بدرى وممكن منشوفهاش غير لما تتم كامل الصفقة ال 24 طيارة علشان اول ما تظهر صورة السوخوى الخاصة بينا او تطلع اخبار تسليمها هيهيج الاعلام الاميركى انه ازاى ترامب يعمل قانون وميطبقهوش لا على تركيا ولا مصر

فعلا لسه بدرى وممكن منشوفهاش غير لما تتم كامل الصفقة ال 24 طيارة علشان اول ما تظهر صورة السوخوى الخاصة بينا او تطلع اخبار تسليمها هيهيج الاعلام الاميركى انه ازاى ترامب يعمل قانون وميطبقهوش لا على تركيا ولا مصر
ما اخشاه انه يكون تم التراجع عن الصفقة بسبب الضغوط او تأجيلها علي الاقل

ما اخشاه انه يكون تم التراجع عن الصفقة بسبب الضغوط او تأجيلها علي الاقل
سؤال هل يوجد مصدر رسمي مصري او روسي تحدث ان هناك صفقة تم توقيعها بهذا الخصوص ام كله تسريبات وكلام مواقع يا اخوان رجاء زمن الصفقات السرية وماخفي كان اعظم ولى الى غير رجعة يعني صفقة سرية عل مين مثلا امريكا او اسرائيل او على اعضاء المنتدى مثلا اذا لم يكن هناك مصدر رسمي يعلن الصفقة مع احترامي اذا هي غير موجودة

سؤال هل يوجد مصدر رسمي مصري او روسي تحدث ان هناك صفقة تم توقيعها بهذا الخصوص ام كله تسريبات وكلام مواقع يا اخوان رجاء زمن الصفقات السرية وماخفي كان اعظم ولى الى غير رجعة يعني صفقة سرية عل مين مثلا امريكا او اسرائيل او على اعضاء المنتدى مثلا اذا لم يكن هناك مصدر رسمي يعلن الصفقة مع احترامي اذا هي غير موجودة
المنتدي مليان مواضيع ومصادر عن الصفقة بما فيها هذا الموضوع
واتعب نفسك ودور قبل ما تدخل تفتي ولا هوا تمني شخصي

انت مش عايش معانا على الكوكب والا ايه
دى كانت واقفه على الحرب بينا وبين امريكا بسبب الصفقه دى ?

الموقع الروسي الشهير Эксперт Online تحدث عن تسلم مصر أول طائرتين Su-35 في أوائل العام المقبل وينتهى التسليم فى منتصف عام 2023 والصفقة تشمل ما لا يقل عن 26 طائرة بقيمة 2.7 مليار دولار ومصر تخطط لإنشاء سربين للـSu-35 والسفارة المصرية في موسكو قالت إن شراء الأسلحة الروسية مسألة استراتيجية وسيتم حلها بغض النظر عن أي ضغوط من الخارج لأنها تلبي بالكامل المصالح الوطنية للبلاد والرئيس المصري عبد الفتاح السيسي اتخذ قرار شراء الـSu-35 في نهاية العام الماضي وفقًا لكلارك كوبر مساعد وزير الخارجية للشؤون السياسية الامريكى فمن المؤكد أن مصر ستخضع لعقوبات ثانوية وفقًا لقانون CAATSA.

اول صفحة فى الموضوع

طالما الموضوع في طي الكتمان كده. ومفيش اي اخبار حتي الان. اذن انا مطمئن...... هههه
كده بعون الله مصر تقريبا استلمت قطعه او اتنين

Report: Egypt, Russia Sign $2B Deal for Su-35 Fighter Jets

يابنى دا وزير دفع اميركا و نائب الرئيس علقو والصحف الامريكية و الصينية و الروسية و الاوروبية اتكلمو عن الصفقة لو بعد دا كله و مسمعتش عنها ييقا انت فعلا مش عايش معانا على نفس الكوكب

طالما الموضوع في طي الكتمان كده. ومفيش اي اخبار حتي الان. اذن انا مطمئن...... هههه
كده بعون الله مصر تقريبا استلمت قطعه او اتنين
صحيح صفقاتنا مع الروس والصين لا تنظهر الا بعد الاستلام بفتره وعلى شكل تسريبات مثل الوينج لونج والكاموف والميج

يابنى دا وزير دفع اميركا و نائب الرئيس علقو والصحف الامريكية و الصينية و الروسية و الاوروبية اتكلمو عن الصفقة لو بعد دا كله و مسمعتش عنها ييقا انت فعلا مش عايش معانا على نفس الكوكب
ياعمري عايش بنفس الكوكب بس انا كلامي كان واضح هل يوجد مصدر رسمي مصري او روسي اعلن عن الصفقة لايوجد ربما كان هناك مباحثات بهذا الخصوص وتدخل اليانكي ومنع الصفقة

صحيح صفقاتنا مع الروس والصين لا تنظهر الا بعد الاستلام بفتره وعلى شكل تسريبات مثل الوينج لونج والكاموف والميج
الله...... اللللللللللله
قول كمان يا عم نايت قوووول وسمعني.
ايه الحلاوه ديه

Report: Egypt, Russia Sign $2B Deal for Su-35 Fighter Jets
ياحبيبي لو قريت تعلقي كويس كنت عرفت انا قصدي ايه هل يوجد مصدر رسمي مصري او روسي اعلن عن الصفقة لايوجد اما التسريبات فلا يؤخذ بها ربما كان هناك مباحثات وتوقفت نتيجة الضغط والله اعلم

اول صفحة فى الموضوع
يا اخي كلام المواقع لايؤخذ بمعلوماته ولا التسريبات كلامي واضح ياحبيبي لو قريت تعلقي كويس كنت عرفت انا قصدي ايه هل يوجد مصدر رسمي مصري او روسي اعلن عن الصفقة لايوجد اما التسريبات فلا يؤخذ بها ربما كان هناك مباحثات وتوقفت نتيجة الضغط والله اعلم

عودة
أعلى