التلفزيون الاثيوبي يبث صور لسد النهضة ممتلئ

يصعب التعليق في هذه اللحظات الحرجة

ما هي معطياتك اللي ممكن تقيم بها اكبر الدول ؟

البينه على من ادعى اخي الكريم.
انا اطلب المعطيات حتى استطيع فهم الجمله والتصنيف لا اكثر.

البينه على من ادعى اخي الكريم.
انا اطلب المعطيات حتى استطيع فهم الجمله والتصنيف لا اكثر.
الراجل اعطاك معطيات ك التاريخ و السياسه و الثقافه والحضور في المجتمع الدولي ....ولم تعترف ...بها اعطنا انت وجهه نظرك لكي نستفيد

الراجل اعطاك معطيات ك التاريخ و السياسه و الثقافه والحضور في المجتمع الدولي ....ولم تعترف ...بها اعطنا انت وجهه نظرك لكي نستفيد

بلى اعترف بها ، ولكني لا ارى ان مصر اكبر دولة عربية حتى بهذه المعطيات.

بلى اعترف بها ، ولكني لا ارى ان مصر اكبر دولة عربية حتى بهذه المعطيات.
طيب ينفع ده
Egypt is the largest Arab country and has played a central role in Middle Eastern politics in modern times.

طيب ينفع ده
Egypt is the largest Arab country and has played a central role in Middle Eastern politics in modern times.

قريت المقال .. كلام مرسل تعريفي لا يستند على معطيات.
تستطيع كتابة الدول الاكثر تأثيراً في العالم في قوقل وستظهر لك القائمة اكثر دقة ومعها معطياتها.

مثل هذه:

لكن بالاصل نقاشنا على اكبر دولة عربية.
لم تعطي معطيات واضحه حتى نبني عليها ونقارنها مع غيرها ونعرف ما إذا كانت الاكبر ام لا.

قريت المقال .. كلام مرسل بلا ادلة.
تستطيع كتابة الدول الاكثر تأثيراً في العالم في قوقل وستظهر لك القائمة.

مثل هذه:

لكن بالاصل نقاشنا على اكبر دولة عربية.
لم تعطي معطيات واضحه حتى نبني عليها ونقارنها مع غيرها ونعرف ما إذا كانت الاكبر ام لا.

طيب ممكن تعرفنا حضرتك من هي اكبر دولة عربية؟ حتي نقارنها بمصر وياريت ذكر معطيات بمصادر وبدون كلام مرسل لو تكرمت

طيب ممكن تعرفنا حضرتك من هي اكبر دولة عربية؟ حتي نقارنها بمصر وياريت ذكر معطيات بمصادر وبدون كلام مرسل لو تكرمت

عطني معطيات واعطيك اجابه.
المقال السابق الذي ادرجته هو من US NEWS مثلاً وضع معطيات واضحه وصنّف بناءاً عليها.

عطني معطيات واعطيك اجابه.
المقال السابق الذي ادرجته هو من US NEWS مثلاً وضع معطيات واضحه وصنّف بناءاً عليها.

اذا خلاصة النقاش لا توجد اكبر دولة عربيه بالمطلق ...فيه معطيات وكل دوله لها ترتيب من حيث المعطيات

اذا خلاصة النقاش لا توجد اكبر دولة عربيه بالمطلق ...فيه معطيات وكل دوله لها ترتيب من حيث المعطيات

طيب من البدايه انا وش قاعد اقول؟
عطوني معطيات نقدر نقول فيها اكبر دولة عربية .. ما شفت اي اجابة.

ضرب السد ومحدش يقولى عقوبات على وعلى اعداءى طالما خربت بقى
إثيوبيا ستلوث السد انطلاقا من الحدود مع السودان بمواد كيميائية قاتلة و تجعل كل الأسماك و الثروة السمكية و المائية ملوثة.
هذه أفريقيا كما قلت على و على أعدائي + عقوبات اقتصادية من العالم

طيب من البدايه انا وش قاعد اقول؟
عطوني معطيات نقدر نقول فيها اكبر دولة عربية .. ما شفت اي اجابة.
تمام وده اللي انا كمان اقصده واعطيتك انا والاخ المحور الأوسط المحور الأوسط معطيات عده علي ان مصر اكبر دوله عربيه فيها

يبقي كان الواجب علي حضرتك تقول ان مفيش تصنيف اسمه اكبر دولة عربيه بالمطلق ويخلص النقاش

مش تفضل تطلب في معطيات علشان توصل لمعطيات زي الاقتصاد او المساحه وتقوله كلامك غلط

تمام وده اللي انا كمان اقصده واعطيتك انا والاخ المحور الأوسط المحور الأوسط معطيات عده علي ان مصر اكبر دوله عربيه فيها

يبقي كان الواجب علي حضرتك تقول ان مفيش تصنيف اسمه اكبر دولة عربيه بالمطلق ويخلص النقاش

مش تفضل تطلب في معطيات علشان توصل لمعطيات زي الاقتصاد او المساحه وتقوله كلامك غلط

طيب مادام " مفيش تصنيف اسمه اكبر دولة عربيه بالمطلق " ليش قاعد تدافع عن المقولة
السابقة للعضو " مصر اكبر دولة عربيه " ؟ التي هي اساس النقاش!

إثيوبيا ستلوث السد انطلاقا من الحدود مع السودان بمواد كيميائية قاتلة و تجعل كل الأسماك و الثروة السمكية و المائية ملوثة.
هذه أفريقيا كما قلت على و على أعدائي + عقوبات اقتصادية من العالم
انتا تعرف محتاج كام مليون ملوثات لتلوث نصف حصة مصر مش كلها حتى

ماهو لو الرغبه السياسية مش موجودة تبقى مصيبه،،،، واكيد لا اكيد في خطه موضوعة للتعامل لان اكيد اكيد محدش هيقدر يتحمل فاتورة المصيبه دي،،، مهما كان

طيب مادام " مفيش تصنيف اسمه اكبر دولة عربيه بالمطلق " ليش قاعد تدافع عن المقولة
السابقة للعضو " مصر اكبر دولة عربيه " ؟ التي هي اساس النقاش!

انا مدافعتش انا اعطيتك مثال ك كثافة السكان والاخ Shokry Shokry قالك التاريخ والثقافة والعسكريه والحضور السياسي وانت قولت هذا ليس دليل على انها اكبر دولة عربية يعني انت من يطلب معطيات اكثر ويشعب الموضوع للوصول لغرض معين

فهات من الاخر شايف مصر مش كبيره في ايه ؟

عودة
أعلى