هجوم مليشيات اثيوبيه مدعومة من اثيوبيا على السودان

كمية تنمر علي الاحبة السودانيين ارجو الحذر وعدم الاستنقاص من السودان

الي بيتة من زجاج لا يرمي الناس بالحجارة

تحياتي للجميع

اعمل ميت اعمل شجره السد قايم فتش ع مويه ترويك

انتظر وسترى
اصلا السد سوف ينهار من تلقاء نفسة لانة بة عيوب اعلنت عنها الشركة الايطالية و توقف العمل بة سنتين لمحاولة اصلاح تلك العيوب
و اثيوبيا كل يوم تتحدى مصر لتقصفة و تخلصها من هذة الورطة
مثل قصة حرق المخازن للتخلص من الجرد فى مصر
و من سيدفع الثمن هو من سينهار السد فوق راسة .
طبعا الاثيوبيين فى الامان لانهم خلف السد .
مصر وجدت لتبقى لو فهمت هذا الامر لارتحت و ارحت

و عزت جلال الله الحكومه ده لو ح توقف مع المصريين لا اكون اول م احرق لستك في شارع و اولع فيها
اثيوبيا بس

اشترى البنزين من الان و الولاعة على حسابى

كمية تنمر علي الاحبة السودانيين ارجو الحذر وعدم الاستنقاص من السودان

الي بيتة من زجاج لا يرمي الناس بالحجارة

تحياتي للجميع
مش تنمر بس بلدى تنضرب و يتشرق اراضى من عندى وتحتل ويطرد السودانين منها
ولسه بتدافع عنهم وتقول اخت بلادى ازاى

ياجماعه الخير ملوش لازمه نكيل لبعض الاهانات والسباب
سيبونا من الموتورين من الجانبين
الاخوة في السودان شايفين ان السد مكسب لهم وان مصلحتهم مع اثيوبيا وهم علي استعداد علي التغاضي عن التعدي الاثيوبي علي حدودهم وشايفينه بسيط وهما ردوا عليه وبالعربي شايفين ان احنا نحل مشاكلنا مع اثيوبيا بعيد عنهم ودا حقهم وهم احرار فيه
فياريت احنا نشوف حالنا وندافع عن مصالحنا بدون انتظار دعم من احد

والله والله انا شاهد انو بيتهم مبني من الرز
كويس انك قولت انك تشهد لان شهادتك بالا معنى
بيوتنا مبنيه من قبل محد يعرف ان في رز اصلا على وجه الارض
زي مبنينا بيوتكم في السابق والوقت القريب بس النكران من شيم اللؤم
لا وبتنسبوها ليكم هههههههههه

ولا يجب ان يكون لديك غير الثقة في بلدك شئ طبيعي جدا لا احد يلومك علية لكن يجب ان نراعي مانكتب بحيث يمس الاخرين
أتفق مع كلامك لكن عندى نقطة أحب أن أتكلم فيها الجانبين فيهم من سيقوم بالسباب للطرف الآخر حتى لو كان الموضوع تعاون بينهم فى شئ يخدمهم فأتمنى من ذوى الأخلاق من الجانبين عدم الإنجرار خلفهم وأن يتحدثوا بأخلاقهم لا بأخلاق الغير محترمين وأن يتم تجاهل التعليق الذى يحمل إسائة
وعن تجربة هنا فى المنتدى شخص واحد محترم تأثيره قد يكون أكبر من عدد كبير من الأشخاص الغير المحترمين

و عزت جلال الله الحكومه ده لو ح توقف مع المصريين لا اكون اول م احرق لستك في شارع و اولع فيها
اثيوبيا بس

اثيوبيا بس

اعمامك المصريين اهل للسودانيين غصب عنك وعن اي واحد مراهق لا يعي ما يقول
روح تطوع مع البحش الضرب قريب وانت هتتفرج وبس

ع فكره انا كنت من اكتر مناصرين لي شعب و جيش المصري بس م البشير الكرهنا فيكم انتو الي كرهتونا فيكم م بتكلم عن شعب المصري حاشه لكن ساسة بلدكم و اعلامكم الساقط عشان كدا السودان كله مع سد لو نموت غرق

عمرك ما كنت مناصر للمصريين بطل كدب
ممكن اجبلك سكرين شوت من سنة 2016 وانت بنفس الحقد والغل والكراهية علي المصريين من ايام المعزول عمر البشكير

ضعليك الاه تبرر لي منو داك السد و راجل فعل م ونسه ديل شطارتهم هنا و السد قايم م تبرر لي جاهل نهاااي خليه عايش في انو فاهم م ممكن تفهم حمار انو حصان عربي

بعض الاخونجية السودانيين التافهين ميعرفوش غير جملة " ورينا شطارتك " يا اخي عيب عليك دانتا لسه مضروب داخل حدودك من اخت بلادك
فعلا الخضوع والذل مرض

اعمامك المصريين اهل للسودانيين غصب عنك وعن اي واحد مراهق لا يعي ما يقول
روح تطوع مع البحش الضرب قريب وانت هتتفرج وبس

ممكن يكون اثيوبي او تشادي ايه الي يضمن ان هذا الشخص سوداني اصلا ؟

عودة
أعلى