بـوابة مصـر الأقتصادية

خليك فى دولتك الى داخلة على اقتتال اهلى و مفيش لا بنزين و لا كهربا ....انا مش عارف والله واحد ليبى عمال ينظر و لا كانه خبير اقتصادى وهو يمكن مايعرفش الفرق بين الناتج القومى و ناتج بيتهم ....والله فعلا الاخوان دول ديدان يجب القضاء عليها
دولتي مصر 😂😂

تاكيدا علي كلامي التطبيلي @فُرسِآنِ آلَجّزٍيَرهّ الصندوق رافض يدخل الا لو مصر عملت المطلوب من بيع شركات الجيش

و اقطع دراعي لو لم يكن صندوق النقد خلف كل هذه الاخبار السلبية في الصحف ، كما كان هو خلف الاخبار الإيجابية سابقا

صح صندوق النقد هو اللي بيسوء سمعت الدول وبيفتري عليها الكذب حتى أن مصر كادت تناطح اليابان في الديون وفوايدها لولا أن صندوق النقد الشرير لوث سمعت اقتصادها يا ساتر على أهل الشر

تاكيدا علي كلامي التطبيلي @فُرسِآنِ آلَجّزٍيَرهّ الصندوق رافض يدخل الا لو مصر عملت المطلوب من بيع شركات الجيش

و اقطع دراعي لو لم يكن صندوق النقد خلف كل هذه الاخبار السلبية في الصحف ، كما كان هو خلف الاخبار الإيجابية سابقا

صح وبلغوا اثيوبيا ان عيب تقطعوا عننا الميه صحيح واللهي واللهي اليومين دولام حرو كده هنعطش أنا مش هحلف بس اقسم بالله انا َمابكدب هنعطش ميسحش كده

صح وبلغوا اثيوبيا ان عيب تقطعوا عننا الميه صحيح واللهي واللهي اليومين دولام حرو كده هنعطش أنا مش هحلف بس اقسم بالله انا َمابكدب هنعطش ميسحش كده
والله و ايه رايك فى الاخوانى بتاعك لما راح هناك و بداؤو فى مشروع السد بمجرد ما ركب الطيارة

وانا حر برضو فاللي أبغاه مالكش دعوة
لا مانتش حر ...ماتتكلمش عن مصر و انت خاين لها و مستعر منها و حاطط علم دولة تانية....روح يابنى دور على جحر استخبى ...انا مش عارف ازاى عديت من عيد الاضحى

ربنا يستر

وكالة «بلومبرج» الأميركية تضع مصر ضمن قائمة الدول الأكثر عرضة للتخلف عن سداد ديونها خلال الفترة القادمة، مشيرة إلى أنها من ضمن الدول النامية الأكثر ضعفا في الوقت الحالي

مشاهدة المرفق 498422
علشان تعرف التضليل و قص الكلام و اللي انا ريقي نشف اقولك ان ديونا امنه بسبب ان معظمها للبنك الدولي و الخليج و هما قصوا الخبر كمان

نفس الكلام اللي بقولة ليك ليل نهار 👇و في الاخر انت بتاكدة وتقول ادعي للخليج.

Francesc Balcells, CIO of EM debt at FIM Partners, estimates though that roughly half the $100 billion Egypt needs to pay by 2027 is to the IMF or bilateral, mainly in the Gulf. "Under normal conditions, Egypt should be able to pay," Balcells said.

و كمان لم يذكروا المبدئ المبني علية الخبر

Traditional debt crisis signs of crashing currencies, 1,000 basis point bond spreads and burned FX reserves point to a record number of developing nations now in trouble.

و بيتكلم علي CDS مع مصر في ظل وجود الخليج 🤔

و التقرير ذاكر اثيوبيا المتقدمة في الاستثمار 😂 و معها مجموعة دول افريقية و أثيوبيا بتحاول تاخد اعفاء من الديون

لا مانتش حر ...ماتتكلمش عن مصر و انت خاين لها و مستعر منها و حاطط علم دولة تانية....روح يابنى دور على جحر استخبى ...انا مش عارف ازاى عديت من عيد الاضحى
المحارب المجهول ٩ @المحارب المجهول ٩ و mohamedbany @mohamedbany الاتنين trolls عاملين زي بتوع تويتر. شوف بنفسك كل كلامهم

والله و ايه رايك فى الاخوانى بتاعك لما راح هناك و بداؤو فى مشروع السد بمجرد ما ركب الطيارة
مليش دعوة بالاخواني والحبشتكاني اللي راح لعب كيلو باميا وقالهم قولوا واللهي واللهي وكونوا مطمئنين تماما ووقع اتفاقية مباديء حسنيه ودخلنا في مفاوضات عبثية عشر سنين وطلع قال بطلوا هري وميه مصر خط أحمر ولو عاوز تجرب جرب والآخر قال هنتصدي بتعظيم مواردنا وربنا عالمفتري هو الملام الأول والأخير على كل ما َوصلنا ليه من مسخرة وعبث في كل القطاعات

جايبلي خبر من الوطن نيوز وعايزني اصدقه😂😂

images (2).jpeg

بسبب بناء العاصمة العالمية الجديدة و الكباري العالمية

مايقدرش يعيش دون الطبلة يابني احنا بنقترض من طوب الأرض من قبل الكورونا ومن قبل الحرب وعوم الجنيه قبلهم ودين البلد وشحتها قبلهم ونفس الطبلة كانت شغاله بس برتم أعلى من دلوقتي

قصدك إللي قالهم الع.. سيس هأكلكم ورق شجر عشان نبني بلدكم
وماله وماله هو أدري بأتباعه ومالكش دعوة برضو انتا مين عشان تقول مين وطني ومين خاين الخاين يا عين النونه هو اللي بيبرر لسيده تفريطه في بلده وفشله واخفاقاته اللي ودت البلد فداهية بعد ٩ سنين من الغباء والتخلف في كل المجالات

يا راجل
سيبك من الاقتصاد
خليك فى لوبيات الفساد
فى مكالمه بين احمد دياب ومرتضى منصور تقولك احنا فين ووصلنا لايه
إحنا فى القاع حرفياً
لف و دوران كالعاده
استمر فى ترويج الأكاذيب و الدفاع عن دولة الفساد

عودة
أعلى