مشروع افتراضي لكشف الطائرات الشبحيه anti-stealth detection system

والله الموضوع يستحق الدراسة .. بس هل إنته روحت "للفنية العسكرية" ..
اعوذ بالله من الشيطان الرجيم
بسم الله الرحمن الرحيم
لا . . . لم اذهب لكلية الفنيه العسكريه : علشان اكون صريح معاك من كتر ما الابواب اقفلت في وشي و مالقيتش فرصه للتمويل او الدعم و لو ضئيله قررت اني انشر الموضوع في المنتدي علشان العلم لا يضيع . . . لو اي شخص في المنتدي عنده وسيله حقيقيه و ممكنه لمناقشة المشروع ( مش اني اروح المؤسسات المقترحه و في الاخر الناتج صفر و كل اللي اناله الغرامه و ضياع الوقت ) فانا مستعد لكن اذهب لمناقشة المشروع و لا اجد الا الاحباطات و ضياع الوقت و اذن من طين و اذن من عجين فلا قيمه لتضييع الوقت و الجهد . . . ايضا عندي مجموعة مشاريع اخري لكن لن اطرحها الا عندما اجد حقا فرصه للبحث في المشروع الاول . . . غير هذا : فرصتي الوحيده الحاليه هي النشر في المنتدي . . . اضافة لذلك ما سمعته ان هناك مشاريع كثيره للفنيه العسكريه في الدرج . . . العجب العجاب ان تجد القوات المسلحه المشروع الوحيد الذي يعد كمشروع علمي هو مشروع طبي وليس حربي اما المشاريع الصناعيه الابتكاريه الحربيه فلا توجد او غير معروفه مطلقا لي ( و المشروع الطبي مازالت تحيطه استفهامات كثيره ) : عموما اي حد يريد الاشتراك فيه و المساهمه في تنفيذه سواء بالجهد او الدعم المالي فاهلا و سهلا مقابل اتفاق معين . . . تقدر تأخذ المشروع لو عندك وقت و تعرضه علي اي مؤسسه تختارها لكن كلمني اولا علي الخاص لكي نصل لاتفاق .

شكرا لاهتمامك و ان كنت تريد مناقشة اي جانب علمي فاهلا و سهلا .

بص يا سيدى أنا رأيى إنك تنتظر شوية لحين إفتتاح مدينة زويل العلمية بصراحة أنا أعتبرها قاطرة تطوير الصناعة فى مصر .

بص يا سيدى أنا رأيى إنك تنتظر شوية لحين إفتتاح مدينة زويل العلمية بصراحة أنا أعتبرها قاطرة تطوير الصناعة فى مصر .

اعوذ بالله من الشيطان الرجيم
بسم الله الرحمن الرحيم
مدينة احمد زويل طبقا للمعلومات التي امتلكها كان ينبغي ان يكون افتتاحها 2000 و الان نحن في 2015 . . . اي خمسة عشر عاما تأخير : اضافه لذلك انا رسلت لجامعة زويل دراسه فيزيائيه و حتي الان لم اجد ردا و الجامعه منذ الاعلان عنها في مشكلات متتاليه كان المفروض يكون تم افتتاحها و بدء العمل فيها منذ 2012 و اديك شايف . . . فيه ناس كتير معانا و بينا بيحاربوا في تقدم الدوله و بنائها : و علشان نكسب لازم نحدد العدو الحقيقي و طريقة حربه لينا و نوقفه عند حده.

عودة
أعلى