"معدل " تحرير الجنود المختطفين فى سيناء

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
رد: "معدل " تحرير الجنود المختطفين فى سيناء

والاّن تعالوا لتصوري ومن متصل معي عالفيسبوك سيعرف أنني قلت له هذا الكلام من يومين

تم خطف الجنود ثم توزيعهم على عدة أماكن وتم القاء الطلبات

ظهر التوجيه الغريب ( حافظوا على أرواح الخاطفين والمخطوفبن ) اللي يشيد به الكثير ويصفقوا وقسما بالله لو كان السيسي هو من قالها لقالوا عنه سيسي

خخخخخخخخخخخخخخ

نكمل الفيلم

يتم حصااااااااااااااااااااااااااااار المختطفين لكنهم يستطيعون التسلل وبقدرة قادر يجتمع شمل السبعه المخطوفين عند نقطة كمين

وهنا سكتت شهرزاد

الخااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااطفين فين

ماشوفتهومش والله يامارشال .. :rolleyes[1]:

:shiny01[1]:

شوفهم فى قسم التاريخ العسكرى يمكن يكونوا هناك !!!!!!!!!!!

فيلم سينمائي خائب وتطبيل اعمى ونرجع لزمن اخترناك اخترناك والاّله الإعلامية المطبلة جاهزة وأناشيد النصر تم تصويرها قبل حتى خروج الجنود

وفي الفيديو يشيدون بالزعيم ويقولون للسيسي انته قاعد على مكتبك وجلعاد شاليط

فيلم هابط

اوجه تحية للرجل ابن الرجل كاسر الحلقة وغدا كله سيعرف كيف كان الرجل ( أحمد وصفي ) أسد بمعنى الكلمة ورجل غيور ودخوله للعبة افسد مشاهد قميئة اكثر كانت تعد

اخص ... مكنتش اعرف ان مصر رخيصة جدا عند ناس كده

بيصيفوا وجايين .. !!

هو السؤال الاشمل .. اين مقرات هذه الجماعات فى سيناء ولماذا لا يتم حصرهم وحصر مقراتهم و من ثم القبض عليهم ..

يعنى اين المخابرات الحربيه والامن القومى !!!

سؤال مارشال واستفسارك يطرح مليون علامة استفهام وتعجب

اذا لم تقم المخابرات او الجيش بتفسير الأمر امام الرأي العام

ساعتها تعال شوف الأقاويل التي ما انزل الله بها من سلطان راح تنزل على الجيش المصري والحكومه والمخابرات

انا دمي محروق رجالتي اتصوروا أسرى

فين الحميه

عساكري لما بتتشتم في شارع بجيب حقهم بايدي

انا تتصور رجالتي اسرى

من 40 سنه مانضربتش ليا عربة مدرعة بصاروخ اسرائيلي وحصلت السنة اللي فاتت ومن اربعين سنه ماتاخدش مني اسرى بتصوير مهين وحصل اليومين اللي فاتوا

انا نفسي اشوف اي حد من الرجالة علشان اقول في وشه اللي انا نفسي اقوله

ساعتها تعال شوف الأقاويل التي ما انزل الله بها من سلطان راح تنزل على الجيش المصري والحكومه والمخابرات

تقييمك متأخر يا صديقي الأقاويل ظهرت من أمس لكن على الجيش وقائده فقط

الناس اللى بتهرى فى نفسها علشان الجنود اتحرروا و قاعدين يفتوا و يستنتجوا استنتاجات شخصية و مدخلين الدنيا فى بعضها
اهمدوا و هدوا اعصابكم
علشان السكر بس :)

الناس اللى بتهرى فى نفسها علشان الجنود اتحرروا و قاعدين يفتوا و يستنتجوا استنتاجات شخصية و مدخلين الدنيا فى بعضها
اهمدوا و هدوا اعصابكم
علشان السكر بس :)

استعذت بالله من الشيطان فخطرت على بالي اّيه كريمه

( فاستخف قومه فأطاعوه )

صدق الله العظيم

مجرد خاطره

........................

أولا حمد لله على سلامة الجنود ان كانوا اتخطفوا أو أجازة سعيده لو غير كده

ونشكر سيادة الزعيم الذي حافظ على ارواح الخاطفين قبل المخطوفين

واخترناك اخترناك ولا بنهلل ولا بنقلل ولا بنفرق بين عصرين حق ولادي يشوفوا بلادي مصر وطنهم وصلت فين

والسلام عليكم

تقييمك متأخر يا صديقي الأقاويل ظهرت من أمس لكن على الجيش وقائده فقط

لا تلمني يا صديقي فأنا لم اتابع الحدث كثيراً وبشكل دقيق كنت اقراء فقط رؤوس الأقلام

اعان الله الجيش وقيادة الجيش على الصحافه التي لم تعد ترحم صغيراً ولا توقر كبيرا في بلد تحدث فيه اكبر فوضى اعلاميه على مستوى المنطقه ومحيطها ولا ابالغ ابدا اذا قلت ( العالم )

لا تلمني يا صديقي فأنا لم اتابع الحدث كثيراً وبشكل دقيق كنت اقراء فقط رؤوس الأقلام

اعان الله الجيش وقيادة الجيش على الصحافه التي لم تعد ترحم صغيراً ولا توقر كبيرا في بلد تحدث فيه اكبر فوضى اعلاميه على مستوى المنطقه ومحيطها ولا ابالغ ابدا اذا قلت ( العالم )

ياليتها صحافة يا صديقي ولا لها صفة حتى

ربنا يحلها من عنده

اقوم انام افضل ............................... ربنا معاكي يا مصر

انا دمي محروق رجالتي اتصوروا أسرى

فين الحميه

عساكري لما بتتشتم في شارع بجيب حقهم بايدي

انا تتصور رجالتي اسرى

من 40 سنه مانضربتش ليا عربة مدرعة بصاروخ اسرائيلي وحصلت السنة اللي فاتت ومن اربعين سنه ماتاخدش مني اسرى بتصوير مهين وحصل اليومين اللي فاتوا

انا نفسي اشوف اي حد من الرجالة علشان اقول في وشه اللي انا نفسي اقوله

لا تخرج قبل ان تقول سبحان الله!!!!

لأول مرة فى تاريخ مصر رئيس مع عسكرى أمن مركزى الذى كان يقال عنهم ... .............................

الفيلم الهابط ده ستظهر تفاصيله فيما بعد
اعلم لو ان الارهابين كانت تمت تصفيتهم لاخر قطره كان هناك من سيحزن جدا عليهم
ولكن طبقا لتوجيهات السيد الرئيس تمت المحافظه علي ارواح الخاطفين والمخطوفين "لاول مره معا"

المسأله ليست تفسير امام راى عام !!!
الراى العام عندنا سينسى المضوع تماما بعد يوومين او ثلاثه !! فقط يحتاج لبعض الكلامات البراقه و والوعود التى لن تنفذ !!!

انما اتحدث عن الامر من منظور عسكرى بحت !!

انا كقوات مسلحه ومخابرات الحربيه ... كيف لا استطيع حصر و جمع كل البيانات عن هذه الجماعات وهى متواجده من زمن حوالى الست اعوام او 5 !!
كيف اترك مثل هؤلاء يمرحوا فى منطقه تعتبر شديده الاهميه بالنسبه لى !! ( سياحيا وعسكريا ) !!

بفرض ان هؤلاء كانوا مساجين امن الدوله سابقا كيف يتم اهمال مراقبتهم لدرجه ان الجيش يقف عاجزا عن حكم قبضته عليهم !!

لأول مرة فى تاريخ مصر رئيس مع عسكرى أمن مركزى الذى كان يقال عنهم ... .............................

صح انته صح ..

قام العشرات من الشباب المعتصمين بميدان الثورة بالمنصورة بتحطيم سيارة إسعاف تحمل مجند مصاب في المواجهات التي دارت بين الشرطة والمتظاهرين بعد أن وضعوا متاريس أمام الإسعاف المتجه إلى مستشفى المنصورة الدولي بميدان أم كلثوم وإنزال المجند المصاب خلال المواجهات واقتياده داخل عمارة بشارع قناة السويس.
وأعلن الخاطفون أنهم يريدون مبادلة الجندي باثنين من زملائهم الذين ألقت قوات الأمن القبض عليهم خلال الاشتباكات الدائرة بين الآمن والمتظاهرين لإعادة فتح شارع الجيش.

ماتصورش معاه على فكره

أم أحد المخطوفين أنظر ماذا تقول

كده التهامي مش هيدفع ضرائب لأن الفيلم هابط ووديع جاب سيناريو مضروب

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
عودة
أعلى