الدعم الإداري

متابعة مستمرة اسرائيل تشن هجمات على ايران

هل ستستمر الهدنة بين الطرفين؟


  • مجموع المصوتين
    165
الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
تصريحات الذيول تتوالى
من ألمانيا ثم اليابان
الظاهر القرار الأمريكي اتخذ
و هذي بيانات دعم و مساندة



بغض النظر عن تصريحات باقي الدول

لكن اليابان ورا امريكا في كل شيء , تحت الأمر في اي لحظة
😆
 
ليس واحد ولا عشرة ولا مائة .. يوجد الملايين مثل سجاد بالوطن العربي .. تخيلوا هذه العقلية المتخلفة التي تعتقد بأن امريكا لم تقدر على الحوثي , امريكا بجبروتها لا تستطيع القضاء على جماعة متخلفة مثل الحوثي . ماأدري هل هذا يصنف كأنسان عاقل او بهيمة ناطقة . وطبعا احد اسباب هذا التخلف والجهل هي الجزيرة وأعلاميها الذين باعوا الوهم لشعوب حاقدة غبية تحركها العاطفة والشعارات الرنانة .
مشاهدة المرفق 793197


هذا ينزل بحسابة 5 دولار اخر الشهر
 

بغض النظر عن تصريحات باقي الدول

لكن اليابان ورا امريكا في كل شيء , تحت الأمر في اي لحظة
😆
اليابان وكوريا وبريطانيا والمانيا وكندا وأستراليا وإسبانيا، ربما إيطاليا وفرنسا اكثر استقلاليه ولكن في النهايه يخضعون للامريكي الفاجر
 
معارضة غريبة من أعضاء الحزب الجمهوري من الدخول في الصراع الاسرائيلي الإيراني
 
لا احنا فعلا مبنفهمش في اللحمة خالص
حتى الحيوان اللي جاية منه القطعية بيبقى وضعه اسوء من الحيوان عندهم بسبب الارضي و طريقة الجزارة غير خالص

و الاهم التتبيل .. احنا اخرنا مية بصل ممكن شوية توابل و شكرا .. الكفته نفس الشئ بتتعجن مع ليه و كم توابل و بس .. دا غير الشوي نفسه دا لوحده علم و العيش بتاعهم روعه حرفيا خفيف و كبير في نفس الوقت

هما توابلهم احسن و انوع و بيدخلو خضار كتير جدا في العملية .. انا اتعلمتها بتفرق فشخ


جوعتنا بسوالف الاكل

خلونا في الضرب احسن 😂
 
تعهد ترامب بعدم بدء حروب جديدة أثناء الانتخابات
اخشي ما يخشاه الجميع بأن يضغط الخليج بدفع أمريكا الي الحرب مع إيران

مصلحه العرب ان الديربي يفضل زي ماهو كده والاتنين ينهكوا بعض
 
مصادر عراقية:

‏حركة نشطة لطائرات الهليكوبتر وقوات الجيش الأمريكي داخل مطار بغداد في هذه الأثناء.






 
الجزيره لا زالت تمارس التظليل
قطر لوحدها من تأمن علي قاعدتها الأمريكية من خطر ضرب ايران للقوات الأمريكية يمكن عشان كدا بيطبلولهم ومتنساش ايران وقفت معاهم ايام المقاطعة وبينهم علاقات جيدة جدا
 
فديو جميل للدكتور الناصر
يشرح فيه كيف دخلت الموساد الى العراق
ويشرح ايضا بفكر فلسفي جميل عن الوقوف
مع طرف ضد طرف في هذه الحرب
سرع الفديو ١.٢٥

 
يقولك بالليل احسن مافيش شمس يبقى واخد راحته في المشيان


هو الصاروخ رايح يتفسح :ROFLMAO:
سيبه يرزق ياحج متقطعش رزقه ، الحمدلله انا خدمت في القوات المسلحه مع قاده يخلوني اتطمن ، لو انا شخص مدخلتش جيش كنت هافتكر كل قيادات الجيش زيه كده

😁
 
وضع اوكرانيا مختلف ، مفيش اي تفوق او سياده جويه علي اجوائها

لكن الاسرائيلي فارض سياده جويه وايران بدون تكنولوجيا حرفيا ، وما ادراك حينما الاسرائيلي يتمكن من الجو ، تشعر ان بنوك الأهداف تقدم لهم ع طبق من دهب

ايران ستسقط حتما اذا تدخل الأمريكي، ايران في الوضع المثالي أضعف من العراق ٢٠٠٣
من غير غزو صعب او صعب التكهن
الفيصل في ثبات النظام من عدمه
لو فضلو متماسكين حتبقى صعبه جدا جدا على الطرف المهاحم من غير غزو ارضي
لو سقطو خلاص خلصت فعلا
 
اخشي ما يخشاه الجميع بأن يضغط الخليج بدفع أمريكا الي الحرب مع إيران

مصلحه العرب ان الديربي يفضل زي ماهو كده والاتنين ينهكوا بعض
الخليج عاجبه وضع الاستنزاف ..الضغط على امريكا للدخول ليس من مصلحة احد خاصة الخليج ..ايران لن تسقط هذي عقيدتها لاوجود للاسلام بدون ولاية الفقيه ..ايران لو شعرت ان سقوطها حتمي ستغلق هرمز وتفجر الاسعار فالعالم
 
الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى