فورين بوليسي: مصر بحاجة إلى الديمقراطية لإصلاح اقتصادها (مقالة مطولة)

لو الاكل معجبوش هيطلع عميل المخابرات المصرية 😂

لو مش بعيد يتهمك بمحاولة اغتيالة بدث السم في الطعام او تقطيعة بالمنشار و لاحاجة

من دخل بيتي فهو آمن سوا من اي بلد او اي فكر

معلومة بسيطة : الشؤون المعنوية بدأ شغلها الفعلي تقريبا في ٢٠٠٥ علي ما اتذكر عن طريق برنامج بانوراما عسكرية... كان برنامج جميل بينشر معلومات عسكرية و اخر تطويرات الجيش المصري ، في نهايات ٢٠٠٩ اظن ، بدأ شغلهم علي الانترنت عن طريق منتدي ساحات الطيران بالتعاون مع امن الدولة و المخابرات، حاليا شغلهم تلميع النظام العسكري.
طب كويس اني غيرت اسمي بقا ::rolf::

الأمر ببساطة دول الخليج قررت التوقف عن تقديم المساعدات وهذا حقهم وترى أنها قدمة مايكفي وهذا صحيح

أما المطالبة بإصلاحات كشرط للدعم هذا فقط مجرد عذر يعلم الجميع أنه بعيد المنال ولا يمكن للسيد الرئيس عبدالفتاح السيسي تحقيقة​
اين الجواب ؟؟

الدعم لم يكن مشروطاً.والدعم بناء على خطه اصلاح وهميه انتهت بالمليارات في حسابات الجيش.وعاصمه اداريه لهم
وهذا يعتبر اهدار للمال العام بكل بساطة
بسبب ان من يقدم الدعم لا يعرف ماذا يٌفعل بأمواله........
والاسوء انهم لم يدركوا ذلك الا بعد خراب مالطة

لا عادي .. انا مؤيد لمرسي و حكمه و واقف معاهم قلبا و قالبا ، مش شرط اكون اخوان لكن انا بميل ليهم ... اما الفقراء اللي بتقول اني بتريق عليهم ... طظ فيهم.

الفقير ده قام بتأيد قاتل و قام بالرقص علي جثث ناس مساكين ، في الحقيقة انا كنت مقهور و وصلت لمرحلة صعبة بعد رؤيتهم اموات في الشوارع و محروقين ، و عايزني احس بالشفقو ناحية الفقراء الشياطين دول؟ لا ، خلي السيسي يأكلهم و يشربهم زي ما رقصو ليه و ايدوه.

و مع ذلك لن اتهمك بالاخون و لن اوجه لك اتهمات شخصية

و كلامك عن الفقراء هو كلام قذر و تعميم غبي عن الفقراء. مصر فيها 60 مليون فقير و انت تتحدث عن قلة قليلة جدا من الناس

و اعتقد انك انت من الشؤون المعنوية لتعتقد ان الفقراء السبب في وجودة في الحكم

و ايضا اعتبرت ان قتلي رابعة و الاخوان كانوا فقط من الطبقة المتوسطة و ليس فيهم فقراء!!!!

لا اعلم ماكل هذا الحقد علي أشخاص بسطاء و تبرير قذر لاهانتهم بفقرهم!

و اعتقد انك زعلان انهم منزلوش يموتوا و حضرتك قاعد علي مؤخرتك

بكرة الدنيا هتلف عليك.

معلش مع كامل احترامي
بس شكل العضو المعروف كان بيشتغل حضراتكم
وعامل نفسة مخابرات :ROFLMAO:

لتكون قاصد حج ضياء magic_touch ؟؟
دا لوحدة قصة تتعمل فيلم:D
هو كان في جروبات فعلا لكن كلها كانت مجرد اشخاص الحماس واخدهم وقابلت ناس منهم وكانت فترة شباب
لكن مخابرات وامن وطني مسمعتش عنها اه كان بيحصل شوية حملات بس من قبيل الفراغ والضحك هههههه انا في المنتديات من 2008 وكنت عارف كل الاعضاء الكبار

و مع ذلك لن اتهمك بالاخون و لن اوجه لك اتهمات شخصية

و كلامك عن الفقراء هو كلام قذر و تعميم غبي عن الفقراء. مصر فيها 60 مليون فقير و انت تتحدث عن قلة قليلة جدا من الناس

و اعتقد انك انت من الشؤون المعنوية لتعتقد ان الفقراء السبب في وجودة في الحكم

و ايضا اعتبرت ان قتلي رابعة و الاخوان كانوا فقط من الطبقة المتوسطة و ليس فيهم فقراء!!!!

لا اعلم ماكل هذا الحقد علي أشخاص بسطاء و تبرير قذر لاهانتهم بفقرهم!

و اعتقد انك زعلان انهم منزلوش يموتوا و حضرتك قاعد علي مؤخرتك

بكرة الدنيا هتلف عليك.
انا من الشؤون المعنوية الفرع الاسلامي 😅
قتلي رابعة و النهضة و المحروقين في عربية الترحيلات و المقنولين في المعتقلات و قتلي مسجد الفتح الخ الخ

كل مناظر الجثث ديه لناس طالبو فقط بوقف الانقلاب و عودة الحكم المدني ملت جسمي مشاعر يمكن كراهية .. مظنش كراهية لكن مشاعر انتقام منكم ، عشان كده اي مصيبة تضربكم ده شيء يفرحني.

بالمناسبة انا اقصد بالطبقة الفقيرة هي طبقة مؤيدي السيسي مش طبقة ضد الانقلاب، الناس اللي ضد الانقلاب ربنا معاها و يصلح حالهم و يرزقهم اما اللي رقصو و ايدو القاتل فالجزاء من جنس العمل.

انا من الشؤون المعنوية الفرع الاسلامي 😅
قتلي رابعة و النهضة و المحروقين في عربية الترحيلات و المقنولين في المعتقلات و قتلي مسجد الفتح الخ الخ

كل مناظر الجثث ديه لناس طالبو فقط بوقف الانقلاب و عودة الحكم المدني ملت جسمي مشاعر يمكن كراهية .. مظنش كراهية لكن مشاعر انتقام منكم ، عشان كده اي مصيبة تضربكم ده شيء يفرحني.

بالمناسبة انا اقصد بالطبقة الفقيرة هي طبقة مؤيدي السيسي مش طبقة ضد الانقلاب، الناس اللي ضد الانقلاب ربنا معاها و يصلح حالهم و يرزقهم اما اللي رقصو و ايدو القاتل فالجزاء من جنس العمل.
الأخ EGY FTW @EGY FTW مش سيساوي هو ليه وجهه نظر بس وهو مؤيد للتيار المدني ومش مؤيد للدم والظلم

هو كان في جروبات فعلا لكن كلها كانت مجرد اشخاص الحماس واخدهم وقابلت ناس منهم وكانت فترة شباب
لكن مخابرات وامن وطني مسمعتش عنها اه كان بيحصل شوية حملات بس من قبيل الفراغ والضحك هههههه انا في المنتديات من 2008 وكنت عارف كل الاعضاء الكبار
يا وسام انا لسه فاكرك انتا كمان 😅

عودة
أعلى