صفقة قطارات ضخمة لمصر مع عملاق الصناعة الالمانية سيمنز

جرار فيكترون له القدره على جر 45 عربه بضائع ثقيله بحمولات تصل إلى 30 الف طن
معلش بس ده رقم فلكي وشبه مستحيل
يعني يقدر يجر واحده ميسترال وواحده بيرجاميني ومعاهم واحده ميكو

معلش بس ده رقم فلكي وشبه مستحيل
يعني يقدر يجر واحده ميسترال وواحده بيرجاميني ومعاهم واحده ميكو
بالعكس امال لو عرفت قدره الجر عند الوحش الأمريكي جنرال اليكتريك ابو 4000 حصان 😂

قدرات النقل السككي عاليه جدا ورخيصه

بالعكس امال لو عرفت قدره الجر عند الوحش الأمريكي جنرال اليكتريك ابو 4000 حصان 😂

قدرات النقل السككي عاليه جدا ورخيصه

على فكرة شكل كلامك عن القطر الاسباني هيكون صحيح :cautious: .. مستغرب من الاختيار الحقيقة لانه هيجر عربيات فخمة جدا تماثل العربيات اللي في قطار الحرمين السعودي .. اتمنى على الاقل ان الجرارات دي تكون مختلفة عن كلاس ٦٦ .. لان الشركة الامريكية بتعمل جرارات نقل ركاب شكلها حلو وسرعتها ممتازة

على فكرة شكل كلامك عن القطر الاسباني هيكون صحيح :cautious: .. مستغرب من الاختيار الحقيقة لانه هيجر عربيات فخمة جدا تماثل العربيات اللي في قطار الحرمين السعودي .. اتمنى على الاقل ان الجرارات دي تكون مختلفة عن كلاس ٦٦ .. لان الشركة الامريكية بتعمل جرارات نقل ركاب شكلها حلو وسرعتها ممتازة
في مجموعه في هيئه السكه الحديد عاوزين الولعه بجاز ... لحد ما التيوس دول يغوروا ممكن إدخال جرارات تالجو نفسها الخدمه على العربات دي في أي وقت في أي صفقه قادمه

وزير النقل يتابع اعمال تنفيذ القطار الكهربائي السريع العين السخنة /الإسكندرية /العلمين الجديدة في المسافة من حلوان حتى العين السخنة مروراً بالعاصمة الإدارية الجديدة

وزير النقل يتابع اعمال تنفيذ القطار الكهربائي السريع العين السخنة /الإسكندرية /العلمين الجديدة في المسافة من حلوان حتى العين السخنة مروراً بالعاصمة الإدارية الجديدة
مشاهدة المرفق 353482

مشاهدة المرفق 353483
مشاهدة المرفق 353484
مشاهدة المرفق 353485
مشاهدة المرفق 353486مشاهدة المرفق 353487

الرجالة شغالة نااار 😍😍😍

فيديو جميل جدا من قناة الشرق الاقتصادية بيشرح الخطوط الجر الجديدة الكهربائية

فيديو جميل جدا من قناة الشرق الاقتصادية بيشرح الخطوط الجر الجديدة الكهربائية

انا مش خايف غير من اللمسة الجمالية اللي هنحطها على الوان القطارات وشغل اعلام مصر والكلام ده :LOL:

انا مش خايف غير من اللمسة الجمالية اللي هنحطها على الوان القطارات وشغل اعلام مصر والكلام ده :LOL:
قول يارب... احسن الهيئة دي فيها ناس وطنيين وفنانين قوي 😂😂

أبو يعقوب @USIF متقلقش يا مدير ... سيمنز برضه لها هيبتها ومش هتسمح باي ابداع فني مع تحفتها ICE
😊😊😊

أبو يعقوب @USIF متقلقش يا مدير ... سيمنز برضه لها هيبتها ومش هتسمح باي ابداع فني مع تحفتها ICE
😊😊😊
و الله انا بخاف من الموضوع ده جدا
تحيا مصر و التلات ألوان على عينى و على راسى بس مش كدا يا جماعة 🤣🤣

المشروع ممتاز و الشركه ما عليها كلام و اذا فيه تصنيع و نقل تكنلوجيا يكون سكر زياده , و يريت مصر تربط مع كم جامعه حتى الطلاب يخدمو في المشروع ضمن التخصصات المطلوبه , لانه شركه مثل سمنز يجب حلبها تكنلوجيا من كل النواحي , حتى عمال القوه و الشاي و النظافه في مقرات الشركه اجيبهم طلاب هندسه , و لو كنت طالب هندسه حقبل بهذا , لاني راح اكون على اطلاع كيفية ادارة هذه الشركه و مراحل العمل فيها , الصين بعظمتها و تطورها اعطت عطاء التوربينات الكهربائيه لاحد اهم سدودها لهذه الشركه

عودة
أعلى