اثيوبيا تنجح بإنتاج الكهرباء من سد النهضة اليوم

عايش الدور الله يصلحك :ROFLMAO:

اذا الموضوعيه العلميه هنا موقعك خارج سحابه اورت, انت نكتة منتدانا الله يحفظك لينا و يفرح ماما فيك.

الحقيقه واضحه امامك, الصين ماشيه زي الفل ب 70 مليار استهلاك ( سيبك من حسابات الموارد per capita, مش مفيده هنا ), لما تقول لي 55 مليار مش كافيه لمصر تبقى معوق عقليا بلا جدال.
طيب هات المصدر بتاع الصين ام 70 مليار دة 😂😂😂😂😂😂😂😂😂

يلا باهبيد اتحفني

و بعد لما تجيب مصدرك ياقاهر العلم انا هجيب ليك المصادر العلمية و خريطة توزيع المياه و حجم استغلال الزارعة المياة و الصناعة كمان 🤭

و اكشف للاعضاء انك صاحب المفهومية بقي 😉 و اني غلطان و كدة

غير صحيح!!!! المشارك قوه من الكتيبه و ليس الكتيبه كامله!!!!! افنجر واحد فقط تضرر من اصل 2+ مش عارف منين جبت انهم 15 قريبك شغال معاهم؟ ، كيف افتيت انها لن تعود في حين ان mi8 و c-295 عادات!!!!!​

امور كثيرة يجب الرد عليها ولكن اختصاراً

بخصوص الأفنجر قلت +15
تفريغ الحمولة في السودان " 2021 "
مصر في المجموع تمتلك 75 عربة أفنجر

سحيح

داخل الأرضي و السجون السعودية

سرقة و قتل و اغتصاب لاخوات بلادك 😁 تقارير زي الخرا و فيه صور مقرفة 🤮

مشاهدة المرفق 602552

يا حرام :cry:

ميصحش, هؤلاء اخواننا ساميين النسب و اللغه و وصانا بهم الرسول الاكرم.

اطالب بايقاف الاستقدام من الدول العربية و توجيه الفيز لاثيوبيا تكفيرا عن الذنب 🇸🇦❤️🇪🇹

لازم تحابي لانك ضعيف, حال الدنيا الشكوى لله.

و بصراحه 45 مليار كافيه و وافيه بسم الله ما شاء الله. فضلا عن البحبوحه الحاليه 55 مليار.

الصين بمليار آدمي و زراعة و صناعه تقزمكم استهلاكها 70 مليار متر مكعب سنويا, اختشوا على دمكم شويه.
و ليه لا مش 35 او 20
و ليه لا متبعليش المياه بما اننا بنتكلم بصراحة بقى

فعلا انا ضعيف مش بنكر بس كل فلسفتك اللي بتبني عليها ال business model هنا اجبارية تصادمية لخلق سوق اولا و ادارته ثانيا و صراحة لو حد اخر مكان اثيوبيا كنت حقلك ممكن لكن بالعقلية دي و ظروف اثيوبيا نفسها و العالم اللي احنا فيه استحالة

التعديل الأخير:
تقرير صحيح وليس خربوطي و تم توثيقة و حتي تم توثيق قتل و اغتصاب ووتعذيب نساء من اثيوبيا

انت قررت تعمل مغالطة منطقية و تربط اشياء ببعضهما ان فيه افارقة بيحاربوا مع الحوثي يبقي قتل الناس دي صح و بتاع... و فية كمان اصلا افارقة بتحارب مع السعودية

الكلام موثق بعيدا عن الهري

لا يوجد اغتصاب او تعذيب . هرطقات ياعزيزي
اليمنيين انفسهم يقولون انهم يهربون للحدود السعودية
ليتم القبض عليهم ,, وعلى حد قولهم العيشة في السجون السعودية
افضل لهم من الحياة في اليمن " على الأقل يوجد طعام " !

مصر يا استاذ بالعدد ال اتدمر في السودان مصدر مش تحليل من فضلك
مصدر على ماذا ؟؟ انا قلت تمت خسارة 2 فقط . حسب الموثق بشكل بصري
وحدة كانت تقف امام منزل او بناء بحالة شبه سليمة
والأخرى مدمرة على جانب الطريق اما الاعداد الباقية غير معروف حالتهم

طيب هات المصدر بتاع الصين ام 70 مليار دة 😂😂😂😂😂😂😂😂😂

يلا باهبيد اتحفني

و بعد لما تجيب مصدرك ياقاهر العلم انا هجيب ليك المصادر العلمية و خريطة توزيع المياه و حجم استغلال الزارعة المياة و الصناعة كمان 🤭

و اكشف للاعضاء انك صاحب المفهومية بقي 😉 و اني غلطان و كدة
بحث على جوجل يكلفك ثانيتين. تحتاج مساعدتي لازم اولا ترقص في ميدان التحرير يومين و تغني اغنية الحمار لسعيد حافظ.

امور كثيرة يجب الرد عليها ولكن اختصاراً

بخصوص الأفنجر قلت +15
تفريغ الحمولة في السودان " 2021 "

مشاهدة المرفق 602551
مشاهدة المرفق 602553
ممتاز

1-دي القوه المشاركه فل مناوره زيد عليه كتيبة عين صقر و منظومة حرب إلكترونيه كانو غير متواجدين وقت الاقتحام ، مش مهم تصدقني لانه لن يغير مت الواقع شيء ولكن 15+ منظومه كانو هيظهرو بكل تأكيد !!!!
2-اغلب البعثه اخلت قبل الهجوم بفتره زمنيه معتبره ، اخر ناس فضلو المتمركزين في مروي و دي معلومه شخصيه (مش بلزمك انك تصدقها)

3-ماجوبتش!!! ليه افترض ان العربتين لم يعودو رغم ان c-295 و ال mi8 عادت؟

و ليه لا مش 35 او 20
و ليه لا متبعليش المياه بما اننا بنتكلم بصراحة بقى

فعلا انا ضعيف مش بنكر بس كل فلسفتك اللي بتبني عليها ال business model هنا اجبارية تصادمية لخلق سوق اولا و ادارته ثانيا و صراحة لو حد اخر مكان اثيوبيا كنت حقلك ممكن بس استحالة
صدقني ان الاثيوبين مش بس عسل, دول شهد صافي. و اذا فيه طرف متعنت و فاشل و يشكل حجر عثره لتعاون دولي يفيد الحوض و الاقليم و العالم فهو بالتأكيد ليس الاثيوبيين.

انت اصلا شوف من يقف معك, فعليا لا احد و ضمنهم اقرب حلفائك و احرص الناس على استقرارك. المطالب المصريه في هذا الملف غير منطقيه باي معيار.

نحن مع مصر و السودان قلباً و قالباً حتى تسترجع حقوقهما في حصة المياة من نهر النيل و لا يمثلنا هذا الإثيوبي
واثق في ذلك و الله ❤️
و شخصيا اعلم ان معظم من يهاجم مصر في هذا المنتدي لا يمثل الا نفسة و لا يمثل بلدة

يا حرام :cry:

ميصحش, هؤلاء اخواننا ساميين النسب و اللغه و وصانا بهم الرسول الاكرم.

اطالب بايقاف الاستقدام من الدول العربية و توجيه الفيز لاثيوبيا تكفيرا عن الذنب 🇸🇦❤️🇪🇹
اطلب ايقاف قتلهم و اغتصاب نسائهم اولا قبل الفيزا 😂

تخيل يتم وضعك في سجن و يتم تعذيبك و سرقتك و قتلك و تقولي فيزا 😂

اول من كشف لي هذة المصيبة كان اثيوبي هاجر الي امريكا و عمل قناة علي يوتيوب تحدث في احد البودكاست عن ما يحدث في الخليج مع الاثيوبين و حتي في لبنان (فيها عدد كبير من الخادمات الاثيوبيات) .. الراجل اصبح بيكره العرب جدا بسبب مايحدث

كارثة انسانية بمعني الكلمة و ياتي احمد موسي الاثيوبي يقولك اثيوبيا في نهضة و السعودية اخت إثيوبيا 😂

صدقني ان الاثيوبين مش بس عسل, دول شهد صافي. و اذا فيه طرف متعنت و فاشل و يشكل حجر عثره لتعاون دولي يفيد الحوض و الاقليم و العالم فهو بالتأكيد ليس الاثيوبيين.

انت اصلا شوف من يقف معك, فعليا لا احد و ضمنهم اقرب حلفائك و احرص الناس على استقرارك. المطالب المصريه في هذا الملف غير منطقيه باي معيار.
ازاي شهد و عسل و من شوية كنت بتقلي غصب عنك الحصة x كفاية ليك
و ازاي مفيش حد متعنت الا احنا مع ان كل مؤتمر و حوار حصل اخر عشر سنين اللي انسحب او تعنت فيه هوا الاثيوبيين حتى السودان اللي مش على وفاق معانا استمر و بيعاني مع اثيوبيا طول الوقت ايضا

هيا اثيوبيا bipolar !

الموضوع مش موضوع اصدقك و تصدقني احنا مش اسرة دي علاقات دول و اتفاقيات و حقوق شعوب توثق و توقع و يتفاوض او يحارب عليها لكن في النهاية مش موضوع اراء

و على كلامك في موضوع الحلفاء يبقى انت فهمت قصدي ما الطينة واحدة و الضعيف عارف الضعيف اللي زيه ;)

فخليك صريح بما انك في دماغك هدف و قول اثيوبيا عايزة اييييييه !

بحث على جوجل يكلفك ثانيتين. تحتاج مساعدتي لازم اولا ترقص في ميدان التحرير يومين و تغني اغنية الحمار لسعيد حافظ.
ماهو البحث قادم بس بديلك فرصة تغسل وجهك قبل القضيحة لما اجيب حجم المياه في الصين و توزيعها و استخدامات الزراعة والصناعة و يبقي منظرك وحش كالعادة

زي مانا عملت مع البرازيل و انت قولت النهر اللي بيصب في المحيط ملوش لزمة 😂

و ازاي مفيش حد متعنت الا احنا مع ان كل مؤتمر و حوار حصل اخر عشر سنين اللي انسحب او تعنت فيه هوا الاثيوبيين حتى السودان اللي مش على وفاق معانا استمر و بيعاني مع اثيوبيا طول الوقت ايضا

هيا اثيوبيا bipolar !

الموضوع مش موضوع اصدقك و تصدقني احنا مش اسرة دي علاقات دول و اتفاقيات و حقوق شعوب توثق و توقع و يتفاوض او يحارب عليها لكن في النهاية مش موضوع اراء

و على كلامك في موضوع الحلفاء يبقى انت فهمت قصدي ما الطينة واحدة و الضعيف عارف الضعيف اللي زيه ;)

الاخ بيرقع و بيكرة مصر جدا و بيقول اي كلام... تخيل بيقولك الصين عايشة علي 70 مليار مت مكعب مياة 😂😂😂

الصين عندها 2,840 مليار مياه

كان عوز مصر تزرع ارز في الشتاء و ناكل ارز بدل القمح علشان نبقي زي اليابان 😂 و شايف ان الارز بيوفر مياه 😂😂😂

الراجل دة اسمة هجايص اسم علي مسمي

اطلب ايقاف قتلهم و اغتصاب نسائهم اولا قبل الفيزا 😂

تخيل يتم وضعك في سجن و يتم تعذيبك و سرقتك و قتلك و تقولي فيزا 😂

اول من كشف لي هذة المصيبة كان اثيوبي هاجر الي امريكا و عمل قناة علي يوتيوب تحدث في احد البودكاست عن ما يحدث في الخليج مع الاثيوبين و حتي في لبنان (فيها عدد كبير من الخادمات الاثيوبيات) .. الراجل اصبح بيكره العرب جدا بسبب مايحدث

كارثة انسانية بمعني الكلمة و ياتي احمد موسي الاثيوبي يقولك اثيوبيا في نهضة و السعودية اخت إثيوبيا 😂
ايوه سحيح, لازم نبطل اغتصاب الاثيوبيات ميصحش :cry:

#آسفون 🇸🇦❤️🇪🇹

ممتاز

1-دي القوه المشاركه فل مناوره زيد عليه كتيبة عين صقر و منظومة حرب إلكترونيه كانو غير متواجدين وقت الاقتحام ، مش مهم تصدقني لانه لن يغير مت الواقع شيء ولكن 15+ منظومه كانو هيظهرو بكل تأكيد !!!!
2-اغلب البعثه اخلت قبل الهجوم بفتره زمنيه معتبره ، اخر ناس فضلو المتمركزين في مروي و دي معلومه شخصيه (مش بلزمك انك تصدقها)

3-ماجوبتش!!! ليه افترض ان العربتين لم يعودو رغم ان c-295 و ال mi8 عادت؟

اكيد لن اكذبك يا اخ صاعق . نحن نتناقش عادي
سواء كلامك خطأ او صح

عموماً نرجع لموضوعنا

ليست العربتين فحسب .. بل معدات الكتيبة كلها
لم يعد من الكتيبة 812 أفنجر سوى الجنود

واذا اردت التفكير بشكل منطقي سنقول :

آليات كثيرة جداً وبأطقمها وشاحنات امدادها
تم رصدها اثناء دخولها الأراضي السودانية
لا مجال لتخبئتها

هل ستخرج من السودان ايضاً دون رصد خصوصاً اثناء الأضطرابات؟؟
اكيد سيتم توثيق كل شيء من المواطنين قبل اي احد اخر

واذا لديك مصدر صرح بأن المعدات رجعت ايضاً ياليت ترفقه

او حتى اي توثيق بصري

اكون شاكر لك

لأنهم ذكروا " الجنود فقط "

الاخ بيرقع و بيكرة مصر جدا و بيقول اي كلام... تخيل بيقولك الصين عايشة علي 70 مليار مت مكعب مياة 😂😂😂

الصين عندها 2,840 مليار مياه

كان عوز مصر تزرع ارز في الشتاء و ناكل ارز بدل القمح علشان نبقي زي اليابان 😂 و شايف ان الارز بيوفر مياه 😂😂😂

الراجل دة اسمة هجايص اسم علي مسمي
بص انا معنديش مشكلة في مطالبه لاثيوبيا تعيش و تطور و كل الكلام الجميل دا حقهم يستفيدو من مواردهم
و معنديش مشكلة يكره مصر براحته

انا بس عايز افهم انا ذنبي ايه ؟ ليه انا البس ثمن تطويرك و كمان بالغصب

هيا اثيوبيا bipolar !

الاثيوبي مستعد يتفاهم من زمان, التعنت و الشوفينيه و وهم العظمه من جانبكم حصرا.

و مثل ما انت شايف النتيجه امامك. الموضوع دوّل و الطرف المصري خارج الحسبه كليا.

الهدف مش سر, العالم يصدح به علنا في agenda 2030 الامميه. و عليه توافق اقليمي و دولي كامل. حوض النيل غير مستغل و لا يجوز تركه للفشله. الاثيوبيين عسل لانهم اقروا بفشلهم و تعاونوا لما فيه مصلحه لهم و لغيرهم, و لذا نمتدحهم 🇸🇦❤️🇪🇹

#عقبال_عندك
#بالرضى_ان_شاء_الله

عودة
أعلى