اثيوبيا تنجح بإنتاج الكهرباء من سد النهضة اليوم

ماهو البحث قادم بس بديلك فرصة تغسل وجهك قبل القضيحة لما اجيب حجم المياه في الصين و توزيعها و استخدامات الزراعة والصناعة و يبقي منظرك وحش كالعادة

زي مانا عملت مع البرازيل و انت قولت النهر اللي بيصب في المحيط ملوش لزمة 😂
سحيح

ايوه سحيح, لازم نبطل اغتصاب الاثيوبيات ميصحش :cry:

#آسفون 🇸🇦❤️🇪🇹
لا لازم تكمل اغتصابهم لان دة حلو بيعمل ليك نفوذ و ذور اقليمي 🤭

تحب اجيب ليك فديو لخدمات من كينيا نزلوا ضرب و تعذيب في سعودي لانه اغتصب واحدة منهم و قاموا بتشوية عضوه الذكري 🤮.. الفديو كان علي ريديت من اسبوعين 🤮🤮

لا لازم تكمل اغتصابهم لان دة حلو بيعمل ليك نفوذ و ذور اقليمي 🤭

تحب اجيب ليك فديو لخدمات من كينيا نزلوا ضرب و تعذيب في سعودي لانه اغتصب واحدة منهم و قاموا بتشوية عضوه الذكري 🤮.. الفديو كان علي ريديت من اسبوعين 🤮🤮
لا شكرا, خليه ليك :ROFLMAO:

نعود لموضوعنا, عاشت اثيوبيا امل افريقيا 🇸🇦❤️🇪🇹

نعم يا اخ صاعق تحييد ,, تم اخراجها بالكامل من السودان

الكتيبة 812 افنجر كانت متمركزة في السودان منذ 2021
ولديها مايفوق لـ 15 منظومة تم فقدان منها 2 .
والباقي لم يتم اعادته وغير معلوم حالته ايضاً

50 طائرة ليه يا عزت ؟؟
ده انتا لو قاصد تفضح العملية مش هتعمل كدا

انا قلت يا اخ عزت لا يوجد رفاهية للخسائر
بالأرقام يوجد عشرات الملايين تم خسراتها في السودان

- 5 مقاتلات ميج - 3 مدمرة على الأرض - 2 بالهناجر
" لم تتم اعادتهم وغير معلومة حالتهم "

مشاهدة المرفق 602542
مشاهدة المرفق 602536

- 2 أفنجر تمت خسارتهم بدون اي قتال او عملية تستحق
وانت اساساً لا تمتلك سوى 75 عربة افنجر لكامل قواعدك ومنشآتك وقواتك!

بالمختصر , لا اظن سيتم تكرار الأمر والله أعلم
هذي ضربة مفجعة ولن تُنسى ابداً

إلى تضرر من الميج ٤ طاءرات ١ تدمير ٣ إصابة ومتنساش أن السودان بقت خارج المعادلة وده فى صالح مصر نسبيا وايوه أقل رقم ٥٠شامل اواكس ومقاتلات وهيل إنقاذ وربما تانكر إذا لزم الأمر

انت ليش مصر انك حتموت عطش؟ نفسي افهم انزعاجك من وضع جديد تضطر فيه ان تحابي جيرانك.

روق يا عم، الدنيا بخير و بلاش هري.
لان اثيوبيا لما تاخد ثلثى حصة مصر المتوقع أما الموت عطشا أو جوعا لا نتحمل رفاهية استيراد سلع غذائية ب ١٠٠مليار دولار كل عام غير خسائر ملايين الوظائف الزراعية الخ يعنى خراب شامل بديبقى تطربق بقى علينا كلنا

لازم تحابي لانك ضعيف, حال الدنيا الشكوى لله.

و بصراحه 45 مليار كافيه و وافيه بسم الله ما شاء الله. فضلا عن البحبوحه الحاليه 55 مليار.

الصين بمليار آدمي و زراعة و صناعه تقزمكم استهلاكها 70 مليار متر مكعب سنويا, اختشوا على دمكم شويه.
مصدر على كذبة ٧٠مليار دى

لان اثيوبيا لما تاخد ثلثى حصة مصر المتوقع أما الموت عطشا أو جوعا لا نتحمل رفاهية استيراد سلع غذائية ب ١٠٠مليار دولار كل عام غير خسائر ملايين الوظائف الزراعية الخ يعنى خراب شامل بديبقى تطربق بقى علينا كلنا
اكبر شامان متعصب اثيوبي بعظمه في انفه لا يقول بنحرمهم من الثلثين :ROFLMAO:

اصلا موقفهم التفاوضي الابتدائي كان 45 مليار, لو المفاوض المصري آدمي كان وصلها ل 55 بشوية وعود بسهوله و صلى الله و سلم من عقدين ماضيه. بس وش نقول عباطه متأصله.

و اذا 45 مليار في اسوأ الاحوال لا تكفيك, يبقى تستاهل الموت و فنائك خدمه للبشريه.

تقارير خربوطي أخر من MMC " Mixed Migration Centre "
الحدود السعودية اليمنية منطقة حرب ماذا يفعل الاثيوبيين
وهم يتسللون عبر الأودية والجبال ؟

+ الحوثي يجند الأفارقة ويزج بهم لإشغال القوات السعودية
في حالات عديدة سواء مسلحين او غير مسلحين

مشاهدة المرفق 602549

القوات السعودية واجهت عشرات الآلاف مثل تلك الحالات
ولله الحمد حدودنا مؤمنة رغم صعوبة التضاريس وتداخل الحدود
ومن يتجاوزها يلقى مصيره " لن يهم خزانهم البشري " !
وخلي المنظمات المسيسة تتكلم.

مشاهدة المرفق 602550

انتا مش فاهم احنا بنرد على الهجاص صاحب دعوى التعايش السلمي مفيش عدو حيحبك كده وخلاص عدوك أما تقتله أو تجبره على الابتعاد عنك وفى حالة اثيوبيا هى تحتاج ضربة مدمرة للركوع والمفروض عندنا لده ١٠٠ طريقه

الصين بمليار آدمي و زراعة و صناعه تقزمكم استهلاكها 70 مليار متر مكعب سنويا, اختشوا على دمكم شويه

اهدأ للمهوس بالطعمية ،رغم اني عارف انه لن يفهم الارقام و المصادر و سوف يتهرب من الرد... لكن هذا للمتابعين حتي لا يتم تضليل اخد بهذا الهبد الفاخر

حصة الصين من المياة

مصادر المياة

استخدمات المياة

معدل استهلاك المياة

توزيع المياة في الصين.. ليست مثل فقط في مساحة 1% من الدولة

اختصار للمهوس بالطعمية فهو لا يفهم في العلم و لغة الارقام بتاع ان انهار البرازيل ملهاش لازمة 😂 علشان بتصب في المحيط

بطل هري ياهبيد... هو دة الاختصار

و مد كمان للمرة الالف بشارك هذا المصدر عن معد الفقر المائي

و فقا لمنظمة اليونسيف فمصر تعاني من الفقر المائي

اكبر شامان متعصب اثيوبي بعظمه في انفه لا يقول بنحرمهم من الثلثين :ROFLMAO:

اصلا موقفهم التفاوضي الابتدائي كان 45 مليار, لو المفاوض المصري آدمي كان وصلها ل 55 بشوية وعود بسهوله و صلى الله و سلم من عقدين ماضيه. بس وش نقول عباطه متأصله.

و اذا 45 مليار في اسوأ الاحوال لا تكفيك, يبقى تستاهل الموت و فنائك خدمه للبشريه.
قالوها بشكل غير مباشر بس انتا بتهجص بص يعنى ايه تقسيم الحصص بشكل عادل لو قسمت بالشكل إلى إثيوبيا تحدثت عنه مش حيكون نصيب مصر أكثر من ٢٥ مليار متر مكعب هما عاوزين بيع المياه لنا بالقوة يبقى خلاص نحارب عشان حقنا للآخر كده كده خربانة

بص انا معنديش مشكلة في مطالبه لاثيوبيا تعيش و تطور و كل الكلام الجميل دا حقهم يستفيدو من مواردهم
و معنديش مشكلة يكره مصر براحته

انا بس عايز افهم انا ذنبي ايه ؟ ليه انا البس ثمن تطويرك و كمان بالغصب
ياخي انا ابشرك ان هذ التطوير وهم في عقولهم فقط. نهاية متابعة بروبجاندا احمد موسي الاثيوبي

انا وضعت مصادر عديدة في هذا الموضوع و كلها غربية عن قصة إثيوبيا في التنمية و النهضة و قصة يد النهضة، هتعرف حجم الفساد و الخرا عندهم

الافارقة فقط ناجحين في قتل بعضهم اما التنمية فلا يوجد ذلك

اضحك علي كوميديا مصانع الصين في افريقا 😂و اكيد انت تعلم موضوع Chinese debt trap و إثيوبيا حاليا ترجت الصين في إعادة جدولة الديون 😂

ياخي انا ابشرك ان هذ التطوير وهم في عقولهم فقط. نهاية متابعة بروبجاندا احمد موسي الاثيوبي

انا وضعت مصادر عديدة في هذا الموضوع و كلها غربية عن قصة إثيوبيا في التنمية و النهضة و قصة يد النهضة، هتعرف حجم الفساد و الخرا عندهم

الافارقة فقط ناجحين في قتل بعضهم اما التنمية فلا يوجد ذلك

اضحك علي كوميديا مصانع الصين في افريقا 😂و اكيد انت تعلم موضوع Chinese debt trap و إثيوبيا حاليا ترجت الصين في إعادة جدولة الديون 😂

معاملة عبيد حرفيا

اكيد لن اكذبك يا اخ صاعق . نحن نتناقش عادي
سواء كلامك خطأ او صح

عموماً نرجع لموضوعنا

ليست العربتين فحسب .. بل معدات الكتيبة كلها
لم يعد من الكتيبة 812 أفنجر سوى الجنود

واذا اردت التفكير بشكل منطقي سنقول :

آليات كثيرة جداً وبأطقمها وشاحنات امدادها
تم رصدها اثناء دخولها الأراضي السودانية
لا مجال لتخبئتها

هل ستخرج من السودان ايضاً دون رصد خصوصاً اثناء الأضطرابات؟؟
اكيد سيتم توثيق كل شيء من المواطنين قبل اي احد اخر

واذا لديك مصدر صرح بأن المعدات رجعت ايضاً ياليت ترفقه

او حتى اي توثيق بصري

اكون شاكر لك

لأنهم ذكروا " الجنود فقط "
معنديش مصدر متاح للعامه،لاسف معلومات شخصيه بس لو ظهرت صوره متاحه للعامه بكل تاكيد ساضعها
لكن حتى الان 2 افنجر معطوبين

مع احترامي لكن لا بوجد دليل على فقدان تلك المعدات لا صور ولا فيدو (غير الافنجر المعطوب و الميج )
التدخل سريع كان سيستخدم اي شيء لصالحه او تصوير حرقه على الاقل

كما ان احد صناع المحتوى المصرين العالقين في سودان(احمد بدوي) قم بتصوير اصطفاف c130 مصري وقت عملية الاخلاء قد تكون تحمل المعدات لانها كانت تحمل قوه صاعقه لتأمين

اهدأ للمهوس بالطعمية ،رغم اني عارف انه لن يفهم الارقام و المصادر و سوف يتهرب من الرد... لكن هذا للمتابعين حتي لا يتم تضليل اخد بهذا الهبد الفاخر

حصة الصين من المياة

مصادر المياة

مشاهدة المرفق 602559

استخدمات المياة

مشاهدة المرفق 602560

معدل استهلاك المياة

مشاهدة المرفق 602561

توزيع المياة في الصين.. ليست مثل فقط في مساحة 1% من الدولة

مشاهدة المرفق 602557

مشاهدة المرفق 602558

اختصار للمهوس بالطعمية فهو لا يفهم في العلم و لغة الارقام بتاع ان انهار البرازيل ملهاش لازمة 😂 علشان بتصب في المحيط

بطل هري ياهبيد... هو دة الاختصار

و مد كمان للمرة الالف بشارك هذا المصدر عن معد الفقر المائي

و فقا لمنظمة اليونسيف فمصر تعاني من الفقر المائي

ايوه, 600 مليار كلي, تقسيم عشره ( لانهم عشره اضعافكم) يطلع 60 مليار

اذن 55 الي تجيك كافيه لانتاج صناعي و زراعي يقارب عشر الصين, و بنفس مستوى المعيشه الافضل من المصري. مع التأكيد ان الصين بعيده جدا عن افضل الممارسات الترشيديه

شايف قد ايه انت فاشل, ليفل الوحش في الفشل 🤭

قالوها بشكل غير مباشر بس انتا بتهجص بص يعنى ايه تقسيم الحصص بشكل عادل لو قسمت بالشكل إلى إثيوبيا تحدثت عنه مش حيكون نصيب مصر أكثر من ٢٥ مليار متر مكعب هما عاوزين بيع المياه لنا بالقوة يبقى خلاص نحارب عشان حقنا للآخر كده كده خربانة
استهدي بالله يا حج و خد ادويتك. الهلوسات و الخرف اعراض شيخوخه و ربنا يعينك.

محدش قال الكلام هذا, انت بس الشمس ضربت دماغك و نسيت تشرب مويه اليوم.

ايوه, 600 مليار كلي, تقسيم عشره ( لانهم عشره اضعافكم) يطلع 60 مليار

اذن 55 الي تجيك كافيه لانتاج صناعي و زراعي يقارب عشر الصين, و بنفس مستوى المعيشه الافضل من المصري. مع التأكيد ان الصين بعيده جدا عن افضل الممارسات الترشيديه

شايف قد ايه انت فاشل, ليفل الوحش في الفشل 🤭
كفاية بقي قتلتي ضحك.. انت فهمت المصادر و جراف الاستهلاك 😂.. فين 600 مليار دي... الرقم ياكبسة من الجراف 2,800 مليار متر مكعب هما فقط بيستهلكوا 600 مليار متر مكعب متوزعة بين الصناعة و الزراعة و استخدام المواطنين.

انت بقي جعلتها 70 مليار 😂😂😂

المصيبة انك تدعي انك طبيب 😂 و مهتم بالاقتصاد و لم تفهم المصادر و الحراف

الكوميدي ان الصين تستخدم 380 مليار في الزراعة و مازالت تسورد غذائها من الخارج و الهبيد بيقولك الصين عايشة ب 70 مليار 😂😂😂😂😂

كفاية بقي قتلتي ضحك.. انت فهمت المصادر و جراف الاستهلاك 😂.. فين 600 مليار دي... الرقم ياكبسة من الجراف 2,800 مليار متر مكعب هما فقط بيستهلكوا 600 مليار متر مكعب متوزعة بين الصناعة و الزراعة و استخدام المواطنين.

انت بقي جعلتها 70 مليار 😂😂😂

المصيبة انك تدعي انك طبيب 😂 و مهتم بالاقتصاد و لم تفهم المصادر و الحراف

الكوميدي ان الصين تستخدم 380 مليار في الزراعة و مازالت تسورد غذائها من الخارج و الهبيد بيقولك الصين عايشة ب 70 مليار 😂😂😂😂😂
لا حول, جاك بص حضرتك 🤭

بالعكس انا بالغت 70 مليار, المفترض 60 على بيانات 2020 و هو الاستهلاك الموزون بالسكان في مصر.

مهما تقلبها و تحاول تتجنب الحقيقه, الارقام اعلاه في الصين, و سابقا في نقاش البرازيل, تظهر فداحه الفشل المصري الي مش قادرين يطعمون انفسهم و صناعاتهم لا تذكر.

المصيبه اننا لم نقارن الا مع دول تعد متأخرة فى الترشيد و نماذج مبذره جدا.

استهدي بالله يا حج و خد ادويتك. الهلوسات و الخرف اعراض شيخوخه و ربنا يعينك.

محدش قال الكلام هذا, انت بس الشمس ضربت دماغك و نسيت تشرب مويه اليوم.
انتا مشكلتك انك بتكره مصر بغباء فمش عاوز تشوف أنها صاحبة حق فبتحاول تبرر لإثيوبيا باى شكل

انتا مشكلتك انك بتكره مصر بغباء فمش عاوز تشوف أنها صاحبة حق فبتحاول تبرر لإثيوبيا باى شكل
يا سلام ! محتاج ابرر لك بامارة ايه ؟ :ROFLMAO:

طالما دخلنا في النيات, فانت مكسوف من فشل بلدك الثلاثي الابعاد ( اقتصادي, سياسي, امني ) و بدل ما تعترف و تبدأ اصلاح تلوم الاثيوبي المسكين و تعلق فشلك على شماعته.

عودة
أعلى