اثيوبيا تنجح بإنتاج الكهرباء من سد النهضة اليوم

الله ينور عليك استاذي
انا كنت لسه النهاردة في موضوع اخر التانكر الاماراتية نفس الاسلوب مع عضو ايضا مستفز لكني كنت هادي جدا وزنقته في الاخر ومعرفش يرد لاني طلبت مصادر على كلامه
اوافقك تماما وخصوصا ان الاعضاء القدامى يعرفوا هذا الاسلوب جيدا

تحياتي لك مرة اخرى
اشكال قذرة والله...

اجتماع مرسى لم يتم تسريبه.
ارجع بالذاكرة لورا شوية وافتكر باكينام الشرقاوى مستشارة مرسى اللى اعلنت بعد انتهاء الاجتماع انها نسيت تقول للحضور ان الاجتماع على الهوا زائد انه اثناء الاجتماع تم اعلام الحضور ان الاجتماع على الهوا يعنى الكلام عن تسريب الاجتماع كلام * كلام.
صح

بس السادات قال ان كان في كاميرات يعني المفروض هما يستنتجوا كدا ان الاجتماع مذاع

ويقول محمد أنور السادات رئيس حزب الإصلاح والتنمية المعارض الذي حضر هذا اللقاء "كان من الواضح منذ اللحظة الأولى وجود الكاميرات وبالتالي فالاجتماع مسجل أو مذاع على الهواء. وبالتالي كان لا بد أن يلتزم المشاركون بما يقتضيه هذا".

واستدرك السادات خلال لقاء هاتفي مع بي بي سي "إن مثل هذه التجاوزات تحدث في المجالس البرلمانية على مستوى العالم وكذلك في الصحف. وهذا الحوار شعبي وليس رسميا مع اختلافنا مع بعض التعبيرات والأفكار التي كانت تثير اندهاشي".

كان الرئيس المصري محمد مرسي قد دعا لعقد جلسة حوار وطني مع مختلف القوى السياسية لبحث تداعيات القرار الإثيوبي ببناء سد النهضة واستجابت بعض قوى المعارضة.

علي العموم خلينا في مجلس الامن دلوقت هنشوف هيعملو اي ?

هوه انا شايف لوحدي ان ردود مصر قويه جدا ولا اي بالضبط ازاي الناس الي فاقده الثقه ديه شايفه خطوات مصر ضعف ازاي مش شايفين نبره العلو كل يوم عن يوم وانا قصدي مش علو الصوت العلو السياسي علي الخريطه السياسيه و حاسبه كل حاجه وكل موقف وبترد بناء عليه بقوه و بتمشي بخطه مدروسه تخليك في الاخر تنفخ اثيوبيا محدش يسمع صوت صويتها حتي
وبعدين يا رجاله هوه الي عايز يحارب بيقول انا هحارب ده حتي يبقي غباء

ياريت يتم اخذ اجراء عقابي ضد من يحاولون الاستفزاز وتحريف المواضيع.. وعدم الاكتفاء بالحذف فقط.

ياشباب بغض النظر عن بعض الحمقي والمرضي الكارهين لمصر والشامتين فيها والمساندين للحبش

افتكرو عملية تفجير الحفار الاسرائيلي في كوت دي فوار علي يد القوات الخاصة المصرية
واحد يقولي يعني الحل التسلل وتلغيم السد اقوله نعم وتفشيخ ابوه والطيران يدخل يكمل
هتقولي صعبة هقولك لو متعرفش تاريخ الجيش المصري تخرس خالص

images (57).jpeg
images (56).jpeg

هذة الأتفاقية كتبت ونشرت في الصحافة المصرية لاوجود لها في الحقيقة.
يستغفلون المتابعين بشكل غير مهني .
وليه حضرتك بتعتقد ان الاتفاقية مش موجودة وأن الصحيفة بتستغفل المتابعين؟

وليه حضرتك بتعتقد ان الاتفاقية مش موجودة وأن الصحيفة بتستغفل المتابعين؟

هل لديك مصدر غير الصحافة المصرية ؟
لأني لم أكتب ماسبق الإ بعد البحث والتأكد من عدم وجودها .

مبقتش متفائل بأى ضربة عسكرية للسد لو كان فى فكر القيادة كانت اتنفذت من فترة أو أن اضرب السد هيكون ضرره اكبر من نفعه اتمنى أن مجلس الامن يضغط عليهم ويقبلوا بالتفاوض ونلزمهم قانونيا بأى اتفاق يحصل ده الحل الوحيد

هل لديك مصدر غير الصحافة المصرية ؟
لأني لم أكتب ماسبق الإ بعد البحث والتأكد من عدم وجودها .
لا يوجد مصدر اخر سوى صحيفة سودانية نشرت الخبر فى ٢٠١٥ حالها حال الصحيفة المصرية.

عودة
أعلى