رغم قضية ريجيني: إيطاليا تعطي ضوءاً أخضر لبيع فرقاطتين عسكريتين إلى مصر

ياجماعه ال16 صاروخ بتوع البيرجامينى ممكن لحد متطلع من الخدمه متضربش ربعهم
الموضوع مش إعداد
ولو كان بالعدد فالإيطاليين طلبينها ب16 خليه لبحريتهم الوطنية

“General Purpose” FREMM frigates of the Italian Navy are fitted with 2x A50 Sylver Vertical Launching System (VLS) for a total of 16x ASTER 15 or ASTER 30 surface to air missiles by MBDA.

“General Purpose” FREMM frigates of the Italian Navy are fitted with 2x A50 Sylver Vertical Launching System (VLS) for a total of 16x ASTER 15 or ASTER 30 surface to air missiles by MBDA.
لا يوجد جديد كلنا نعلم انه من الممكن ان تتسلح بالاستر 15 او 30
لذلك وجب علينا الانتظار للاعلان الرسمي عن المواصفات
تحياتي لك

ياخونا ولو حتى ب16 بس استر30 يبقى تمام اوي... يعني تخيل الهيصة بتاعة المناورة التركية الي في المتوسط كانت ب17 اف16 يعني الفريم لوحدها تقوم بيهم

شركة Fincantieri الإيطاليه قد أكدت مشاركتها بصفتها الراعي الرئيسي فى المعرض العسكرى المصرى إيديكس 2020 بنسخته الثانيه

سيقام المعرض إن شاء الله من 7 : 10 ديسمبر القادم

أبشروووووا

? عندنا تنام وتصحى وتعتزل المنتدى وتضرب عن الطعام وباقي يتفاوضون هذا اذا ما الغوها ??

صل ع النبى فى قلبك كده وقوم أتوضى وصلى ركعتين وتعوذ بالله من الشيطان الرجيم...

يا ساتر يارب أنت شايل ومعبى أوى :))

حاجة ساقعة بسرعة هنا للحج جاسباري.??
الراجل ده بيفهم يا جدعان وبيقول كلام زى الفل.

images (1خه).jpeg

لا اعرف إذا كان الخبر مكرر ، الحديث عن تايفون و قمر صناعي من لاتريبون الفرنسية ، الصحيفة ليست مجانية لتأكد من الخبر.

الحاجة اللي مخلياني مبسوط بال 16 خلية فقط إن المنطق بيقول انهم هيشيلوا استر 30
ماهو مافرقتش عن الفريم الفرنسي لو مجاش الأستر 30 وانا عندي بقى فيه رادار تاني و.....
ياكريم

الحاجة اللي مخلياني مبسوط بال 16 خلية فقط إن المنطق بيقول انهم هيشيلوا استر 30
ماهو مافرقتش عن الفريم الفرنسي لو مجاش الأستر 30 وانا عندي بقى فيه رادار تاني و.....
ياكريم
الاستر ٣٠ لو مجاش نلم الاعضاء المصريين ونعمل انتحار جماعي قدام كوبري القبة :sot4:

عودة
أعلى