توقيع اتفاقيات فى مجال الدفاع بين مصر وفرنسا اثناء زياره رئيس الوزراء الفرنسى للقاهره

بصراحة انا غيران من مصر انها حصلت على سياج الرهبة المسمى ميسترال. كنت اتمناه لبلدي المقدس. لكن عزائي في الصورة هذي:

اللي دعا لمصر بالميسترال لو سمحت مطلوب هنا.
مشاهدة المرفق 38880

السعودية تشد حيلها كدا وتشتري اتنين خوان كارلوس عشان المنظومة العربية تكتمل

بصراحة انا غيران من مصر انها حصلت على سياج الرهبة المسمى ميسترال. كنت اتمناه لبلدي المقدس. لكن عزائي في الصورة هذي:

مشاهدة المرفق 38880

قول يا رب و تحصل المملكة على ال AMERICA CLASS ان شاء الله

انا مش عارف قضية التمويل ليه بتعمل حساسيات ليه ايه العيب او الغلط في ان الامارات و لا السعودية تمول صفقات الجيش المصري

علي فكرة عايز اقولكم معلومة اكتشفتها النهارده عربة التمساح التي اعلن عنها هي في الاصل اماراتية و مصر خدت رخصة تصنيعها بالكامل

مشاهدة المرفق 38880

اتمنا حامله طائرات للسعوديه و لكن اتمناها غير امريكيه رغم تفوق الامريكان لكن اتمناها الخوان او الانجليزيه منعا لسياسه لي الذراع الامريكيه

احنا بلد غلبان معندناش اقمار تجسس :(

و لا احنا عندنا باليستي :rolleyes:
لكن ثواني الم تتم صفقة الفالكون ستار الفرنسية لا اعلم المسمى صحيح ام خاطئ كانت جزء مكمل لصفقة الرافال ؟

اعتقد ان التقارب المصري الفرنسي ، سياتي ثماره قريبا جدا بعلاقة مصر مع الصانع الاوروبي والامريكي.

على فكرة هناك كلام عن رغبة سلاح الجو المصري باستقدام الساب كمنصه اواكس :D

[/QUOTE]

اعتقد ان التقارب المصري الفرنسي ، سياتي ثماره قريبا جدا بعلاقة مصر مع الصانع الاوروبي والامريكي.

:D حلال عليك الميراجات الامرااتي لو جت الساب

السويد غير فرنسا و التعامل معاهم بالشوكه و السكين
لا اعتقد سهله علي الاطلاق ان يعطونا الاواكس السويدي

السويد غير فرنسا و التعامل معاهم بالشكوه و السكين

السويديين يحبون الشاي بالياسمين.

السويد غير فرنسا و التعامل معاهم بالشكوه و السكين

اعطوها باكستان ياريس ، الصانع ساب اكبر من حكومة السويد نفوذا :D

د

اعطوها باكستان ياريس ، الصانع ساب اكبر من حكومة السويد نفوذا :D

و الله يا ريت هو انا اكره؟ لكن صعب يا جماعه و الله ماتنسوش ان مصر اتعمل عليها عقوبات اصلا من الاتحاد الاوروبي بعد 30/6 و احنا قدرنا نتجاوز العقوبات دي عن طريق العلاقت الثنائيه مع فرنسا و اسبانيا و ايطاليا فقط انما الباقي ما يزال هناك حساسيات

و الله يا ريت هو انا اكره؟ لكن صعب يا جماعه و الله ماتنسوش ان مصر اتعمل عليها عقوبات اصلا من الاتحاد الاوروبي بعد 30/6 و احنا قدرنا نتجاوز العقوبات دي عن طريق العلاقت الثنائيه مع فرنسا و اسبانيا و ايطاليا فقط انما الباقي ما يزال هناك حساسيات

مفيش قفل ملوش مفتاح يباشا. كل مشكلة وليها حل.

اهداء لكل اصدقائنا في المنتدي وبمناسبة اليوم السعيد ده بهديكم الفيديو الرائع ده هتتفرجوا فيه علي الميسترال لحد ما تحفظوا كل شبر فيها
انجوووي

تحيا مصر ♥
:D

@
AL RAGH

التعديل الأخير:
اهداء لكل اصدقائنا في المنتدي وبمناسبة اليوم السعيد ده بهديكم الفيديو الرائع ده هتتفرجوا فيه علي الميسترال لحد ما تحفظوا كل شبر فيها
انجوووي

تحيا مصر ♥
:D

مشير باشا بتتكلم صيني من ورانا ولا ايه؟

علي فكرة الصينيين دول خلابيص
مهتمين باخبار الصفقات المصرية بشكل مثير للريبة
اكيد اكيد عينهم علي حاجة
والي عايز يكسب زبون ويخليه يشتري بيعمل ايه ؟؟؟ بيديله احسن بضاعة عنده
مستنين الصيني يامعلمين :D

عودة
أعلى