توريد 100 مقاتلة رافال الي مصر ؟؟

رد: توريد 100 مقاتلة رافال الي مصر ؟؟

الحاله اطورت معايا كل ما اسمع صوت طياره اجرى على البلكونه لدرجة انى كنت انا اللى ها طير من التالت لكن العمليه اطورت اكترفكنت نايم وبحلم انى راكب سوخوى 30 و فجاه شغلوا المكنسه مش عايز اقول ايه اللى حصلى:icon1366[1]::icon1366[1]:​

هههههه دمك زى العسل و الله يا طيفو و الحمد لله انا بجرى و بس على الطيارات لما ببقى ماشى فى الشارع بس :inv[1]: بس عموما مابقتش حاجة غريبة انك تلاقى طياره حاربية فى السمه فمن فترة لما اسرائيل كانت بتعمل اكبر تدريبات فى تاريخها او حاجة زى كدة و الله يومين ورا بعض من الصبح بدرى لحد 2 بليل صوت طيارات و قريبه جدا و الصبخ لما كنت ببص عليه من السطوح كانت بتطلع اف-16 وو الله لسه شايف طياره تشينوك من فترة بردة عند بيتنا
اصل عشان انا فى حتى شعبيه فهى اختبار صعب للطارين عشان كدة بيتمرنوا فيها

تصدق ياسام إنت والطيفو حالتكم بقت صعبة قوي لازم تروحو للدكتور جوهر حالاً أكيد هتلاقوا عنده علاج.
على فكرة أنا بهزر معاكم.
بس لو في طيارات جديدة تاخد وقت من سنتين لثلاث سنوات حتى تظهر للنور وتتم عليها الطلعات وذلك حتى ينتهى الطيارين من التدريب عليها وهذا التريب بالطبع يحدث في أماكن غير مأهولة حتى لا تحدث كوارث بسقوط هذه الطائرات أثناء التدريب عليها فوق الكتل السكنية وضياع الأرواح.

فنصيحة أخوية بلاش تجروا ورا الطيارات في الشارع ولا تطلعوا البلاكونة ولا تحلو بالسو 30 لأن كده الدكاترة النفسيين هتكسب كثير قوي مننا .هههههههههه.

اه معني القيديو ده للطائرة su 47
اولا وجود علم مصر في اول الأعلام الموجودة في الثانية 37 ثاني حاجه ظهور السيد عمر سليمان بالثانية 39 بجوار رئيس شركة سوخوي علي اليمين وبجوار الرئيس بوتين

اولا وجود علم مصر في اول الأعلام الموجودة في الثانية 37 ثاني حاجه ظهور السيد عمر سليمان بالثانية 39 بجوار رئيس شركة سوخوي علي اليمين وبجوار الرئيس بوتين

ماذا تقصد بهاذا الفيديو وما تاريخ هذا الفيديو:walw[1]::close_tema[1]:

اظن انه لشراء ذلك العدد من مقاتلات الرافال

على مصر ان تدفع نصف ميزانيتها

طائرة باهضة مثل جل منتجات فرنسا

une avion de luxe comme les parfums

ظهور رئيس الوزراء الصومالي بجانب رئيس شركة northrop يعني ان الصومال ستحصل على البي 2 سبيريت

اتمنى من الاخوة التفكير بمنطق

هناك عشرات الأعلام و الرجل ليس عمر سليمان

تاريخ 2007 عندما اعجبت مصر بسوخوى فى معرض وحولت تبرم صفقة لشرائها

يا شباب انا عاوز كلام اكيد
مصر عندها الميج والسوخوى والرافال ولا
ارجوالاجابة؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ظ

يا شباب انا عاوز كلام اكيد
مصر عندها الميج والسوخوى والرافال ولا
ارجوالاجابة؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ظ

إن كان المقصود ميج-29 فلا يوجد، أحدث ميج لدى مصر هي الميج-21، وهناك أقاويل غير مؤكدة عن وجود عدد بسيط من الميج-23 في المخازن.

كذلك السوخوي-35 والرافال، لم تشترى منهم مصر أية أعداد إلى الأن!

في حفظ الله

انت قصدك انة لم يخرج مسئول يؤكد او ينفى هذه الانباء
اما الميج 32 فمصر عندها فعلا فى المخازن غير انها اعطت كميةمنها لأمريكا والصين
نعد قطع العلاقات العسكرية المصريةالروسية

ظهور رئيس الوزراء الصومالي بجانب رئيس شركة northrop يعني ان الصومال ستحصل على البي 2 سبيريت

اتمنى من الاخوة التفكير بمنطق
التفكير بمنطق طيب الرجل كلف نفسه وسافر عشان يقعد ياخد صورتين مع بوتين فكر انت بمنطقيه مسئول رفيع المستوي في عرض زي دا اعتقد انها حاجة اكبر من التقاط الصور:walw[1]::dunno[1]: يعني معلش دا بوتين مش توم كروز!!!

هناك عشرات الأعلام و الرجل ليس عمر سليمان
حتي لو مش هو عمر سليمان وجود علم مصر بيقول انه فيه حاجة معرفنهاش يعني افرجك البضاعة وعلي عينك يا تاجر:dunno[1]:

احتمال مصر تشترى ميراج 2000 التى تريد امارات ان تبيعها

ومصر لها الدرة على تطويرها لانها محتاجة تدعيم الميراج فى مصر

التفكير بمنطق طيب الرجل كلف نفسه وسافر عشان يقعد ياخد صورتين مع بوتين فكر انت بمنطقيه مسئول رفيع المستوي في عرض زي دا اعتقد انها حاجة اكبر من التقاط الصور:walw[1]::dunno[1]: يعني معلش دا بوتين مش توم كروز!!!

هههههه حلوة دة مش توم كروز دى ههههه
الله يجزى شيطانك هههههه

الميراج افضل من الرفال اف3 والله مقاتلة فعلا رهيبة

تصدق ياسام إنت والطيفو حالتكم بقت صعبة قوي لازم تروحو للدكتور جوهر حالاً أكيد هتلاقوا عنده علاج.
على فكرة أنا بهزر معاكم.
بس لو في طيارات جديدة تاخد وقت من سنتين لثلاث سنوات حتى تظهر للنور وتتم عليها الطلعات وذلك حتى ينتهى الطيارين من التدريب عليها وهذا التريب بالطبع يحدث في أماكن غير مأهولة حتى لا تحدث كوارث بسقوط هذه الطائرات أثناء التدريب عليها فوق الكتل السكنية وضياع الأرواح.

فنصيحة أخوية بلاش تجروا ورا الطيارات في الشارع ولا تطلعوا البلاكونة ولا تحلو بالسو 30 لأن كده الدكاترة النفسيين هتكسب كثير قوي مننا .هههههههههه.

للاسف حالتنا اتأخرت اوى و مش هينفع معاها دكاترة :0126[1]::0126[1]:

الميراج افضل من الرفال اف3 والله مقاتلة فعلا رهيبة

لا أخي الكريم... حتى أحدث نسخ الميراج وهي الاماراتية Mirage-2000/9 لا تضاهي الـ Rafale F-3.

لا أخي الكريم... حتى أحدث نسخ الميراج وهي الاماراتية mirage-2000/9 لا تضاهي الـ rafale f-3.

يا اخى انت مش عارف قيمة الميراج مصر هتموت وتقتنى اكبر عدد من الميرج ومش عارفه

يعنى 68 مقاتلة بتوع امارات هتكون فاتحة خير على مصر

يسدو والله

يا اخى انت مش عارف قيمة الميراج مصر هتموت وتقتنى اكبر عدد من الميرج ومش عارفه

يعنى 68 مقاتلة بتوع امارات هتكون فاتحة خير على مصر

يسدو والله
ممكن افهم ايه سبب اقتناعك بالميراج اوي كده مع ان فيه طيارات احسن منها!!!:walw[1]:

عودة
أعلى