قم بمتابعة الفيديو أدناه لمعرفة كيفية تثبيت موقعنا كتطبيق ويب على الشاشة الرئيسية.
ملاحظة: قد لا تكون هذه الميزة متاحة في بعض المتصفحات.
قولة اصل البعيد بقرونمعضم العالم الاسلامي يعارض ايران عقاديا وسياسيا وتقافيا ويعرف انها دولة مارقة وضالمة لكنهم يتعاطفون معها في هده الحرب ربما نكاية في اسرايل او لتخفيف الضغط على غزة
ادن من الصعب ان تكفر الناس بسهولة
متفق جدا جداوالله يا استاذي بدأت اقتنع انهم هجاصين وبتوع كلام وخلاص، تم اغتيال كل قادتك وفرض حصار وسيطرة جويه عليك ، ونتنياهو طالع يفتخر انه هيبيدك والأمريكي بيهددك وبتقولك اخلي ايران
سؤال بسيط هو مستني ايه اكتر من كدا عشان يكشف اوراقه
ما نطلع كلنا على تكساس باربكيو قبل ما ICE توصلها ناكل و نرجعورش الكحول على الستيك وهي تتشوي و تولع شوية![]()
![]()
![]()
بص هو كله بيهبد طبعا مع ان سلاح الصواريخ الاستراتيجية المصري بيخدم فيه عدد معين ، عن تجربه شخصيه كان فيه عقيد الله يمسيه بالخير كان بيشرح لنا معادله القصف المساحي اللي هو ارمي وخلاص ، كان بيشرح فكرة الرمي عشان تطلع الدقه عاليه ازاي
أقسم بالله ان الموضوع محزن جداً من بعد سمير فرج يطلع لنا هذا كمان وغيرهم من الأمثلة المؤسفة
هؤلاء يشوهون سمعة مصر وسمعة القوات المسلحة المصرية
لأن المحافظ المحترم الذي لا يعرف عن آلية عمل الصواريخ سوى اسمها ليس مجرد محافظ للسويس
بل قائد سابق في القوات المسلحة المصرية , هذي العقليات كيف وصلت الى تلك المناصب ؟
وكيف كانت مسؤولة لعقود عن تدريب وتطوير وعقد صفقات ؟!!
انا اللي اعرف في فئتين من الناس في الجيش واحد بتاع تمام يا فندم ودا زي الناس اللي بتطلع تهبد دي والناس التانية بتاعت التخطيط زي سعد الدين الشاذلي دي مش بتظهر إلا في اوقات حرجة
أقسم بالله ان الموضوع محزن جداً من بعد سمير فرج يطلع لنا هذا كمان وغيرهم من الأمثلة المؤسفة
هؤلاء يشوهون سمعة مصر وسمعة القوات المسلحة المصرية
لأن المحافظ المحترم الذي لا يعرف عن آلية عمل الصواريخ سوى اسمها ليس مجرد محافظ للسويس
بل قائد سابق في القوات المسلحة المصرية , هذي العقليات كيف وصلت الى تلك المناصب ؟
وكيف كانت مسؤولة لعقود عن تدريب وتطوير وعقد صفقات ؟!!
اسرائيل تمكنت منهم لن تسمح لهم بالهروب للأسفمتفق جدا جدا
بس حتى الهجاصين الملايين منهم مشكلة كبيرة ، هوا مستني باب يقدر يهرب منه بنظامه .. زي ما باع الحزب و خسر سوريا مقتنع ان فيه فرصة ليه برضه
في الحروب عموما مينفعش تكشف كل اوارقك مره واحده لان لسه ... المشكلة تدخل امريكا مباشرة غير كدا بالنسبة به مش ازمة حيتصرف
تماما كفا فعل المرحوم اللواء صاحب جهاز "أصبع الكفته" الذي يقضي على فيروس كورونا.
أقسم بالله ان الموضوع محزن جداً من بعد سمير فرج يطلع لنا هذا كمان وغيرهم من الأمثلة المؤسفة
هؤلاء يشوهون سمعة مصر وسمعة القوات المسلحة المصرية
لأن المحافظ المحترم الذي لا يعرف عن آلية عمل الصواريخ سوى اسمها ليس مجرد محافظ للسويس
بل قائد سابق في القوات المسلحة المصرية , هذي العقليات كيف وصلت الى تلك المناصب ؟
وكيف كانت مسؤولة لعقود عن تدريب وتطوير وعقد صفقات ؟!!
بص ، لو مصر قررت تحارب القوات المسلحه عارفه القاده اللي بيفهموا ف الحروب ولو قررنا نعمل كوبري عارفين مهندسين الكباري ، الجيش مليئ بكل التخصصاتانا اللي اعرف في فئتين من الناس في الجيش واحد بتاع تمام يا فندم ودا زي الناس اللي بتطلع تهبد دي والناس التانية بتاعت التخطيط زي سعد الدين الشاذلي دي مش بتظهر إلا في اوقات حرجة
ما نطلع كلنا على تكساس باربكيو قبل ما ICE توصلها ناكل و نرجع
هيوستن او اوستن عندهم مطاعم حلوة
في واحد مصري هناك معروف بيعملها على فكرة
دا كان حديث الموسم وقتها والله فظيع فطسنا ضحكتماما كفا فعل المرحوم اللواء صاحب جهاز "أصبع الكفته" الذي يقضي على فيروس كورونا.
الصيني حياخد بتروله من روسيا مش ازمةاسرائيل تمكنت منهم لن تسمح لهم بالقروب للأسف
الكارت الوحيد المتبقي عند ايران هو مضيق هرمز
بالمناسبه الصين تعول علي نفط طهران في مشاريعها الصناعيه
يعني الأمريكي هيضرب عصافير بحجر واحد ، السيطرة علي نفطهم يعني تاذي الصين بشكل مباشر
خلص من صداع النووي وصواريخهم ، وراضي الصهاينه وظهر كحليف قوي أمام اللوبي الصهيوني
صحيح حته ابتزاز الخليج بملف ايران انتهت وفكره الصراع السني الشيعي انتهت بس ع الجانب الاخر المكاسب هتكون مرعبه
نتنياهو والاداره الامريكية أمامهم فرصه ذهبيه لانهاء ايران عشان يتفرغولنا احنا والاردن لأننا دول طوق ، معدوش هيسمحوا بحد قوي جمب كلبهم الصهيوني
طب واللى يتعاطف مع الكيان يبقا اية معا انى مقصدش التعاطف معا إيران ان اقصد مصلحتى اية كمسلم سنى