متفق معاك طبعا ، هيعافروا طبعا زي الميليشيات لكن الأمريكي لن يترك المشروع النووي الإيراني ليكتمل حتي لم تم الأمر بإنزال بري ع المفاعلاتاللي حصل منهم 8 سنين ضد العراق و كانو في وضع اضعف بكتيييير جدا عن دلوقتي دا حتى القوات المسلحة كانت كلها من زمن الشاه و المفروض تكره الخميني لكن استمرو في الصمود برغم ان سلاحهم الامريكي اغلبه تعطل بسبب الثورة ... دلالة ان الموضوع مش سهل
صدام كان بيرمي كل حاجة ضرب كيماوي حتى و لو في ايده نووي كان ضرب
هتبقا ساعتها معافرة الإيرانيين ع الفاضي




