روسيا تذكر القاهرة "بتهديد" سوفيتي لاوروبا إذا تدخلت عسكريا بمصر

هذه اتفاقية كامب ديفيد من موقع Passia

CLOSE

دى اتفاقية كمب ديفد طيب 🤣

هذه اتفاقية كامب ديفيد من موقع Passia

CLOSE

خريطة من وزارة الخارجية المصرية المنطقة (د) بالون السماوى تابعة لإسرائيل منطقة محدودة القوات والاسلحة وإسرائيل لا تستطيع التحرك بدون تنسيق مع مصر وده بسبب اختلاف حجم العمق بين الدولتين

خريطة من وزارة الخارجية المصرية المنطقة (د) بالون السماوى تابعة لإسرائيل منطقة محدودة القوات والاسلحة وإسرائيل لا تستطيع التحرك بدون تنسيق مع مصر وده بسبب اختلاف حجم العمق بين الدولتين
مشاهدة المرفق 607998
سواءً كانت خريطتي الصح او خريطتك
اتفقنا ان قوات اسرائيلية موجودة في سيناء
الان اجب هل هذا انتهاك للسيادة المصرية في سيناء او لا
اذا لم تجب انتهى

سواءً كانت خريطتي الصح او خريطتك
اتفقنا ان قوات اسرائيلية موجودة في سيناء
الان اجب هل هذا انتهاك للسيادة المصرية في سيناء او لا
اذا لم تجب انتهى
اسرئيل ليس لها تواجد فى سيناء يعنى مستحيل تقدر تجيب قاعدة عسكرية لإسرائيل داخل الحدود المصرية على العكس الجنود المصريين كل شوية نجيبهم من على قلب الصهاينة بيقتلو فيهم 🤣
لكن فى إتفاق على التنسيق فى عمليات الأمن الحدودى تحديدا بسبب الجماعات الإرهابية لكن كا مثال عن التنسيق ده طائرات مصرية تخمد حريق فى قلب إسرائيل يبقا مصر لها قاعدة فى إسرائيل أعقل الكلام

اسرئيل ليس لها تواجد فى سيناء يعنى مستحيل تقدر تجيب قاعدة عسكرية لإسرائيل داخل الحدود المصرية على العكس الجنود المصريين كل شوية نجيبهم من على قلب الصهاينة بيقتلو فيهم 🤣
لكن فى إتفاق على التنسيق فى عمليات الأمن الحدودى تحديدا بسبب الجماعات الإرهابية لكن كا مثال عن التنسيق ده طائرات مصرية تخمد حريق فى قلب إسرائيل يبقا مصر لها قاعدة فى إسرائيل أعقل الكلام

يا سلام ! عاجبني ال distinction without a difference ده :ROFLMAO:

هما بيشتغلوا براحتهم بس ممنوع يباتوا في الليل على ترابنا الطاهر, و سلملي على السياده.

"لأكثر من عامين ، نفذت طائرات إسرائيلية بدون طيار ومروحيات وطائرات بدون علامات حملة جوية سرية ، ونفذت أكثر من 100 غارة جوية داخل مصر ، بشكل متكرر أكثر من مرة في الأسبوع - وكل ذلك بموافقة الرئيس عبد الفتاح السيسي."

ده طلع خبر كاذب راجع مصادرك لم يحدث قذف العملية كلها تمت فى الداخل الإسرائيلي
بتكلم مين ياعم دي قفال مفتحة ضيعة

مجبش مصدر واحد محترم على كلامة بيقول تواجد قوات اسرائيلية في سيناء طب عددهم كام و موجدين على أي أساس و ليه و ايه مصدر كلامك جايب طيارة نقلت جندى أمريكي و خبر قصف كاذب زي يوم بتاع محمد صلاح قعدوا يقولوا اسرائيل قصفت في سينا اسرائيل بتعمل و تسوي و لا حاجة حصلت

هو عنده كلمتين حافظهم و عاوز يقلهم و خلاص

خلوا الواحد ساكت احسن

تخيل اذا خبر ما عجبني
اقول غير صحيح غير صحيح
دون ما اجيب دليل
انت ياحج انت. انا عمال اعلق لك. وبيتم حذف تعليقاتي. وكل ال قولته انك كذاب. لانك نكدب وتقول كلام ليس حقيقي. وتدعي ايضا. وانا اتحداك امام الجميع وامام المنتدي كله ان تثبت كا تقول. ومع اني لا اعلم الخبر ولا مصادره حتي. ولكن انحداك وبدون ان اعلم حني

بتكلم مين ياعم دي قفال مفتحة ضيعة

مجبش مصدر واحد محترم على كلامة بيقول تواجد قوات اسرائيلية في سيناء طب عددهم كام و موجدين على أي أساس و ليه و ايه مصدر كلامك جايب طيارة نقلت جندى أمريكي و خبر قصف كاذب زي يوم بتاع محمد صلاح قعدوا يقولوا اسرائيل قصفت في سينا اسرائيل بتعمل و تسوي و لا حاجة حصلت

هو عنده كلمتين حافظهم و عاوز يقلهم و خلاص

خلوا الواحد ساكت احسن
ياعم مصدر ايه بس. انت تعلم وانا اعلم ان هذه الاخبار غير صحيحع. وانا وانت نقولها بكل قوه وثقه. وعارفين انهم لن يستطيعو ان ياتو بمصدر. وعارف بقي. لو دع موضوع عن دوله اخري او دولتين محددتين هنا. ومعك مصادر مش مصدر حتي هيتم حذف الموضوع من الاساس. اما عن مصر. فا مش فارقه مصدر مش
من مصدر اصلا.
لا يوجد شخص هنا ويعلم. ان هذا الخبر كاذب. والحميع يعلم ان اسراءيل التي ترعب كل هذه المنطقه. لا تجروء ان تفكر مجرد التفكير في ان تطلق طلقه واحده فقط. يعني ممكن الجمله الاخيره ديه تكون جمله مجازيه للتعبير عن مدي خوف اسواءيل من الجيش المصري. فا تخيل بقي ان حتي التعبير المجازي ده حصل بالملي وامام العالم اجمع…!! متخيل. ويتم تحاهل هذا تماما. ويتم التركيز هنا علي خبر كاذب وغير صحيح وليس له مصدر…..
فماذا ستقول لهذه العقول المريضه.
ولكن يكفي ان الحقيقه بداخلهم ويعرفونها جيدا جدا.

قوات حفظ سلام تختلف عن قواعد عسكرية أجنبية لكن هما عاوزين يشوفو الكل زيهم فا ريح دماغك 🤣

امريكا مشاركة في حفظ السلام بقوات الحرس الوطني
مش الجيش الامريكي
لازم نفرق
كلامي عن الجيش الامريكي وسرب استكشافي موجود

بعدين كل وزارات الدولة تشتغلك جايه على دي يخبوها عليك

عودة
أعلى