بلومبيرغ :الرئيس السيسي يوسّط أوروبا لإقناع صندوق النقد بالتساهل مع مصر

هى دى حقيتنا يا جدعان وللاسف هنفضل كده .. مفيش اى مصادر دخل غير سياحه وواقعه وغاز ومنعرفش فلوسه بتروح فين .. وشوية مصادر طبيعيه ذهب وفوفسفات وغيرهم وعارفين كويس اوى مين الى بيسرقهم وقناة سويس ودى يدوب تكفى التموين بتاع كل شهر ف مصر للطبقات الكحيانه الى مفيش اى امل انها تشتغل وتنتج بس جهلها الى ناتج عن فساد التعليم وكلها دايره واحده هنفضل نلف فيها كده ..شغل ترقيع بالله وكل حد يمسك نقول مختلف عن الى قبله وبعدين نكتشف ان بيرقع برضه... ده كله كوم وزيادة السكان كوم ده غير اننا شعب فهلوى بنحب ننجح بالغش ونجيب فلوس بالفهلوه من غير انتاج والى بيشتغل شغل بيروح يخرط فيه مورخيه او ينام فيه ..

حتى لو كنت مسيحي سيعتبرك بعض الشباب اخوان المهم مصر لديها شعب واذا كان الشعب راضي بتصرفات حكومته او الرئيس جميل جدا فليتحمل تبعات سكوته على الاوضاع الحالية نصيحة بلاش تحرق دمك عشان الناس الي راضية بالوضع دة
اصبرو وسترو العجب العجاب بفضل الله
ده انا ربنا خلقني طبيب اوصف الحاله واشخص
ده انا ببني قصور هيه ليه دي لمصر
انا مضيعتكوش قبل كده عشان اضيعكم الوقت
انا لو اطول اتنباع لأتباع لأي مشتر أت الشعر شعري والكلمات كلماتي
وبقالي 10 سنين تلاجتي مفيهاش غير ميه بس
والخ الخ الخ الخ ياراجل ده جابلنا الفقر والمرض وجاب للشباب أحباط أقسم بحلال الله ان احنا لو تحت الأحتلال ماهيحصل فينا كده

السعودية والمانيا احد كبار المانحين بصندوق النقد الدولي IMF. حيث تملك للسعودية ما نسبته 2% والمانيا 5.30% وامريكا 16.5% والصين 6% من نسبة الاصوات تقريبا.

😒

تراه تعليق مال لامه داعي 😒

اصبرو وسترو العجب العجاب بفضل الله
ده انا ربنا خلقني طبيب اوصف الحاله واشخص
ده انا ببني قصور هيه ليه دي لمصر
انا مضيعتكوش قبل كده عشان اضيعكم الوقت
انا لو اطول اتنباع لأتباع لأي مشتر أت الشعر شعري والكلمات كلماتي
وبقالي 10 سنين تلاجتي مفيهاش غير ميه بس
والخ الخ الخ الخ ياراجل ده جابلنا الفقر والمرض وجاب للشباب أحباط أقسم بحلال الله ان احنا لو تحت الأحتلال ماهيحصل فينا كده

تعليق عباره عن مضمضة شايب يتوضى قبل صلاة الفجر ما تعرف وش يبي و لا اوله من تاليه.

اخلص شتبي انت ؟

السيسي يتمسكن الين يوصل لمرحله يقدر فيها يربط فيها الجنيه بالدولار و ينزل الفائده و صلى الله و بارك 😏

أبي تخليك انت جنب الحيط،كل عيش، واسكت

ما تبيني اكوي لك ثيابك و القمك بعد ؟ 🤣

حبيبي هذا منتدى مب مصباح علاء الدين لجل تتحقق امنياتك ، روح نام عشان تصحى بدري و تلحق تسمع محاضره للقرضاوي و تشوف لك كم مقطع للبطل المجاهد اسامه بن لادن السهر مب زين لك 😏

هل لديك مشاركات تنتقد مرسي او اردوغان او الغنوشي او السراج او اي رمز من رموز الاخوان سابقا
عشان نصدق انك مش اخونجي
ياخي تراك مره قديم حاول تحدث وتنزل اخر إصدار وتفهم ذي الافكار او العقلية انتهت من 2016 اذا انتقدت اي شي لازم تنتقد الاطراف الاخرى اصحى ولاتضع نفسك في مواقف بايخه ومضحكة

ErCvj2MXYAYf5ua - Copy.jpg

بيع اصول و امورك تمام ان شاء الله. بتجيب لك اموال قارون. و اضمن ان الشعب بيحس بالفائده - توظيف و مستوى معيشه - مثل كل التجارب التنموية الناجحه في العقود الماضية, المهم تشريع مغري و سوق حر.

مصرّ تبقي يدك على الاقتصاد و يكون موجه حكوميا, الله معاك. تحمل مسؤولياتك.
خصخصة ! لا طبعاً
لو يتم طرح اسهم مثل اكتتاب ارامكو لعموم المواطنين .. ممتاز .. لكن خصخصة كارثة

بقولك ايه يا محمد يا حبيبي.. سيبك من السيسي الوحش.. انت قولي انت عايز من رئيس بلدك يعمل ايه عشان يبقى كويس من وجهة نظرك ؟
يبطل شحاته وبيع فأملاك وسيه أهله ويبطل يحط قروض شاحتها فطرق وكباري ويعتمد على نفسه في إنتاج كل شيء زي اي دولة محترمة بتعمل كده ودا أ ب اقتصاد دا لو رئيس محترم مش نظام واللهي واللهي وحكومة طرابيش دينت البلد وشحتتها ورهنت اصولها من اللي يسوي واللي مايسواش

بس هو ما كذب ، انت ميولك ارهابيه و ردودك تشهد لك لذا كل ما تقوله عباره عن تهريج و لا يؤخذ به ❤🌹
انا آحد أسباب الحرب العالمية الاولى والثانية وقريبًا الثالثة😈😈

ديون المغرب الخارجية ٣٥٪ من ناتجها المحلي والدين العام حوالي ١٠٠٪ من الناتج المحلي.. ديون مصر الخارجية ٣٢٪ من الناتج المحلي

لكن المغرب بخير وزي الفل والملك عندكم يقودكم الى بر الامان

اسأل هاني توفيق ايه الحل

تابع المقطع لنهايته ، بذكائك بتعرف وش بوصل له تراك مب غبي بالعكس تلقطها و هي طايره.
انا ما عندي وقت والله اتابع هالمقطع اصلا، مسافر حاليا اقضي اجازتي وعلى وشك انام. عموما القناة هذي اعرفها زين ايراني حسب ما اذكر. لو عندك خلاصة رأيه يا ليت تقولها وتخلصنا

عودة
أعلى