دول الخليج تتعهد ب 22 مليار دولار لمصر

مبروك على تأهل مدريد يا ولاد المحظوظه 😂

لا ابداً السيسي مش هو مصر هو رئيسها
وانت وجماعتك تحاولون تسئيون له
هيبة مصر من هيبة رئيسها صح ولا لا ؟؟

طيب مش مشكلة انك تنتقد ده حقك ، بس الغريب النقد غير موضعي ونابع عن حقد على السيسي .. المشكلة مش بس انكم تنتقدوا عمال على بطال المشكلة ولا مرة ذكرتوا اي شي ايجابي قام به السيسي لمصر .. معقول كل شيء قام به السيسي كان سلبي ؟ أحا يا قدعان
ايجابياته لازم تنذكر كباري وطرق واطول سارية واكبر جامع وكنيسة في غياهب الصحاري عدا ذلك سلبيات😌
احان لما يبقى كل منجزاته يا قدعان تخدم شريحة ثرية في المجتمع ولا طائل منها للفقير المطالب دوما بتحمل أعباء الانجازات التي تخدم الاغنياء وليس من الأغنياء شيء يذكر لصالح الفقراء ولما تكون مشروعات لا عائد اقتصادي يذكر منها ولما يطلع بعد ٨ سنين هري يقولك انا مش عارف ااكل ولا أعلم ولا اعالج ولا اشغل وادعولناوبما انك بتتكلم عن هيبة مصر وما يمثلها فدا كان واضح من موقف اثيوبيا من السد تجاه مصر

التعديل الأخير:
يابني انتوا المادة الخام للفشل فشل pure
من ٧٠ سنة من فاشل لأفشل لحد ما الدولة جنطت وبتبيع أصولها وبقت بتشحت من طوب الأرض
حوش يلا ايلون ماسك الى داخل عليا
ارجع يلا للكوبرى الى جاى من تحته

ايجابياته لازم تنذكر كباري وطرق واطول سارية واكبر جامع وكنيسة في غياهب الصحاري عدا ذلك سلبيات😌
احان لما يبقى كل منجزاته يا قدعان تخدم شريحة ثرية في المجتمع ولا طائل منها للفقير المطالب دوما بتحمل أعباء الانجازات التي تخدم الاغنياء وليس من الأغنياء شيء يذكر لصالح الفقراء ولما تكون مشروعات لا عائد اقتصادي يذكر منها ولما يطلع بعد ٨ سنين هري يقولك انا مش عارف ااكل ولا أعلم ولا اعالج ولا اشغل وادعولناوبما انك بتتكلم عن هيبة مصر وما يمثلها فدا كان واضح من موقف اثيوبيا من السد تجاه مصر
مش عاجبك دور على اتخن حيطه :whistle:

تتذكر في عهد جمال عبدالناصر كان الشعب يقدسه وقله قليله كانت تعارضه وكان يطلق عليهم إخوان وخونه،،، وأمنو بسياساته الشعبويه التي أغرقت البلاد في الحروب والانهيار الأقتصادي وتدمير الجيش المصري.
وبعد 70 عام أدرك جزء كبير من الشعب الوهم النفسي والخداع الإعلامي الذي كانو فيه بتأيدهم المطلق لعصر سوداوي في تاريخ مصر دمر البلاد والعباد بحجه الحاكم المنقذ وعراب القوميه والعسكري الوطني.
وتتكرر نفس المأساه لمصر الحبيبه بطرق مختلفه

التعديل الأخير:
مع كامل احترامي ، انت مشاركاتك مش بتظهر غير في اي خبر سلبي و بس و بتحب الاستظراف و السخريه و في مشاركه ليك كان فيها إهانه لمصر رغم انو مفروض خلافك مع النظام فقط ،
انت لطيم ليفل عالي آوي
اتمنى فعلا متكونش مصري ، العقليات دي عاوزه جنازه يشبعو فيها......

سنعلم بعد الإجابة ع هذه الأسئلة ؟

هل الرافال جدعاء الانف أم لا ؟
وهي طائرة تدريب متقدمة لا اكثر ام لا ؟
الرفال تمتلك صاروخ اكسوست واحد ولا يمكن ان تحمل أكثر من ذلك ؟ صحيح ام لا ؟!
نسيت كمان السكالب دمية او لا 😂

اذا استمر الغلاء على هذا المنوال ستواجه الدول العربية مشاكل اجتماعية كبيرة في المرحلة القادمة
مصر رايحة علي منحدر خطير ربنا يسلم
في مثل معفن عندنا بيقول
تفيتها فوق جات في عبي تفيتها تحت جات في عبي وعجبي 😂

تم مناقشه موضوع المندي التقليدي و الفرن و عدد من المواضيع الجانبية أيضاً
شفت معدة تشبه قدر كبير مخصص لعمل المندي ب800 ريال لكن هذا يشيل خروف
هل في طريقة لعمل المندي كمية صغيرة
وايه افضل طريقة لان شفت مندي شبه المسلوق محبتوش انا بحب المحمر ومشوي

شوف انا هقولك الى انتو مش عايزين تقولوه
انت والى زيك لاتتمنو اطلاقا نجاح السيسى
ولو بايدكم تولعو فيها علشان تشمتو
وده ديدنكم من 2013 لحد دلوقتى
والعجيب انكم بتنتمو فكريا لفئه اذكى واحد فيها اخره يوقف فى دكانه
لا وبتنطرو علينا كمان
حضرتك انا واحد من اللي بينتقدوا السيسي هنا و مش اخواني ( مع ان الاخواني ده فصيل مجتمعي لازم تتقبله بمزاجك او غصب عنك ) بس كل ما في الامر ان الكيل طفح .....
ان حضرتك مش شايف او حاسس بده يبقي دي مشكلتك و مش من حقك تصنف الناس و تقول انتوا و انتوا ....
انا اسف انت حتي مش متقبل ان اي احد ينتقده رغم الفشل ده كله علشان بتحب و تكره يبقي عمر كلامك ما هيكون فيه اي موضوعية تحياتي ...

مش لاقي حاجه يعرض فيها لانجازات ملكه بعد مسافر المانيا للعلاج ولم ينبني مستشفي

قال يروح يعرض للدول الشقيقه بدون أدني فهم للواقع المصري وأداء الأقتصاد
انت قصدك يعني ما فلحت تكنس بيتها راحت تكنس بيت الجيران 😂

ماهي الاتفاقية التي تلزم الخليج يتعهد ب ٢٢ مليار
أو هل القانون المصري يفرض على الخليج دفع ٢٢ مليار
براحة بس انا حاسس انك مصدوم دا رقم قليل
احنا محتاجين اكتر من كدا بكتير

15 بالمية ماتغطي حتى قيمة دعم الموية والبنزين والكهرب 😂

الي يضحك بالاخونج وترويجهم العاطفي للديمقارطية وحق الشعب بالنفط

انه الدول الي يروجون لها نفسها ماتعترف بحق شعوبها بثروات البلد امريكا كندا استراليا وغيرهم كثير كلهم عندهم ثروات طبيعية تتجاوز او مقاربة للسعودية مع ذالك اغلب من يكسب من هاذي الثروات شركات خاصة الشعب مايستفيد منها الا شي قليل و الاضافة الى الوظائف الي توفرها

الحمدالله على نعمة ملوكنا ولا قياداتنا ولا لو جينا للواقع والحقيقة 15 بالمية لاشئ مقابل ماتعطينا الحكومة من انواع الدعم وبالاضافة الى وظائف برواتب ممتازه

نسبة الي حقيقة يستاهلون رواتبهم من دون نظام ريعي نفطي اقل من 10% من اجمالي الموظفين ومع ذالك نرى منهم الا الجحود للدولة واسائه للقيادة عشانها حطت ضريبة 15 ولا رفعت شوي عن دعم البنزين

الكهرب والمويه والبنزين ارتفع سعر تعريفتها وتم رفع سعر الضريبة الجمركية مما تسبب برفع جميييع بضائع المستورده

الغرب مهما كان الا ان عنده صوت مسموع وعنده تمثيل اقدر تختار من يمثلك ويساهم في اتخاذ القرارات وعرقلة قرارات اخرى

نسيت كمان السكالب دمية او لا 😂
تصدق وتؤمن بالله انا ميال لاعتقاد العضو ان السكالب اللي انتشرت صورته بمصر لم يكن الا دمية. عموما الابام كفيلة باثبات صحة الكلام هذا من عدمه

الكهرب والمويه والبنزين ارتفع سعر تعريفتها وتم رفع سعر الضريبة الجمركية مما تسبب برفع جميييع بضائع المستورده

ارتفعت شي بسيط ولا لو الله حق ان تدفع دم قلبك على الموية المحلاة الي اغلبنا يلعب فيها ويغسل بها حوش وسيارة ! وحتى البنزين مثبت سعره وماوصل نص السعر العالمي

الغرب مهما كان الا ان عنده صوت مسموع وعنده تمثيل اقدر تختار من يمثلك ويساهم في اتخاذ القرارات وعرقلة قرارات اخرى

هاذي سواليف يلعبون فيها عليك وعلى غيرك رح اقرى عن موضوع اللوبيات وكيف تشتغل وبعدين قلي ان المواطن يساهم 😂

دولة مثل امريكا مايحركها مواطن وشعب يحركها لوبيات تشتغل مع الجمهوريين والديموقراطيين واعلام شارينه

ارتفعت شي بسيط ولا لو الله حق ان تدفع دم قلبك على الموية المحلاة الي اغلبنا يلعب فيها ويغسل بها حوش وسيارة ! وحتى البنزين مثبت سعره وماوصل نص السعر العالمي

هاذي سواليف يلعبون فيها عليك وعلى غيرك رح اقرى عن موضوع اللوبيات وكيف تشتغل وبعدين قلي ان المواطن يساهم 😂

دولة مثل امريكا مايحركها مواطن وشعب يحركها لوبيات تشتغل مع الجمهوريين والديموقراطيين واعلام شارينه

واللوبيات ماهيب عباره عن افراد ومؤسسات يملكها افراد وهالافراد ماهم جزء من الشعب ؟؟

معناته فعلا الشعب قادر يشارك في القرار بعكس الوضع هنا

( سوالف يلعبون فيها عليك ) 😅 لا والله منيب ملعبه

تدري مين الملعبه ؟ الي يرد رد يدينه هذا الجاهز المؤهل ليكون لعبه بيد الاخرين 😁

وفرحان ان سعر البنزين ما وصل السعر العالمي وهو في دولة عدد شعبها ٢٠ مليون واكبر منتج للنفط

واذا مهيب عاجبتك المقارنه مع الغرب الي يملكون حق ال representation

قارن بدول مجاوره تملك ثروات مشابهه كقطر والامارات والكويت واتكلم عن الوضع المعيشي ومتوسط الدخل وتكاليف الحياة والدعم الحكومي للمواطنين

تصدق وتؤمن بالله انا ميال لاعتقاد العضو ان السكالب اللي انتشرت صورته بمصر لم يكن الا دمية. عموما الابام كفيلة باثبات صحة الكلام هذا من عدمه
طيب وباقي الأسئلة اخبارها ايه
شكلك هوا 😂

عودة
أعلى