الرئيس الاسرائيلي يزور تركيا

المنسوخة ليست عبرية ، و التراث لا يعود للصهاينة لانه وقتها لم تكن هناك دولة صهيونية ، المنسوخة سرقت من فلسطين وليست من اسرائيل

لا تبرر اي شيء لاردوغان و ارحمنا
متّفق معك
لكن غير متفق معك في أن هذه المنحوتة هي شهادة ملكية لفلسطين

المنسوخة ليست عبرية ، و التراث لا يعود للصهاينة لانه وقتها لم تكن هناك دولة صهيونية ، المنسوخة سرقت من فلسطين وليست من اسرائيل

لا تبرر اي شيء لاردوغان و ارحمنا

اللصوص العثمانيين سرقوا الاثر + الحجر الاسود وحطوه على قبور

الحل انك تستولي على ممتلكات عثمانية ولا تعضوهم
بعد سرقة الحجر الاسود والاثر
تم حجر اموال التعويض العثمانية عندنا تقدر بـ اكثر من 4 مليار دولار الان
في قسم باحد اقسام وزارة المالية نسيت اسمه

المضحك ان الترك يطالبون فيها الى الان ولا يريدون اعادة الحجر الاسود و الاثر
والشرط اعادة الحجر والاثر

اللصوص العثمانيين سرقوا الاثر + الحجر الاسود وحطوه على قبور

مشاهدة المرفق 467430

الحل انك تستولي على ممتلكات عثمانية ولا تعضوهم
بعد سرقة الحجر الاسود والاثر
تم حجر اموال التعويض العثمانية عندنا تقدر بـ اكثر من 4 مليار دولار الان
في قسم باحد اقسام وزارة المالية نسيت اسمه

المضحك ان الترك يطالبون فيها الى الان ولا يريدون اعادة الحجر الاسود و الاثر
والشرط اعادة الحجر والاثر

٥٠ فلس لا ترجعولهم ، لما يرجعوا كل ممتلكاتكم رجعولهم فلوسهم ، المشكلة في ناس تدافع عنهم كأن احنا نتبلى عليهم

اولا ان عن نفسي مشفتش حكومة تعمل كدة انو تجبر حد على حب اسرائيل او كرهها اللهم الا من جماعة الجحش بشار ومحور المماتعة تبعو ثانيا تركيا موجودة بالعراق نتيجة اتفاقية من زمن صدام راجع الاول وبعدين جاوب وفي سوريا اي نعم عشان مصالحها وكمان عشان تحمي الناس الي تشردوا بسبب الجحش بشار والي عايين يرجعوا عل الجامعة العربية لانهم ميتصوروش حكم ديموقراطي والناس الي طلعت تطالب بحقوقها دي مش مخربة المخرب هو النظام الي يستعين بحثالة الارض عشان يقمع شعبو و بوتين حبيبيك والي زيك احتل بلد ثاني ذو حكم ديموقراطي مش زي سوريا حاكم مجرم يذبح شعبو عرفت الفرق ولا انت اصلا من مقدسي الزعيم والشعب يروح في ستين داهية ثالثا الروابط دي اقنع حالك واللجان الي زيك دي مش موضوع كلانا اصلا انت تحطها مجرد تقول انا هو يا ناس بالمناسبة ابقى خلي خطوط زعيمك تنفع في اثيوبيا الي علمت على بتوع الشعارات رابعا الشرق الاوسط الجديد والقديم دي فكرة موجودة من زمان مش طلعت عشان الزعيم مخصوص و الارهاب في سينا او اي حتة كمان مطلعش خصوص عشان الزعيم دة موجود في كل حتة وفي كل زمن وليبيا حصل فيها الي حصل عشان كم واحد من عشاق روسي حاولوا يحتلوا طرابلس بس انعمل معاهم الواجب صح و خلي الي فايق ورايق تبعك يخلي بالو من سد النهضة ههههههههه سلام يا لجان
انا ماشوفتش؟ و بعدها الا جماعة الجحش؟ طب ما ده يبنى الى بيسموه توجيه ولا هو التوجيه بيبقى فى تيلغراف و قهواى وفيه اكتر من كده روح دور
الاتفاقية كانت اتعملت عشان التراك يهاجمو حزب العمال الكردستانى مش عشان طرشيا تستولى على شمال العراق
يعنى انت متفق ان هى فى سوريا عشان مصالحها فا ده عادى و انها يا حبت عينى بتحمى الناس اقلع القناع يا بوطين ما روسيا دخلت اوكرانيا عشان مصالحها و عشان يا حبت عينى تنقذ الاوكرانيين الى من اصول روسية فى لوهانسك ودونيتسك يبقى كده خلاص حلال؟ قشطة فشخ ده انتو لقطة يبقى خلاص اى دولة تحتل اى دولة هى عايزاها طالما ليها (مصالح) فلة. بالمناسبة السوريين الى فى تركيا بيتعاملو معاملة وحشة و قاعدين فى مخيمات لاجئيين و قردوغان بيتاجر بدمهم فى مقابل 6 مليار يورو فا لو انت شايف انه ياه يا قردوغان يا طيب فا يارب ينولك من ثواب الرجب طيب اردوغان و ان شاء الله هبقى ابرر دخول و استيلاء و سرقة طرشيا
مش كل الى طلع (ثورجية) فى اخوان و شيعة و مجوس و قبيضة و مخربين
بوتن حبيبى؟ لول الى زى احتل بلد تانى ؟ زى مين؟ انت عيان يسطى؟

يعنى عشان بشار مجرم يبقى حلال نحتل سوريا طب ما قردوغاز مجرم يبقى حلال نحتل طرشيا؟ ما قولتلك يا بوتن اقلع القناع انت مش خادعنا
والله مش عشان انت بتقدس اشخاص يبقى كل العالم زيك احنا الحمد الله ربنا انعم علينا بنعمة الاسلام ومابنشركش ب الله زى عبيد قردوغان
مقدس للشعب ؟ لا ده انت حالتك فى تدهور يسطى!
اللجان الى زى خخخخههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
مش موضوع كلانا؟ هو انت نص حق فى الجملة ده موضوعى انا عشان انا (مصرى) و ده فكرى (انا) وانا حر و انا ماقولتلكش تعالى فكر زى
انا ماليش زعيم زيك انا ليا رئيس مش مشكلتى انك شايف ان الناس كلها زيك
وانت شكلك ناسى ضرب قاعدة الوطية وشكلك ناس ان طرشيا هى الى جت لمصر عشان تتصالح معاها فى واضح "كيك" ان الخط الاحمر زعيمك عرفه و شاف رد فعلة فا روح لدكتور عيون عشان نظرك ضعيف او لو هى مشكلة فهم روح لدكتور تخاطب
ههههه بتغير من الموضوع؟ لول ماشى همشى معاك لحد باب البيت موضوع سد النهضة اولا لا يعنيك فى شء فا انت مش مصرى و موضوع سد النهضة ملف لسه ماخلصش موضوعه مفتوح زى رجول زعيمك قردوغان و يا رياريت لحد ما تروح لدكتور
انا ماقولتش ان المشاريع الصهويونية مطلعتش للرئيس السيسى قاهر الخرفان والاتراك انا قولت انها ضددنا الرابط مابين المخطط و التنفيذ هو زعيمك الى طلع و قال انه مشارك فى المشروع ب بقه اه الارهاب موجود فى بلاد العالم عشان انا كده ماجيبتش سرة العالم انا جبت سيرة سينا المصرية عشان انا مش زيك ولا زى زعيمك
الى حصل فى ليبيا هو تخطيط من امريكا والناتو و زعيمك مشارك و برضاه فا بلاش تزوير للحقائق
برضه سد النهضة واضح ان حجة البليد مسح الصبورة بقى اليومين دول سد النهضة بس زى ما قولتلك الملف مفتوح و مصر هى الى هتقفل الملف زى ما مصر هى الى قفلت رجل زعيمك فى ليبيا و فى شرق المتوسط وبقى بيستورد غاز مصرى و كلها يومين وهيطلع على روتانا سينما مش هتقدر تغمض عينيك
ههههههه هو كل مصرى بيدافع عن بلده يبقى لجنة؟ احا لول! على كده كل واحد بيطبل لاردوغان هو عبد حقير كلب ذليل ؟
for your sake i hope not

انا ماشوفتش؟ و بعدها الا جماعة الجحش؟ طب ما ده يبنى الى بيسموه توجيه ولا هو التوجيه بيبقى فى تيلغراف و قهواى وفيه اكتر من كده روح دور
الاتفاقية كانت اتعملت عشان التراك يهاجمو حزب العمال الكردستانى مش عشان طرشيا تستولى على شمال العراق
يعنى انت متفق ان هى فى سوريا عشان مصالحها فا ده عادى و انها يا حبت عينى بتحمى الناس اقلع القناع يا بوطين ما روسيا دخلت اوكرانيا عشان مصالحها و عشان يا حبت عينى تنقذ الاوكرانيين الى من اصول روسية فى لوهانسك ودونيتسك يبقى كده خلاص حلال؟ قشطة فشخ ده انتو لقطة يبقى خلاص اى دولة تحتل اى دولة هى عايزاها طالما ليها (مصالح) فلة. بالمناسبة السوريين الى فى تركيا بيتعاملو معاملة وحشة و قاعدين فى مخيمات لاجئيين و قردوغان بيتاجر بدمهم فى مقابل 6 مليار يورو فا لو انت شايف انه ياه يا قردوغان يا طيب فا يارب ينولك من ثواب الرجب طيب اردوغان و ان شاء الله هبقى ابرر دخول و استيلاء و سرقة طرشيا
مش كل الى طلع (ثورجية) فى اخوان و شيعة و مجوس و قبيضة و مخربين
بوتن حبيبى؟ لول الى زى احتل بلد تانى ؟ زى مين؟ انت عيان يسطى؟

يعنى عشان بشار مجرم يبقى حلال نحتل سوريا طب ما قردوغاز مجرم يبقى حلال نحتل طرشيا؟ ما قولتلك يا بوتن اقلع القناع انت مش خادعنا
والله مش عشان انت بتقدس اشخاص يبقى كل العالم زيك احنا الحمد الله ربنا انعم علينا بنعمة الاسلام ومابنشركش ب الله زى عبيد قردوغان
مقدس للشعب ؟ لا ده انت حالتك فى تدهور يسطى!
اللجان الى زى خخخخههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
مش موضوع كلانا؟ هو انت نص حق فى الجملة ده موضوعى انا عشان انا (مصرى) و ده فكرى (انا) وانا حر و انا ماقولتلكش تعالى فكر زى
انا ماليش زعيم زيك انا ليا رئيس مش مشكلتى انك شايف ان الناس كلها زيك
وانت شكلك ناسى ضرب قاعدة الوطية وشكلك ناس ان طرشيا هى الى جت لمصر عشان تتصالح معاها فى واضح "كيك" ان الخط الاحمر زعيمك عرفه و شاف رد فعلة فا روح لدكتور عيون عشان نظرك ضعيف او لو هى مشكلة فهم روح لدكتور تخاطب
ههههه بتغير من الموضوع؟ لول ماشى همشى معاك لحد باب البيت موضوع سد النهضة اولا لا يعنيك فى شء فا انت مش مصرى و موضوع سد النهضة ملف لسه ماخلصش موضوعه مفتوح زى رجول زعيمك قردوغان و يا رياريت لحد ما تروح لدكتور
انا ماقولتش ان المشاريع الصهويونية مطلعتش للرئيس السيسى قاهر الخرفان والاتراك انا قولت انها ضددنا الرابط مابين المخطط و التنفيذ هو زعيمك الى طلع و قال انه مشارك فى المشروع ب بقه اه الارهاب موجود فى بلاد العالم عشان انا كده ماجيبتش سرة العالم انا جبت سيرة سينا المصرية عشان انا مش زيك ولا زى زعيمك
الى حصل فى ليبيا هو تخطيط من امريكا والناتو و زعيمك مشارك و برضاه فا بلاش تزوير للحقائق
برضه سد النهضة واضح ان حجة البليد مسح الصبورة بقى اليومين دول سد النهضة بس زى ما قولتلك الملف مفتوح و مصر هى الى هتقفل الملف زى ما مصر هى الى قفلت رجل زعيمك فى ليبيا و فى شرق المتوسط وبقى بيستورد غاز مصرى و كلها يومين وهيطلع على روتانا سينما مش هتقدر تغمض عينيك
ههههههه هو كل مصرى بيدافع عن بلده يبقى لجنة؟ احا لول! على كده كل واحد بيطبل لاردوغان هو عبد حقير كلب ذليل ؟
for your sake i hope not
اولا شلك عنجد مش عم تفرق بين الحالتين اولا العراق موقع مع تركيا اتفاقية تخص حزب العمال طيب وتركيا طالبت العراق انو يسيطر على حدوده ويمنع الحزب دة بس الحزب دة تدعمو ايران وكلابها ومانعين الجيش العراقي يتدخل تركيا استعملت الاتفاقية لضرب الحزب دة ومحتلتش شمال العراق وسوريا وضعها مختلف اولا في كلب اسمو بشار استعمل كل الاجرام بحق شعبو وهجر نص الشعب وتركيا استقبلت 4 مليون وعملت منطقة امنة تضم 4 مليون ثانيين تفضل انت احمي المنطقة انت والفتوة تبعك وتركيا تنسحب بكرة ودي حالة لا تقارن بحالة بلد ي اوكرانيا روسيا احتلت القرم الي مفيااهش قمع واستعملت الانفصاليين بس عشان كييف متدخلش الاتحاد الاوروبي وبالاخر غزو مسلح يعني انت بنظريتك العبقرية انو صدام كان حلال عليه يخش الكويت ويضمها لانها بتهدد امنو الاقتصادي وانت اول بلد بعث قوات تحرر الكويت صح با اسطة ثانيا بالنسبة لتركيا والناتو و ليبيا انت معرفتش الاخبار روح راجع موضوع ليبيا واقرا كويس كلنا حكينا ان حفتر و داعميه ارتكبوا اكبر غلطة لما استعانوا بالروس ساعتها الغرب تحرك ووخلة تركيا تديهم على نفوخهم وامنت طرابلس واصبح حفتر في ال باي باي والنهضة يا حبيبي حكايتو خلصت ابقى سلملي على بتاع الحلفان البي بتقدسو واخيرا اردو مش زعيمي و لاحاجة دة خيالك تبع اللجان ميتحملش اي راي تاني الدنيا عندو الزعيم او اخوان سلام يا لجان

تعقيبي صحيح برأيي حول الحديث ووضحته بكل تجرد وأعتقد أنها رواية مكذوبة عن الرسول صلى الله عليه وسلم

فلا يعقل تاريخياً أن يحث الرسول عليه الصلاة والسلام المسلمين على الترحال لأرض لا اسلام ولا مسلمين فيها ولا يعقل عقائدياً أن يحثهم للترحال الديني لبقعة يهودية يقدسها اليهود ويحجون إليها ويستقبلونها في عبادتهم وهو صلى الله عليه وسلم بنفسه كره أن يستقبلها في صلاته
هل المسجد الأقصي مقدس أم لا,؟
دعنا نستفيد من علمك

أردوغان يكفيه فخرا أنه أدخل تركيا في نادي العشرين الكبار وعن قريب في نادى العشرة
ليس بالبترول ولكن بالصناعة والإقتصاد عكس بعض الدول التي تأخّرت نحو نادي الفاشلين
تركيا هي الأمل للأمة الإسلامية
تركيا يحق لها أن تقود الأمّة الإسلامية
وهذا ليس ببعيد

أردوغان يكفيه فخرا أنه أدخل تركيا في نادي العشرين الكبار وعن قريب في نادى العشرة
ليس بالبترول ولكن بالصناعة والإقتصاد عكس بعض الدول التي تأخّرت نحو نادي الفاشلين
تركيا هي الأمل للأمة الإسلامية
تركيا يحق لها أن تقود الأمّة الإسلامية
وهذا ليس ببعيد

مع نفسه هذا الجحش التركي :ROFLMAO:

لذلك على الفلسطينيين أن يتعلموا أن يعترفوا بأنهم محتلين ثم يبدأون في ممارسة المقاومة

كل ما فعله الفلسطينيون منذ عام 1948 مجرد صراع عصابات للحصول على حقوق ادارة محلية من اسرائيل على كانتون معين

أنا مع النضال لاستعادة الأرض والحقوق، ربما اختلف مع بعض الاشقاء في تحديد صورة وطريقة هذا النضال وجدوى كل صورة وطريقة..لكن في النهاية من انا؟؟ عندما يختار الفلسطيني أن يخرج بسكينة أو خنجر أو بندقية ليذبح من يقابله من الإسرائليين بشكل عشوائي فهذا قراره هو النابع من تقييمه هو وليس لأحد أن يجبر أحدا على قبول هذا الفعل ولا على مؤازرة هذا القرار ولا على تتبع آثاره ونتائجه.

بعيد عن السياسة وحساباتها المعقدة…هذا كيان عسكري ديني عنصري لا يمت للمدنية بصلة، صراعنا معه صراع إنساني.

V @viber 90
تفضل، كنت بتسأل مين قال خليفة المسلمين😇
هل قال خلافة لا هل تعي الفرق بين المصطلحين الان المانيا تقود الاتحاد الاوروبي هل معناه ان المانيا تفرض نوعا من الوصاية الدينية على اوروبا

V @viber 90
تفضل، كنت بتسأل مين قال خليفة المسلمين😇
أنا عمري ما إستعملت كلمة خليفة
لكن ألا ترى أن تركيا هي أكبر بلد إسلامي مؤهّل أن يقود الأمّة
متطوّر عسكريّا وإقتصاديّا ومن الممكن أن يكون أكبر وأنفع لو تمّ التعاون والتحالف
مع دول كالسعودية وباكستان وماليزيا وأندونيسيا وإيران

عودة
أعلى