فرقاطات MEKO-A200 المصرية ستحصل علي جيل جديد من الصواريخ الفرنسيه

هذه الفرقاطة لا تحمل الاستر ٣٠ ولا يمكنها حمله
ممكن تقولى اية الى يمنع حملها هل هيا مشاكل تقنية وما هى ام انها مشاكل بكون الاستر ٣٠ فرنسى ايطالى ؟

انا قصدي مقتصر علي القطع الفرنسيه والايطاليه
هااا
معلش فهمتك غلط
كلامك صحيح الاستر ٣٠ انتاج ايطالى فرنسى مشترك
لكن ممكن نتفاوض مع ايطاليا وفرنسا وعلاقتنا معهم كويسة جدا خصوصا لو هيكون ليهم نصيب من الكيكة

هااا
معلش فهمتك غلط
كلامك صحيح الاستر ٣٠ انتاج ايطالى فرنسى مشترك
لكن ممكن نتفاوض مع ايطاليا وفرنسا وعلاقتنا معهم كويسة جدا خصوصا لو هيكون ليهم نصيب من الكيكة
هما رفضين تواجده من الأساس علي اي قطع مش بتاعتهم يعني عاوز الاستر 30 اشتري منهم

قصدك Aster 15 لانه بنفس مدى صواريخ MICA
Aster 30 بمدى 120 كلم
Aster 15 بمدى 30 كلم
MICA بمدى 20 كلم
MICA NG بمدى 40 كلم
نعم لكن قصدي انه من المحزن ان يكون الطموح والطلب المصري اساسا aster 30 ثم ينخفض الى الصواريخ الجنوب افريقية ثم ينتهي بصواريخ mica

لا تكذب
بل تستطيع حمله ولكن فرنسا رفضت تصديره على منصة غير فرنسية او ايطالي كعذر مقابل عدم بيعه لمصر.
قصدك لانهم رافضين بيعه لاى بلد معدا منصات سفنهم لا تخلط الحابل بالنابل الاستر ٣٠ ليس ممنوعا عن مصر كل الامر ان فرنسا وإيطاليا يرفضان بيعه لاى سفن اخرى غير سفنهم لا ميكو ولا غيرها والا هات دليل واحد على تشغيل الاستر 30 على اى منصة اخرى مش لانه ممنوع عن مصر

قصدك لانهم رافضين بيعه لاى بلد معدا منصات سفنهم لا تخلط الحابل بالنابل الاستر ٣٠ ليس ممنوعا عن مصر كل الامر ان فرنسا وإيطاليا يرفضان بيعه لاى سفن اخرى غير سفنهم لا ميكو ولا غيرها والا هات دليل واحد على تشغيل الاستر 30 على اى منصة اخرى مش لانه ممنوع عن مصر
لا تلف وتدور وتداري على كذبك.

انت قبل شوي قلت ان الميكو لا تستطيع حمل aster 30 ودلوقتى تلف وتدور حول اخر كلمة 😂

ممكن تقولى اية الى يمنع حملها هل هيا مشاكل تقنية وما هى ام انها مشاكل بكون الاستر ٣٠ فرنسى ايطالى ؟
لا المشكل ان الدول المصنعة للاستر ٣٠ترفض بيعه على اى منصة غير سفنها يعنى من الاخر مش هتقدر الملنيا تركبه على الميكو مهما عملت

لا تلف وتدور وتداري على كذبك.

انت قبل شوي قلت ان الميكو لا تستطيع حمل aster 30 ودلوقتى تلف وتدور حول اخر كلمة 😂
عادى مفيش اى مشاكل انا فعلا اخطءت فى جزءية عدم صلاحية الميكو لحمل الاستر ٣٠ وتبين انها غير صحيحة الدور والباقى على الى مصمم ان الاستر 30 ممنوع عن مصر ومصر يكذب فى النقطة دى بالذات

عادى مفيش اى مشاكل انا فعلا اخطءت فى جزءية عدم صلاحية الميكو لحمل الاستر ٣٠ وتبين انها غير صحيحة الدور والباقى على الى مصمم ان الاستر 30 ممنوع عن مصر ومصر يكذب فى النقطة دى بالذات
طيب ثاني مرة اعترف بانك مخطيء بدلا من اللف والدوران :)

طيب ثاني مرة اعترف بانك مخطيء بدلا من اللف والدوران :)
اتعلمناه منك ولا نسيت موضوع السوخوى الى قعدت شهر مصمم انهم ١٢ وفى الآخر طلع كلامك خاطئ بامتياز وحتى معترفتش انك مخطى فيه وغيره وغيره

نعم لكن قصدي انه من المحزن ان يكون الطموح والطلب المصري اساسا aster 30 ثم ينخفض الى الصواريخ الجنوب افريقية ثم ينتهي بصواريخ mica

الميكا المحدث يمتلك باحث ايسا لا تمتلك مثله اي بلد عربي :)

الموضوع عن الميكا الجديد يا جماعه ..بلاش ننجر لكلام فاضى لا علاقه ليه بالموضوع ..مبروك للبحرية المصرية :love:

عودة
أعلى