مفاوضات مصريه فرنسيه لزياده الرافال

ترجمة لا علاقة أخي .. لم تدكر الرافال بمرة كل ما هناك أن شركات التسليح الفرنسية ستستغل الازمة المصرية التركية لعقد صفقات مع القاهرة
انت معانا ولا اجازة النهاردة ؟!

الجريدة لم يذكر رافال او مسترال من بعيد او قريب ، المقال يتحدث عن بحث شركات السلاح في فرنسا ووزير الدفاع الفرنسي بيع مصر المزيد من السلاح مع التوتر الفرنسي التركي و التقارب مع مصر بعد فترة من البرود في العلاقات

بس جديد موضوع تسليح و تجهيز الميسترال من فرنسا ..واضح ان مفيش وقت لمماطلات روسيا و الميسترال لازم تدخل عمليات بشكل كامل قريب
الكلام أتفهم غلط، مصر تحتاج إلى DCNS فرنسا لتركيب منظومات الدفاع الذاتي و منظومه الاتصالات الروسيه، تجهيز و تسليح الميسترال روسي لكن غالبا هيتم ف فرنسا، بكدا نقول مبروك الكاتران

ترجمة لا علاقة أخي .. لم تدكر الرافال بمرة كل ما هناك أن شركات التسليح الفرنسية ستستغل الازمة المصرية التركية لعقد صفقات مع القاهرة
دا صحيح لانك لو دفعت 1 اليورو هتقرأ المقال كامله :kappa: من موقع لا تريبيون الغلابة هنا ليس لديهم اشتراك فى لاتريبيون فجابو اول سطرين من الخبر

بس كاتب المقال من غير ما اقرأ باقى المقاله السيد ميشيل على صفحته على تويتر عمل منشن لكل من داسو +نافال جروب +MDDA + طاليس +e+e اكيد مش صدفه سلام

مصر تلعب علي جميع اطراف وقوي الملف الليبي عن طريق الصفقات العسكرية واستغلال حاجة تلك الدول للتصدير وتقوية الاقتصاد

وع نفس الوتر تلبي احتياجات الجيش المصري من افضل الانواع الاسلحة الموجودة في كل دولة سواء
ايطاليا
فرنسا
روسيا
بالاضافة الي الدعم السياسي في قرارتها
اتجاة الملف الليبي
اتمني استكمال الدفعة الإضافية للرافال بالتحديث الاخير

واكتمال القطعتين جويند الاضافية

بالنسبة ل تسليح حاملة المروحيات
افضل التسليح الروسي
زمان كانوا يسموه حلب

دا صحيح لانك لو دفعت 1 اليورو هتقرأ المقال كامله :kappa: من موقع لا تريبيون الغلابة هنا ليس لديهم اشتراك فى لاتريبيون فجابو اول سطرين من الخبر

بس كاتب المقال من غير ما اقرأ باقى المقاله السيد ميشيل على صفحته على تويتر عمل منشن لكل من داسو +نافال جروب +MDDA + طاليس +e+e اكيد مش صدفه سلام

ممكن تضع لنا المقالة كاملة

ممكن تضع لنا المقالة كاملة

شوف حد ابن حلال يجبهلنا لان باين المنتدى كله :تمام:
%D9%85%D9%81%D9%84%D8%B3-%D8%B1%D8%AC%D9%84-%D8%A7%D9%84%D8%B9%D9%85%D9%84-%D8%A3%D9%84%D8%A8%D9%88%D9%85-%D8%A7%D9%84%D8%B5%D9%88%D8%B1__k0684768.jpg

تقدر تقولى مصر صرفت كام فى 5 سنوات تسليح فى جميع صفقاتها يا محترم
كل "بقرة" ان صح التعبير ومدى تحملها

انا بتكلم عن كلامه عن استراتيجية مواقف سياسية مقابل مشتريات عسكرية

سابقاً كان يسمى حلب ¯\_(ツ)_/¯

الموضوع الذي كتب لا علاقة له مع الترجمة.. اذا كان عندك تكملة الخبر فلتضعه لنا

زمان كانوا يسموه حلب

يا مولانا احنا حلبنا الامريكان في 53 مليار دولار هههههههههههههههههههههههه

كل الهيصه اللي مصر بتعملها بقالها 7 سنين مكلمتيش نص المبلغ اللي خدناه من الامريكان ?

كتر خيره المشير طنطاوي في نقطة الاموال
هو اللي نشف علي مرتبات الظباط وصف الظباط لمدة عشرين سنة وهو اللي كان بيستثمر في اموال الجيش لايام زي ديه (ده تصريح للسيسي ضمن التسريبات لما كان لسه وزير)

الموضوع الذي كتب لا علاقة له مع الترجمة.. اذا كان عندك تكملة الخبر فلتضعه لنا

يا اخي الكريم هو قال ، يجب ان تدفع يورو حتي تستطيع قرأ الخبر كاملا لذلك هو اكمل الخبر من تويتر هذا ما فهمته ، اذا اردت التأكد ادفع يورو وتأكد من صحه الخبر عبر الموقع الرسمي للجريدة ?

كل "بقرة" ان صح التعبير ومدى تحملها

انا بتكلم عن كلامه عن استراتيجية مواقف سياسية مقابل مشتريات عسكرية

سابقاً كان يسمى حلب ¯\_(ツ)_/¯
:تمام: لو كلامك صح يبقى البرلمان الكويتى غلطان :kappa: ويبقى من حق الغرب كمان

يا اخي الكريم هو قال ، يجب ان تدفع يورو حتي تستطيع قرأ الخبر كاملا لذلك هو اكمل الخبر من تويتر هذا ما فهمته ، اذا اردت التأكد ادفع يورو وتأكد من صحه الخبر عبر الموقع الرسمي للجريدة ?
كله مش عاوز يدفع وكانه داخل امتحان خايف من الصدمه انا كمان عاوز المقاله كامله عشان اعرف صحة 12 السوخوى اللى قالو الروس جاءو الى القاهرة لتخليصهم

هو انا بحب مصر اه بس مش هدفع اليورو دا :kappa:

بانتظار الميتيور و مزيد من الاسكالب ...هذا فى رايي اهم من تسليح الميتسيرال واكثر الحاحا للتحديات الحالية

هههه
لا أملك العملة الصعبة

عودة
أعلى