اثيوبيا تنجح بإنتاج الكهرباء من سد النهضة اليوم

متفق بس بوضح ان فيه كروت مؤثرة لو حبينا نلعب مع روسيا
لا وحياتك ده احنا ماسكيين روسيا من رقبتها مش كروت عزيزى حتى صفقات السلاح احنا نقدر نتغلب على استدامة صيانتها هنا وعن كريق دولة معاديه للروس انت عارف لو عادينا الروس ممكن نعمل ايه ممكن ننهى وجودهم فى المنطقه والله ماببالغ نرجعهم تانى لاول مشوار بوتن فى المنطقه

لا وحياتك ده احنا ماسكيين روسيا من رقبتها مش كروت عزيزى حتى صفقات السلاح احنا نقدر نتغلب على استدامة صيانتها هنا وعن كريق دولة معاديه للروس انت عارف لو عادينا الروس ممكن نعمل ايه ممكن ننهى وجودهم فى المنطقه والله ماببالغ نرجعهم تانى لاول مشوار بوتن فى المنطقه
بالظبط ياعزيزي

على هامش زيارته الحالية إلى بروكسل.. وزير الخارجية سامح شكري يلتقي نظيره الإسرائيلي يائير لابيد ويؤكد على ضرورة التحرك العاجل نحو حلحلة الجمود الراهن بين الجانبين الفلسطيني والإسرائيلي وصولًا إلى إطلاق مفاوضات سلام عادلة وشاملة.مشاهدة المرفق 402077
اهو توقيت الاجتماع ده مش مناسب نهائيا ياشكرى وخاصة بره .الاخوان هيعملوا قصص بسبب الاجتماع ده وان مصر بتوسط اسرائيل وافلام هنديه هتتعمل

هو انا حطلب منه ايه؟!! لاني عارف النتيجة. انا مش معترف بيه.. مش انت فخور بيه يبقا اطلب منه ينقذ البلد لو فعلا هو وطني وبيحب مصر
اولا هو مش منتظر حد يطلب منه هو عارف كويس هو هيعمل ايه انت مفكره زي الخرفان ولا المراكيب اللي بتحب تعيش مركوبة وبتعشق الدونية

ثانيا هو انت عارف النتيجة منين بتضرب الودع ولا مطلع على الغيب لا سمح الله او مطلع علي معلومات محدش يعرفها الا انت انت مين اصلا ؟
كنيتك ايه علشان تقول انا عارف النتيجه ؟ وكونك مش معترف بيه ؟ هل ده ينفي كل اللي قولتلك عليه ؟ في ناس بتنكر وجود ربنا هل معني كده ان ربنا مش موجود ؟ في ناس مش معترفه بنبوة سيدنا محمد صلى الله عليه وسلم هل معني كده ان نبوه سيدنا محمد غير صحيحه؟ كونك مش معترف بيه هل ده ينفي اللي عمله بدايه من سحق الاخوان وشمامين الكله الي تركيع تركيا وحضوره في المتوسط مولانا الامام المتغلب له نتايج واضحة لكن مش بيشوفها العميان وشمامين الكلة والخرفان طبعا لانها بتسبب لهم الام كثيرة

انا مش بشبه السيسي بربنا سبحانه وتعالى حاشى لله او سيدنا محمد صلى الله عليه وسلم بس باكدلك كونك مش معترف بحاجه مش معني كده انها مش موجوده

اهو توقيت الاجتماع ده مش مناسب نهائيا ياشكرى وخاصة بره .الاخوان هيعملوا قصص بسبب الاجتماع ده وان مصر بتوسط اسرائيل وافلام هنديه هتتعمل
احنا مش عارفين البيحصل من ورا الكواليس
بس فى التوقيت ده اعتقد ليه علاقة بالسد

احنا مش عارفين البيحصل من ورا الكواليس
بس فى التوقيت ده اعتقد ليه علاقة بالسد
لا استاذى لا اعتقد بتاتا .استاذ احنا دوله لديها العديد من الملفات الخارجيه منها مسالة سد النهضه .الاجتماع ده عشان الهدنه بين حماس واسرائيل بالوساطه المصريه وملف الاسرى الاسرائيلين والفلسطنيين فيه حاليا توتر فى الضفه الغربيه وده بيهدد الهدنه الموجوده المساله محل التباحث مع الجانب الاسرائيلى هى الهدنه وعندنا ملف ليبيا وكان فيه اتصال بالجزائر بخصوصه عشان التوتر على الحدود الجزائرايه الليبيه

هل يوجد انسان عاقل يرضي باتفاق ملزم للملئ مع هذا النظام الاثيوبي

انا متأكد 100 % ان اجبار اثيوبيا علي الالتزام بتنفيذ الاتفاق اصعب مائة مره من توقيعها علي الاتفاق نفسه

شايفين الحبل بيتلف حولين رقبتنا وسكتين

انا متأكد 100 % ان اجبار اثيوبيا علي الالتزام بتنفيذ الاتفاق اصعب مائة مره من توقيعها علي الاتفاق نفسه

انت شوفتهم حتى الاتفاق الملزم رضيوا بيه هيقولوا ليك الحصة اللى نبعتها ليك ترضى بيها و تسكت ده لو بعتوا

اعتقد معروف من البداية انها مش هتمضي ومش هتلتزم بس الموضوع تخليص ذمة مش اكتر

الصفحه الرسمية للناتو نشرت خبر قصير بعنوان : وزير الخارجية المصري سامح شكري يلتقي يوم الاثنين ١٢ يوليو بالامين العام للناتو السيد شتولتينبيرخ... لن يكون هناك مؤتمر صحفي والصور سيتم نشرها لاحقا على موقع الناتو الرسمي
ياترى اه الهدف من الزيارة
متهيألى الامر متعلق بتركيا

لا استاذى لا اعتقد بتاتا .استاذ احنا دوله لديها العديد من الملفات الخارجيه منها مسالة سد النهضه .الاجتماع ده عشان الهدنه بين حماس واسرائيل بالوساطه المصريه وملف الاسرى الاسرائيلين والفلسطنيين فيه حاليا توتر فى الضفه الغربيه وده بيهدد الهدنه الموجوده المساله محل التباحث مع الجانب الاسرائيلى هى الهدنه وعندنا ملف ليبيا وكان فيه اتصال بالجزائر بخصوصه عشان التوتر على الحدود الجزائرايه الليبيه
صحيح في ملفات كتير لكن دا مايمنعش من بعض المساومات مع ولاد الكلب قصدي ولاد عمنا

عودة
أعلى