اثيوبيا تنجح بإنتاج الكهرباء من سد النهضة اليوم

التصريحات الاثيوبية المستفزة و ثـبـات الدبلوماسية المصرية ونشاطها عكس كلامك
ما يدور في وزارة الدفاع لا تعلمة وزاره الخارجية
وزاره الخارجية تؤدي عملها فقط ووزارة الدفاع سوف تؤدي عملها ايضا

اي اخوان
Wink Hello GIF by GIPHY Studios Originals

اطمئن لن يحدث اي عمل عسكري المسار السياسي هو الطريق الذي اختارته مصر العمل العسكري في ظل الظروف الدولية الراهنة غير ممكن
التصريحات الاثيوبية المستفزة و ثـبـات الدبلوماسية المصرية ونشاطها عكس كلامك
الايام بيننا
سيبك من الظروف الدوليه
السيسي ستنهار شعبيته اذا لما يتخد موقف قوي تجاه سد النهضة
في ظل ان الشعب المصري لن يعارض عمل عسكري واسع النطاق ضد اثيوبيا وسدها .....

وفي غضون ذلك، ارتفعت نبرة وحدة الخطاب المصري تجاه إثيوبيا.
وفي الواقع، النظام المصري وحتى الرئيس ، يتعرض لضغوط هائلة لكي يكون أكثر تشدداً مع إثيوبيا.
وحتى أنصار عبد الفتاح السيسي، بدأوا يتحدثون ولو بصوف خافت بما لا يمكن تصوره ويقولون إن الفشل في حماية حقوق مصر المائية يعني فقدانه أحقية حكم مصر.
ويبدو أن مصر تأمل من وراء تكوين دائرة حلفاء حول إثيوبيا الحصول على مزايا بشكل أو آخر فيما لو أصبحت المواجهة مع إثيوبيا أمراً لا مفر منه
سنلعن السيسي في كل كتاب اذا لم يوقف السد سياسيا او عسكريا

و كلمه للاخوه الشامتين و الحاقدين
المتضرر الأول و الأخير هو الشعب المصري وليس السيسي و لا الحكومه

@الفهري

21- يمنع استخدام المشاركات غير الهادفة وغير الفعالة بغرض زيادة حجم المشاركات او التي لا تمت لهدف الموضوع بصلة ، و سيتم اتخاذ العقوبة المناسبة للعضو عند ملاحظة مثل هذا التصرف (مثل كتابة المصدر اسفل الموضوع في مشاركة جديد , وضع مشاركة تحتوى علي الابتسامات فقط

الملىء الثاني لن يكتمل ...
دية معلومة ولا توقع انا اعتقد هيملوا مليار متر مكعب فقط

معرفش احنا مفروض نتحرك بعد ما الكارثه تحصل يعني ولا مفروض نتحرك علشان متحصلش
معرفش في ايه بصراحه

سيكون ردنا على أراضيهم باذن الله وبايدي إخوانهم
التيجراى مقلعينهم من اول الاسبوع اللى فات , تفتكر هيوصلوا لغاية فين ؟؟ و هنفضل فى الضل لغاية امتى العالم دى انا شايل منهم كتييير , لازم ينولهم من الحب اى حاجه

التيجراى مقلعينهم من اول الاسبوع اللى فات , تفتكر هيوصلوا لغاية فين ؟؟ و هنفضل فى الضل لغاية امتى , لازم ينولهم من الحب اى حاجه
جمهورية تيجراي المستقلة وجمهورية اورميا المستقلة باذن الله ...الفشلة في أديس أبابا بيسعوا للحرب مع مصر لإيقاف الانهيار

أحنا استحمانا كتيير يا أيمن و الله عشان اللحظة دى , انا موضوع الجمهورية الجديدة ملوش طعم و السد ده لسه موجود
شكلها لسه مطولة
باذن الله نهاية سعيدة فية فكر سائد أن لازم الضرب لو حصل يكون شهر يوليو توقعي الشخصي من أغسطس ل اكتوبر

عودة
أعلى