اثيوبيا تنجح بإنتاج الكهرباء من سد النهضة اليوم

كان يوجد عالم مصري ابتكر طريقه لزراعه القمح بالعلمين ومطروح بمياه البحر وإنتاج كثيف أيضا وتم احباط بحثه بل وصل الأمر الي الاستهزاء به
نحن نعيد تدوير كل مصادرنا من المياه لتوجيهها للزراعه ..والاخ الخبير بسلامته يقول لك سياسة إهدار والمواطن المصري يشرب مياه زيادة عن حاجته 😆😆

الحمد لله قلتلكم امبارح ان فيه متغيرات كتير بتحصل خلف الكواليس وانى اصبحت متاكد من ان اثيوبيا هتمضى على اتفاق قانونى ملزم وان الموضوع هيحل سياسيا وليس عسكريا والتصريح ده مش جاى من فراغ ابدا المرة دى غير اى مرة خلصت ...المتحدث باسم الخارجية الإثيوبية: مستعدون لاستئناف مفاوضات سد النهضة مع مصر والسودان في أي وقت...

عاجل | المتحدث باسم الخارجية الإثيوبية: أديس أبابا لم تتلق رسميًا مقترح الوساطة الرباعية في مفاوضات سد النهضة

بل وصل الأمر الي الاستهزاء به
لو تقصد د. عبد الرحيم النجار، فالجدل كان على أسبقية أبحاث وتجارب سابقه للعالم احمد مستجير استاذ الوراثه بزراعة القاهره.

الاستهزاء كان موضوع آخر، فلاح أونطجي طلع في الإعلام أدعى انه نجح في زراعة قمح عثر على بذوره في مقبرة فرعونية وانه قمح خارق فيما يتعلق بالمواصفات الشكلية على غرار حبوب عمك زرزور والخالة راوية في فيلم أنوكل زيزو حبيبي 😂

لو تقصد د. عبد الرحيم النجار، فالجدل كان على أسبقية أبحاث وتجارب سابقه للعالم احمد مستجير استاذ الوراثه بزراعة القاهره.

الاستهزاء كان موضوع آخر، فلاح أونطجي طلع في الإعلام أدعى انه نجح في زراعة قمح عثر على بذوره في مقبرة فرعونية وانه قمح خارق فيما يتعلق بالمواصفات الشكلية على غرار حبوب عمك زرزور والخالة راوية في فيلم أنوكل زيزور حبيبي 😂

فاكر انا الحوار ده ... والناس كانت عاوزه تسأله عن الزئبق الاحمر اللي مخبيه 😂😂

فاكر انا الحوار ده ... والناس كانت عاوزه تسأله عن الزئبق الاحمر اللي مخبيه 😂😂

" موقع مهمته جمع أكبر قدر ممكن من مواقع ال"تخريف" العلمي علي الإنترنت ، ولو إنه للأسف أصبح له مدة لم يتم تحديثه ، ولكن إذا أردت أن تقضي بعض ساعات من الضحك أنصح بدخوله والتجول فيه"

المرة دى غير صدقنى خلصانة هو وافقوا على وجودهم كمراقب
في حالة موافقة اثيوبيا على اتفاق ملزم يبقى الراجل بيحط حبل المشنقة حوالين رقبته لانه هايخسر كل حاجة.

مفيش كهربا من السد و مقدرش يتحكم في النيل ومصر و السودان وكمان خسر الفشقة و عمل حرب اهلية و دمر البلد و هايبقى اسوء من حكمهم في التاريخ

الكل هاينقلب عليه..التيجراي بسبب الحرب والاورومو المهضوم حقهم و الامهرة بسبب الفشقة و بني شنقول بسبب السد وليلة كبيرة

انا شايف مستحيل يوافق انه يمضي اتفاق ملزم يضمن مصالح مصر والسودان

نحن نعيد تدوير كل مصادرنا من المياه لتوجيهها للزراعه ..والاخ الخبير بسلامته يقول لك سياسة إهدار والمواطن المصري يشرب مياه زيادة عن حاجته 😆😆
أنا وضحت له أن مياه الشرب ليست هي المشكله ليكون فاكر أن دي هي مشكله المياه

الاستهزاء كان موضوع آخر، فلاح أونطجي طلع في الإعلام أدعى انه نجح في زراعة قمح عثر على بذوره في مقبرة فرعونية وانه قمح خارق فيما يتعلق بالمواصفات الشكلية على غرار حبوب عمك زرزور والخالة راوية في فيلم أنوكل زيزو حبيبي 😂

لا مش هو أنا بتكلم عن طريقه للزرع القمح وليس الكلام الي انت ذكرته

في حالة موافقة اثيوبيا على اتفاق ملزم يبقى الراجل بيحط حبل المشنقة حوالين رقبته لانه هايخسر كل حاجة.

مفيش كهربا من السد و مقدرش يتحكم في النيل ومصر و السودان وكمان خسر الفشقة و عمل حرب اهلية و دمر البلد و هايبقى اسوء من حكمهم في التاريخ

الكل هاينقلب عليه..التيجراي بسبب الحرب والاورومو المهضوم حقهم و الامهرة بسبب الفشقة و بني شنقول بسبب السد وليلة كبيرة

انا شايف مستحيل يوافق انه يمضي اتفاق ملزم يضمن مصالح مصر والسودان
مش هيحصل اتفاق هو عاوز تسويف للقضية ورافض المبادرة الرباعية عاوزها مراقب مش راي ملزم

" موقع مهمته جمع أكبر قدر ممكن من مواقع ال"تخريف" العلمي علي الإنترنت ، ولو إنه للأسف أصبح له مدة لم يتم تحديثه ، ولكن إذا أردت أن تقضي بعض ساعات من الضحك أنصح بدخوله والتجول فيه"
التخاريف ليها ناسها الي بيصدقوها إنما الواقع هو ما اناقشه انت عارف ازاي تزرع قمح بماء بحر لأرض صحراويه لو واخد الموضوع فكاهي انصحك انك تدور علي قسم الطرائف واضحك براحتك

التخاريف ليها ناسها الي بيصدقوها إنما الواقع هو ما اناقشه انت عارف ازاي تزرع قمح بماء بحر لأرض صحراويه لو واخد الموضوع فكاهي انصحك انك تدور علي قسم الطرائف واضحك براحتك

اغمد سيفك ولا تفجعنا بنفسك 😒

لا أعتقد انهم بهذا الغباء فهذا انتحار رسمي وذريعة لتدخل دولي واقليمي ومصري و اي حد عاوز يصفي حساب مع الحبش.
لو أتفرغ بفتح بوابات اليد بالتدريج مش هتعرف السودان لكن لو أن القصف وانهار هتفرق اكيد لأن المياه ستنحدر من خلف السد مرة واحدة

عودة
أعلى