السيسي يعلن فشل مفاوضات سد النهضة

السيسي يريد تصدير مشاكله الداخلية باختلاق ازمة خارجية

الرجل وقع اتفاقية جديدة ووافق على انشاء السد مع العلم بان الاتفاقية القديمة تعطيه الحق برفض انشاء اي سدود
الرجل لا يبحث عن تصدير مشاكل داخلية الرجل يبحث عن حل مشاكله فقط
سياسة تصدير المشاكل الداخلية سمة القادة الضعفاء والفشلى وهم موجودون في منطقتنا هنا ويجيدون لعب هذه اللعبة القذرة لالهاء شعوبهم وطبعا على راسهم الخليفة اردوغان الفاشل

الي شعب شمال الوادي ما لك علاقة بموقف السودان ليل نهار كل شي أمن قومي ياخ احمي امنك القومي بطريقتك بلاش كلام فاضي

الرجل لا يبحث عن تصدير مشاكل داخلية الرجل يبحث عن حل مشاكله فقط
سياسة تصدير المشاكل الداخلية سمة القادة الضعفاء والفشلى وهم موجودون في منطقتنا هنا ويجيدون لعب هذه اللعبة القذرة لالهاء شعوبهم وطبعا على راسهم الخليفة اردوغان الفاشل
متعبرش اللى يتكلم بالمخ وتديلو قيمه

السودان أعلن موقفه من زمان واخذ صف أثيوبيا
الكرة في ملعبنا وعلينا ان لا نخدع أنفسنا السودان ليس في صفنا

يبقى الضرب الى يجلى من على اثيبوبا يجى عليهم
الى يقف ضدنا نفرمة .

الي شعب شمال الوادي ما لك علاقة بموقف السودان ليل نهار كل شي أمن قومي ياخ احمي امنك القومي بطريقتك بلاش كلام فاضي
انت لسة هنا يابن النيل

روح الله يسهلك رد ارضك الأول قبل ما تتكلم معانا

انتو معي كامل احترامي لسة في الإنعاش
يا خرجتوا بالسلامة يا إما انتو بالسلامة
فبلاش الكلام اللي ملوش لازمه دة
انتو مربوطين بينا
والاخوة السودانيين في مصر اللي اعدادهم بالملايين يقدروا ياكدولك
أظن كلامي واضح

من شمال الوادى الى جنوب الوادى بفضل الله قادرين على حماية امننا الوطنى يا ريت انتم تقدروا تحلوا مشاكلكم عشان ملاين جنوب الوادى اللى زاحمين الدنيا عندنا يرجعلوكم بالف سلامه ووراهم قله

لكن السودان مستفيد من السد
مصدر رخيص للكهرباء
وزيادة انتاجية السدود السودانية من الكهرباء بتقليل منطقة التخزين الميت وحجر الطمي خلف السد الاثيوبي وحمايته في الفيضانات التي تجتاح الشرق وتنظيم الملاحة وأمور أخري تعود بالفائدة عليه​

مصيبه سوده لو فاكر ان لكم اى دور او اننا اساسا معتمدين عليكم فى حماية امننا القومى

مصر مستعدة لسد النهضة من قبل ما اصلا يتبني ، مشروع توشكى هو مشروع الغرض الامني منه هو عند تدمير سد اثيوبي لايتضرر السد العالي ويتم تصريف المياه في الصحراء
أسلوب السيسي مع الاخوان هو نفس أسلوبه مع اثيوبيا
مع الاخوان ترك الاخوان لتحقيق هدفهم في الرئاسة وكشف اوراقهم هم وتركيا وقطر وفي نفس الوقت كشفهم امام الشعب واسقطهم جماهيريا ثم بضربة واحدة كلهم في السجون وتم تدميرهم
مع اثيوبيا خطة خداع واستضعاف كما تم مع الاخوان وتركهم يبنون السد مع اظهار مصر دولة محبة للسلام والتنمية واظهار حقيقة اثيوبيا للعالم كله خاصة الاشقاء الافارقة والعرب ثم هوب مفيش سد
أعتقد ان التسجيل لمرسي والمعارضة كان بالاتفاق مع مرسي وجزء من خطة الدولة لاظهار انها غير قادرة وليس امامها غير السلام والمفاوضات ، وفي نفس الوقت يتم العمل على كشف غباء المعارضة وجاءت ايضا بالوبال على مرسي وجماعته
ههههه. فاهم الليله انت يا مان.
المكر والدهاء
الدهااااااء.

كل التعليقات سنفعل وسنعفل وسوف تري في المستقبل اماني في اماني يا جماعة والله منتظرين أفعال

هذا ليس شأنك خليك فى حالك
انا اصلا في حالي بس المشكلة في من بكثر الحديث ويقول لك سافعل ولماذا لا يفعل السودان. بكل بساطة انا قلت اذهب وحارب

انا اصلا في حالي بس المشكلة في من بكثر الحديث ويقول لك سافعل ولماذا لا يفعل السودان. بكل بساطة انا قلت اذهب وحارب
انت سودانى اتكلم عن بلدك اهل مكه تدرى بشعابها نفعل او لا نفعل هذا شأننا

هل أنت نفس العضو الذى كان يدافع عن نظام البشير وتهاجم مصر ؟

فقط لا اريد ان يتغير موقفك سريعا عندما يعود حمدوك والبرهان من الجولة الخليجية

عودة
أعلى