بـوابة مصـر الأقتصادية

الصفحة الرسمية للهيئة العامة للاستعلامات​

مصر بصدد إنشاء مصنع لتصنيع ألواح الصلب التي تستخدم في صناعة السفن التجارية والعسكرية، وذلك في اطار استراتيجية توطين صناعة السفن في مصر

الصفحة الرسمية للهيئة العامة للاستعلامات​

مصر بصدد إنشاء مصنع لتصنيع ألواح الصلب التي تستخدم في صناعة السفن التجارية والعسكرية، وذلك في اطار استراتيجية توطين صناعة السفن في مصر

مشاهدة المرفق 568290
أكبر مصنع

اكبر كل حاجه ولسه البيضه ب ٥ جنيه 😂🫣
مشكلة الإعلام المصري يصور كل مشروع في مصر انه الأكبر و هذا غير صحيح .
يقول لي أحد المصريين العاملين في البحرين ان مصنع الألمنيوم في مصر هو الأكبر في العالم قلت له كم انتاجه قال 250 الف طن قلت له مصنع الألمنيوم في البحرين إنتاجه مليون و نص ف سكت

انت تسجن الطبيب في وظيفة حكومية بهذه الطريقة وتجعله يؤدي الحد الادنى للتخلص من واجباته خصوصا اذا لم يستطع الدفع. ثم لو استطاع الدفع انت تختاج سبع سنوات لانشاء اجيال جديدة تحل محله.

التكليف لا يمنع الطبيب من العمل في القطاع الخاص

التعليم حق المواطن الذي اصبح طبيبا وليس قرض من الحكومة. تعاقبه على ممارسته حقه وتضع غرامة على حريته؟

لا و دول العالم دراسة الطب فيها تتم باموال و ليست مجانية، و لو تم دعم كليات الطب فهو لدعم مواطنين هذة البلد و ليس دعم مواطنين اجانب

سيحدث شلل للقطاع الحكومي لان الاطباء لن يرتاحوا.

في القطاع الحكومي فقط، لكن هيحصل منافسة قوي في القطاع الخاص بعد زيادة عدد الاطباء في مصر

التكليف لا يمنع الطبيب من العمل في القطاع الخاص

لا و دول العالم دراسة الطب فيها تتم باموال و ليست مجانية، و لو تم دعم كليات الطب فهو لدعم مواطنين هذة البلد و ليس دعم مواطنين اجانب

في القطاع الحكومي فقط، لكن هيحصل منافسة قوي في القطاع الخاص بعد زيادة عدد الاطباء في مصر
سيب الناس ترزق أنت عاوز ترجعهم للفقر والكحرته تاني

من حقك كطبيب ترفض

لكن من حق الدوله التي تعطي دعم مجاني للتعليم للأطباء ان تلزمهم بالعمل الحكومي خصوصا وان هناك تسرب للاطباء أما للسفر او العيادات الخاصه وتصبح المستشفيات الحكوميه خاويه من الأطباء
طيب ما تقدرهم وتديهم مرتب زى البنى آدم مش تخلى مرتبه 4000 جنيه زى مرتب عامل نظافة في شركة
مش ده برضه حل أفضل

طيب ما تقدرهم وتديهم مرتب زى البنى آدم مش تخلى مرتبه 4000 جنيه زى مرتب عامل نظافة في شركة
مش ده برضه حل أفضل
انا معاك نديلهم مرتبات،

بس سؤال لحضرتك انت لما بتتعالج بتدفع كام للطبيب؟! و هل بتروح المستشفي الحكومي اللي هو بياخد فيها 4000 جنية؟!

انا معاك نديلهم مرتبات،

بس سؤال لحضرتك انت لما بتتعالج بتدفع كام للطبيب؟! و هل بتروح المستشفي الحكومي اللي هو بياخد فيها 4000 جنية؟!
مشكلتك كدولة مع الطبيب هي نفس مشكلة مع المدرس الدولة بتعاملهم معاملة عبيد لا فلوس ولا كلمة حلوة فبيضطروا يدوا دروس خصوصيه أو يغالوا في الكسوفات في عياداتهم عشان يعيش أسرته في وضع إجتماعي يليق بمكانتة ووضعة

مشكلتك كدولة مع الطبيب هي نفس مشكلة مع المدرس الدولة بتعاملهم معاملة عبيد لا فلوس ولا كلمة حلوة فبيضطروا يدوا دروس خصوصيه أو يغالوا في الكسوفات في عياداتهم عشان يعيش أسرته في وضع إجتماعي يليق بمكانتة ووضعة
اتفق معاك 100% في التعامل معهم انه سيئ في الوظائف الحكومية..

لكن هما جزارين في الدروس الخصوصية و العيادات و مش علشان يعيش في وضع إجتماعي يليق بيه دة علشان ينهب و انت الصادق

احنا بقي عندنا مجرمين في القطاع الطبي بين شخص يحشي ادوية انت مش محتاجها علشان بياخد سمسرة ادوية و شخص يبعتك معامل و تحلايل لاصحابة علشام يسمسر ،و قتل المستشفسات الحكومية علشان الحلات تتحول للقطاع الخاص... و بلاش اقولك ان فيه عمليات بتتعمل و الشخص لا يحتاج لها كمان...

شغل قذر جدا

انت و الله تحمد ربنا، اسأل اي حد في اسرتك عن الاطباء في مصر و انا متاكد هيحكوا ليك تجارب مميزة جدا

يصدر قرار جمهوري بتعيين أحمد العصار ابن شقيق الفريق رئيساً لـ

منظومة التأمين الصحي الشامل
مرتبات الدكتور ممتازة
والخدمات ممتاز فيها سلبيات واخطاء بس أفضل من المنظومة القديمه بمرحلة عن تجربه

بقرض 41 مليار ين ياباني.. البرلمان يوافق على اتفاقية بين و لتنفيذ الخط الرابع للمترو

عودة
أعلى