بـوابة مصـر الأقتصادية

هو كل ما حد يقتبسلى و يلقح بالكلام يقولى انت واخد الكلام على نفسك ليه. ما انت مقتبسلى و انت بتكتب الكلام دا , هيكون قصدك على مين يعنى ؟

بغض النظر عن طريقة كلامك. انا فعلاً والله اول مرة اسمع عن تسريبات اوراق بنما دى. بس يعنى ممكن تكون Psy-Op خصوصاً ان اللى نشرها "الاتحاد الدولي للمحققين الصحفيين" و دى مقرها واشنطن و اكيد منظمة زى دى مسيسة و ال CIA بيتحكم فيها. الله اعلم بردو , بس انا بصراحة مصدقش اى حاجة من ماما امريكا.
لايكون ناوية تسقط مصر ال CIA

انت فهمت كلامي ام لا

انا وضحت لحضرتك الفرق بين دعم الحكومة و الرئيس اللي دعموته سياسيا و ماليا بشكل قوي و بين دعم الاقتصاد نفسة

الدعم كان المفروض يكون في شكل مشاريع و استثمارات و مصانع تقوم بفتحها السعودية في مصر و كانت هتكون مفيدة للسعودية نفسها و للمصرين و الدولة

لكن السعودية قررت دعم مالي بحث في يد الحكومة و هي ضميرها و بعد عشر سنوات اكتشفت ان الحكومة المصرية تهدر الاموال 🤔

الامارات فعلت ذلك و أدخلت مشاريع و مازالت حتى الان تدخل مشاريع منها مشاريع الهيدروجين الاخضر و مجمعات للادوات الطبية و خلافة و تطوير المواني و ....

لذلك الامارات لم تشتكي مثل السعودية لان الإمارات تمتلك شركات و استثمارات حقيقة في مصر.
ههههههههههههههههههههه
انت انسان كذاب الامارات توقفت مع السعودية عن الدعم.وذهبت للاستثمار

مشكلتك يالشؤون المعنوية اذ كذاب وتظن كذبك راح يمشي علينا.

المهم لاتنسى التصريح الاماراتي.كثرة طلب المال يفقد الحيا هههههههه

التعويم حلو و الغلاء حلو
و ارجل الفراخ طعمه و جميله بورق الشجر
استمتع يا صديقى فأنت تعيش فى بلد يحترم اداميتك
طبعا التعويم طعمه حلو 😂😂
انا مش عارف الحكومه متاخره علينا بالجرعه الثانيه ليه .. ده مطلب شعبي واقتصادى وكل الخبراء الاقتصادين فرحانين ومبسطوين وحتى المؤسسات العالميه الاقتصاديه المتخصصه فرحانين عشانا ونفسهم دولهم يعوموا ويغطسوا زينا كده ..
الشعب محتاج التعويم يوصل ل40 جنيه .. وخمسين جنيه .. وياسلام لو وصل ل100 جنيه .. كده اتعشت خلاص ..

لايكون ناوية تسقط مصر ال CIA
لا هى مش ناوية تسقط مصر ولا حاجة. و مانويتش تسقط العراق و تفبرك كدبة اسلحة الدمار الشامل عشان تحتلها و تسرق دهبها و بترولها و منويتش تسقط ليبيا بدعوى حماية المواطنين الليبيين عشان تفشل خطة الدينار الذهبى و منويتش تسقط سوريا و تفتت جيشها و تسرق بترولها. مش ناوية تسقط الجيوش العربية اللى بتمثل تهديد حقيقى لأسرائيل خالص. خليكوا نايمين كدا ولا انتوا داريين باللى بيحصل.

شوف يا برنس
التقطت هذه الصوره سنة ١٩٢٧
لمصور صحفى فى فيضانات الصعيد

الملك فاروق كان عمره ٧ سنين

بالمناسبه هذه الصوره منتشره حاليآ على السوشيال ميديا فى المواضيع اللى كانت بتتكلم على عقد ألماس بنت سيادته فى العرس الملكى لبنت ملك الأردن
من باب يا عزيزى كلهم

قول للادمن اللى موزعها اتوكس
الرجل لم يسلم منكم حيآ و لا ميتآ
هو انت شوفتنى قلت انه الملك فاروق ؟ و هو لو مش الملك يبقى المنظر اللى انت شايفه فى الصورة دا عادى بالنسبالك ؟

عقد الماس ؟ و عرفت منين انه الماس ؟ الكدب بيجرى فى دمكم والله يا اخى. طب انا عايزك تحلف بربنا انه الماس لو انت متأكد اوى كدا.

و على فكرة ما انا ممكن اقول عليك و على كل اللى ضد السيسى هنا لجان بردو. ابقى قول للادمن بتاعك اتوكس بردو.

انا كنت فاتح دلوقتى عشان اعتذرلكم اصلاً و ابدأ معاكم صفحة جديدة حتى لو مش شايف نفسى غلطان. بس والله ما تستاهلو.

التعديل الأخير:
اللى بيقول انا ضد التعويم اللى حصل , يشوف الفيديو دا عشان يفهم احنا عومنا ليه.

عودة
أعلى