بـوابة مصـر الأقتصادية

انت عيان ؟ فوق كده وصحصح .. مال كل ده بكلامي ؟ ركز كده وراجع اقتباسى
انا بقول بلاش نغمه الملكيه و مش علشان عبد الناصر ومن جاء بعده فشله انك تمجد فالاسره العلويه الاكثر فشلا
انا ممكن اكتبلك موضوع تعبير عن عماله وقذاره الاسره العلويه
عاوز تنتقد حد انتقده لكن بلاش بلاهه و تقارنهم بفتره تانيه لا انت ولا ابوك عشتها ولا تعرف عنها حاجه
وليه تجيب سيرة ابويا انا ممكن اسمعك كلام يخليك تكره انك جبت سيرتي يا حماده

وزير النقل المصري لـCNBC عربية:
نتفاوض حالياً مع #موانئ_قطر و #موانئ_أبوظبي لإدارة وتشغيل موانئ في #مصر

وزير النقل المصري لـCNBC عربية:
نتفاوض حالياً مع #موانئ_قطر و #موانئ_أبوظبي لإدارة وتشغيل موانئ في #مصر
بالنسبة لأمبراطورية الجيش الاقتصادية ملهاش نصيب من حركة البيع المهبولة دي ولا صندوق النقد ميعرفش غير شركات القطاع العام اللي بتدر دخل على ميزانية الدولة

انا شايف الصوت علي على الحكومه اليومين دول وسيبين الزغلول الكبير

مشاهدة المرفق 536780
بص هنا كمان واتفرج على النائب من النواب الى بيمررو لهم القوانين والقرارات وبص على طريقة كلامه تحس بيدافع عن أمه وبيتكلم أكن واحدة شمال واخده واحد على القسم وبتتبلي عليه مش نائب بيدافع عن حقوق شعب مزقوقة يعنى 🤣
النائب التانى والله لما اتأخرو فى رفع الحلقة عرفت ان فى حاجة بيدروها فى الحلقة حطو الحلقة ربنا يهديكم عرفنا خلاص 😂

حتي قناة السويس شوية والبلد هتبيع اللباس عشان تسدد ديون طبيب الفلاسفة اللي فرتكها فشخرة ومنظرة

مشاهدة المرفق 536780
استهبال عاوزين تضحوا بعرايس المارونيت اللي شغالين عبيد عند طبيب الفلاسفة صاحب القرار الأوحد اللي كل المصايب من تحت راسه

ودا طبعا نتيجة عمل المشاريع بدون دراسه جدوي

الزغلول الكبير يقولك احنا لازم نعمل شبكة موانيء تليق بمكانه مصر هتكلف كام يا كامل يعني 40 50 مليار جنيه طب خش يا جيش اعملي الكلام دا
طب شغل بقا ياعمنا الموانئ اللي اتعملت دي

اصل الصادرات عندنا خجولة شوية

انشاء صندوق يختص بقناة السويس. مهمته اصدار صكوك يتم تسعيرها بقيمة دولارية للمستثمرين.

حتى الان غير واضح ما طبيعة ملكية المستثمرين في هذا الصندوق وماهو التقييم المالي له.

مشاهدة المرفق 536790

ودا طبعا نتيجة عمل المشاريع بدون دراسه جدوي

الزغلول الكبير يقولك احنا لازم نعمل شبكة موانيء تليق بمكانه مصر هتكلف كام يا كامل يعني 40 50 مليار جنيه طب خش يا جيش اعملي الكلام دا
طب شغل بقا ياعمنا الموانئ اللي اتعملت دي

اصل الصادرات عندنا خجولة شوية

أنا فاكر لما قال انتوا عارفين يا مسرين لو مشيت على دراسات الجدوي مكناش عملنا 25% من المشروعات اللي نفذناها

دا طبعا غير الميناء الجديد (( ميناء ابو قير )) بقا اللي هنردم البحر علشان نعمله

قلش يعني الصادرات مقطعه بعضها ومش لاقيا موانئ وبتتأخر بالاسابيع

انشاء صندوق يختص بقناة السويس. مهمته اصدار صكوك يتم تسعيرها بقيمة دولارية للمستثمرين.

حتى الان غير واضح ما طبيعة ملكية المستثمرين في هذا الصندوق وماهو التقييم المالي له.
هي ملهاش حل أنت خدت قروض عملت بيها ايه والله اتفشخرت ورميتها في مشاريع غير مجدية خلاص ياحبيبي بيع أصول الدولة عشان تسد الديانة وخد بالك كلها مسكنات وهيقعد يبيع إلي أن يشاء الله

وطبعا لازم نعمل ستاد يليق بمكانه مصر
فبنعمل ستاد جديد في مدينه رياضية جديدة
علشان احنا ناش مش عارفين نودي الفلوس فين

كنا نقول لهم الديون خراب و لكم فى الارجنتين عبره
يردو و يقولو
الديون شهاده بتأكد ثقة المؤسسات الدوليه
ديون ذات اجل بعيد
المهم نسبتها من الدخل
و اى كلام هطل و خلاص
اشوف الأشكال بنت الوsخه اللى كانو عاملين محلل للجهبذ أخبارهم ايه الوقتى لما خربت

كنا نقول لهم الديون خراب و لكم فى الارجنتين عبره
يردو و يقولو
الديون شهاده بتأكد ثقة المؤسسات الدوليه
ديون ذات اجل بعيد
المهم نسبتها من الدخل
و اى كلام هطل و خلاص
اشوف الأشكال بنت الوsخه اللى كانو عاملين محلل للجهبذ أخبارهم ايه الوقتى لما خربت
اختفت اللجان شلة التعريض بعد ما خربت على دماغنا كلنا

عودة
أعلى