بـوابة مصـر الأقتصادية

كراغلى وداخل تتريق على الشأن المصرى ليه يالا
روح تابع الاخبار الاقتصاديه التركيه
اسيادك هيرضوا عنك
ولا هى سبوبه واحنا مش عارفين ؟
أبذل مجهود شويه بذمتك دى مشاركه
تن رارارن تارارارا ران راران ترارارارا ن تقاتيزا تقاتيزه
تن راران ترارارارا ان تارارارا ان تاكاتيزه تاكاتيزه

images (7).jpeg
 



دي عينه من ردك ... وغيره لما نزلت صوره لمرتضى منصور وبتقول انا بطبل والى مش عاجبه يشرب من اى خراره .. بس مش هدور عليها .. كفايه الاعضاء عارفين انت ميولك ايه .. خليك صريح مع نفسك وبطل نفاق وتضليل .. وماتنساش تجيب لنا مصدر على ان اهلك خريجي الجامعه الغير مصنفه يعتبروا في مقياس علمك الجاهل (جهله )

مشاهدة المرفق 504669

معلش اصل الى زيك بقوا عمله نادره .. ناس كتير فاقت من تطبيلها للجنرال والله من كتر القرف الى عايشينه .. ماعدا شويه المطبلاتبيته في الاعلام اخواتك .. عشان كده ما بنصدق نلاقي عبيد للبشر لسه عايشين في زمانا
ماشي ياهايف دة كان سخرية علي كلامك ياجاهل و حتي كنت غيرت صورة بروفيلي لاحمد موسي.

و علشان اخلص هيافتك انت و بتوع التطبيل قولت كدة

لكن هاتلي يا كذاب يامضلل ياهايف يامسطول امتي لما كنت بذكر حاجة حلوة او مشروع حلو بقول ان السيسي هو السبب في هذا لانجازات.

ان الجنرال معصوم من الخطا ولا ينسب اليه الا النجاح فقط فقط والفشل يترمى على اى حاجه تانيه حكومه
هات امتي يامسطول يا كذاب يامحشش مثلا ذكرت ان مشاريع الطاقة الحلوة دية نسبت فضلها له 😄 مثلا علشان اثبتك انك مجرد شخص همجي و بس.

علي الطلاق انت اغبي و اهيف واحد ناقشة الفترة اللي فاتت.

و الشعب ياهياف بسبب أمثال بيفكر مش هينفجر هو بيفكر في الهجرة افضل. لذلك هتلاقي ناس كتير بتحاول تهاجر. بعد لما حضرتك شغال دعاية ان البلد خربانة و عسكر و برة حلو المرتبات حلوة و احنا ثروة بشرية.......

يلا هجرة.

واجد جاهل عمرة منزل مظاهرة و بقفولك الميدان مقفول 🤣 ميعرفش مظاهرات محمد محمود و الحاجز الخرساني و لا يعرف داخلية العدلي ايام ثورة يناير اللي جابت قناصة في الميدان.....

روح اجري استخبي ولا جهز ورق الهجرة ياثورجي 🤣🤣🤣
 
هبوط الجنيه أمام الدولار بأكثر من 10% بنهاية العام
في استبيان أجرته CNBC عربية توقع رؤساء قطاعات البحوث ومحللون في عشرة بنوك استثمار عاملة في مصر، هبوط الجنيه أمام الدولار بأكثر من 10% حتى نهاية العام الجاري ليتراوح بين 20 إلى 22 جنيها للدولار الواحد.
توقعات بنوك الاستثمار تأتي في توقيت يعاني في الاقتصاد المصري نقصا في العملة الصعبة، وتراجعًا في احتياطيات النقد الأجنبي إلى 33.1 مليار دولار بنهاية يوليو الماضي، ناهيك عن ارتفاع معدلات الدين الخارجي لنحو 158 مليار دولار.
ووفقا لنتائج الاستبيان، توقع 70% من المشاركين استمرار الانخفاض في سعر صرف الجنيه ليتراوح بين 20 إلى 22 جنيها للدولار الواحد فيما رجح 30% أن يتجاوز 23 جنيها للدولار بنهاية 2022.
نيران التضخم
يتوقع 50% من المشاركين في الاستبيان أن يتجاوز التضخم 15% بنهاية العام الجاري، بينما يرى النصف الآخر أن التضخم سينحسر بين 12% و 15%.
وسجل معدل التضخم السنوي في المدن المصرية خلال يوليو الماضي 13.6% مقابل 13.2% في يونيو، بينما وصل الإجمالي الجمهورية إلى 14.6%.
وتتجاوز معدلات التضخم الحالية المستهدفات السابقة للبنك المركزي عند 5% إلى 9% بنهاية الربع الاخير من 2022.
شهدت معدلات التضخم العالمية زيادة مضطردة منذ بدء الأزمة الروسية الأوكرانية بسبب ارتفاع أسعار النفط والسلع الأساسية، وهو ما عزز الزيادة الكبيرة التي شهدتها معدلات التضخم في مصر خلال الأشهر الماضية.
ممتاز جدا ..
هتخلى الاسغار تولع اكتر واكتر .. وهتخلى بقيه المخدوعين في عبقريه الجنرال الاقتصاديه تعرف الجنرال بعد عشر سنوات ايه المحصله في سعر الجنيه .. و مستوى دخل الشعب والاسعار .. ولسه القادم اسوء بلسان اعلان النظام نفسه ..
 
لسة مكتشف ان شركة بوش الألمانية بتجهز مصنع لها في مصر ❤️ في مدينة العاشر من رمضان


الي جانب مصنع بوش الالمانية اللي اكتشفتة بالصدفة في مدينة العاشر من رمضان

هناك مشروع اخر عظيم دخل من شهرين





ده الي حانب مصنعها الاخر اللي تم فتتاحة في ٢٠١٩ في بورسعيد


 

فيتش تتوقع نمو الناتج المحلي الإجمالي الحقيقي بنسبة 0.16٪ لمصر في عام 2022 يحافظ على التضخم عند 13.2٪


مصر: نمو الناتج المحلي الإجمالي الحقيقي 6.2٪ بنهاية يونيو ، ليستقر عند 5.5٪ في السنة المالية 2022/23: وزير المالية

 

عمومية مدينة نصر للإسكان والتعمير ترفض السماح لسوديك بإجراء الفحص النافي للجهالة​

السبب : العرض لا يتناسب مع القيمة العادلة للاسهم .

العرض مقدم من شركة سوديك للاستحواز بنسبة ١٠٠ ٪​


 
عودة
أعلى