بـوابة مصـر الأقتصادية

بيقولك العاصمة محدش هيعرف يشتري فيها 🤣

طلع لهم اسعار ڤيلات الساحل الشمالي و الاقبال عليها 😅 بتاعت ١٠٠ مليون

المشكلة ان مصر البلد الوحيدة اللي بتعترض علي فكرة وجود اسعار زي دية و مسائلة الدولة علي ذلك !!!!!!!
شعب أغلبيتهم غني انجازااات واعجازااات

بيقولك العاصمة محدش هيعرف يشتري فيها 🤣

طلع لهم اسعار ڤيلات الساحل الشمالي و الاقبال عليها 😅 بتاعت ١٠٠ مليون

المشكلة ان مصر البلد الوحيدة اللي بتعترض علي فكرة وجود اسعار زي دية و مسائلة الدولة علي ذلك !!!!!!!

الفيلات عبارة عن فئات سعرية مختلفة تبدا من ١٢ مليون فقط ...

و احنا شعب ١٠٠ مليون علي الاقل فينا ١٠٠ الف ثروتهم تفوق ٢٠٠ مليون جنية بالاضافة ان المعظم بيشتريها من اجل تأجيرها استثمار يعني ...

مشكلتنا ان احنا شعب يجيد التمثيل و علي طول عامل نفسه متفاجئ
و مزبهل 😲🙃😂

الفيلات عبارة عن فئات سعرية مختلفة تبدا من ١٢ مليون فقط ...

و احنا شعب ١٠٠ مليون علي الاقل فينا ١٠٠ الف ثروتهم تفوق ٢٠٠ مليون جنية بالاضافة ان المعظم بيشتريها من اجل تأجيرها استثمار يعني ...

مشكلتنا ان احنا شعب يجيد التمثيل و علي طول عامل نفسه متفاجئ
و مزبهل 😲🙃😂
انا القصد ياخي الكريم ان مشروع زي العالمين او العاصمة الادارية هيحقق مبيعات للمصريين و الاجانب و ليس كما يدعي البعض انه هيفشل و لن يحقق عوائد .

وصل ان بعضهم بيقولك الشعب فقير مين اللي هيشتري

انا القصد ياخي الكريم ان مشروع زي العالمين او العاصمة الادارية هيحقق مبيعات للمصريين و الاجانب و ليس كما يدعي البعض انه هيفشل و لن يحقق عوائد .

وصل ان بعضهم بيقولك الشعب فقير مين اللي هيشتري

لا ما انا فاهم قصدك ...

انا بتكلم علي دايما اننا بنحب نستعبط و نمثل اننا بنتفاجئ 😂 ....

و هذا الاسناد و التصور لا يصح اخي المرحلة الاولي فقط من مشروع العاصمة ١٦٠ كم مربع مازلت لم تقتنع ان هذه المشاريع لم يكن ذلك وقتها ديون + تأجير مكاتب حكومية ب ٤ مليار في السنة كتير اوووفر بصوت مس انشراح .

و سبحان الله اتقفلت من كل الابواب خصوصا بعد ازمات الاوبئة و الحروب و التضخم و الكساد العالمي .

التعديل الأخير:
لا ما انا فاهم قصدك ...

انا بتكلم علي دايما اننا بنحب نستعبط و نمثل اننا بنتفاجئ 😂 ....

و هذا الاسناد و التصور لا يصح اخي المرحلة الاولي فقط من مشروع العاصمة ١٦٠ كم مربع مازلت لم تقتنع ان هذه المشاريع لم يكن ذلك وقتها ديون + تأجير مكاتب حكومية ب ٤ مليار في السنة كتير اوووفر بصوت مس انشراح .

و سبحان الله اتقفلت من كل الابواب خصوصا بعد ازمات الاوبئة و الحروب و التضخم و الكساد العالمي .
صحيح لذلك كنت بقول دائما انه مشكلة العاصمة انها استثمار طوووويل الاجل و هياخد وقت لتحقيق عوائد و تغطية تكلفتة .لكن ليس استثمار فاشل و ملوش لزمة و فلوس ضاعت زي ما الاخوة بتتكلم

والقضاء المدني راح فين ؟؟
مصر بالنسبة لهم دولة عسكرية مش مدنية ومن الواضح ان الدولة لا تثق فى القضاء المدنى بتعها وعاوزة قضاء خلفيته عسكرية #خليه_يمسكه 🤣🤣

تخيل خبر رحيل عمران خلى أحجام التداول فى سوق المال النهاردة تتجاوز 2 مليار والسوق يرتفع 500 نقطة والكل بيحتفل واولهم المؤسسات عشان فرد غار طيب انت سايبه 5 سنين ليه لما هو فاشل وغير مرغوب فيه ودمر المستثمرين وافلسهم ودمر قطاع كامل اسمه سوق المال كل ده سايبه عشان خاله المشير طنطاوى الله يرحمه ،، وقال بيودعوه وبيقولوا سفينة القطاع رست على الجودى وهو غرقها

صحيح لذلك كنت بقول دائما انه مشكلة العاصمة انها استثمار طوووويل الاجل و هياخد وقت لتحقيق عوائد و تغطية تكلفتة .لكن ليس استثمار فاشل و ملوش لزمة و فلوس ضاعت زي ما الاخوة بتتكلم
لا هي استعباط طويل الأجل واستهبال وسرف مبالغ فيه
القصور الرئاسية والطائرات ماجد واها الإقتصادية يا بو طويييييل

يلا فى داهية مريض نفسي وجابوه يطلع عقده على الناس مشاهدة المرفق 503153
يوم عيد بالنسبة ليك 🥳 الف مبروك.

المهم يحصل معها اصلاح هيكلي محترم للخرابة دية احنا داخلين علي شغل تقيل في البورصة

و عقبال باقي الفريق الفاشل .

يوم عيد بالنسبة ليك 🥳 الف مبروك.

المهم يحصل معها اصلاح هيكلي محترم للخرابة دية احنا داخلين علي شغل تقيل في البورصة

و عقبال باقي الفريق الفاشل .
شكل الدنيا هتظبط باقي وزير المالية ومحافظ البنك المركزي ورئيس الوزراء يا رب السيسي يعملها

عودة
أعلى