المشروع الروسى .. "PROJECT (20380) STEREGUSHCHY CLASS CORVETTES" كامل ..

التجهيزات محل جدال بين الاثنين نتركه لراي و نقاش الاعضاء لاثراء الموضوع

عايزين الموضوع يسخن يا أستاذ راجح .. نزل نته موضو وقول إن مصر خلاص فى مرحلة المفاوضات النهائية على الكورفيت وحتلاقى الموضوع إتردم مشاركات من كل حته .. جرب بس :D:D:D

عايزين الموضوع يسخن يا أستاذ راجح .. نزل نته موضو وقول إن مصر خلاص فى مرحلة المفاوضات النهائية على الكورفيت وحتلاقى الموضوع إتردم مشاركات من كل حته .. جرب بس :D:D:D
فعلا في كلام علي التايجر نسخه 20382 من ايام زياره الفريق صدقي صبحي لروسيا و ستزود بالبالما و الاشتيل1 الذي تعاقدنا عليه مع الجزائر

الموضوع تحفة و انت تحفة :م:
اكن انا اعترض .،.
المشروع منصة تشبه كيسات الحاسوب هاتها و عدلها من طاليس من الآخر
مثالي ليد مطرقة تضرب بالكروز و الصواريخ من بعد ساحلي او منصة خفيفية الازاحة لكن ثقيلة اللسعات
لكن كم من ملاحظة يفتقر للسرعة 28 عقدة على 1800 هذه اهانة بدون ذكر انها تفقده ميزة الضربات القوية من منصة خفيفة \ مشاكل صهر و دمج البيانات و بالتالي الربط مع تشكيلة الذاخائر الروسية التي هي اساس النظر للقطعة من الاساس

مشكلة صهر البيانات إتحلت مع الرادار الفرنسى SMART وبمدى محترم يعنى بصراحة أنا عينى فيه الصراحة حتى كتصميم وتسليح والباقى نتصرف فيه وخصوصاَ لو دمجنا الأنظمة الموجود على ال GOWIND يعنى تخيل كده 12 GOWIND و 6 بروجيكت 20380 و6 بروجيكت 20385 الجوروشكوف ونطلع باقية الهرت إلى عندنا ده .. والسعر ممتاز ونقل التقنية الروس مش حيمانعوا فيه وممكن نعدل المحرك أو نغيرخ حتى .. لازم نتعب شوية مش كل حاجة عايزين مشروع على الجاهز وكامل تسليم مفتاح ..

فعلا في كلام علي التايجر نسخه 20382 من ايام زياره الفريق صدقي صبحي لروسيا و ستزود بالبالما و الاشتيل1 الذي تعاقدنا عليه مع الجزائر

يا سلام لو الموضوع ده يكمل على النعمة أدبح عجل وأفرقه لله .. أنا بصراحة معجب جداََ بيه وبالمشروع الأحدث الجوروشكوف .. يسمع منك ربنا ياراجح .

وإننى أحتفظ لنفسى بحق الرد فى المكان والتوقيت المناسب .. :CH:

ايه ياعم انتا هتضربنا ب النار وله ايه يعم

4b10e877d206a

مجموعه صور من الي وصه عليهم لقمان

لا إنته كده حتفتحها على الأخر وأنا مش حعرف ألمها تانى .. أنا عايز بس 5 من الـ TOPOL-M و كمان 5 من الـ SARMAT على شوية من الحفيد ISKANDER ,, وكده إتعشت والحمد لله .​

لا إنته كده حتفتحها على الأخر وأنا مش حعرف ألمها تانى .. أنا عايز بس 5 من الـ TOPOL-M و كمان 5 من الـ SARMAT على شوية من الحفيد ISKANDER ,, وكده إتعشت والحمد لله .​

اما ينتهي التعديل الذي يتم علي منظومه الاسكندر الحفيد نقدر نحدد وجهته زي وجهت البانيستر الابن كده

اما ينتهي التعديل الذي يتم علي منظومه الاسكندر الحفيد نقدر نحدد وجهته زي وجهت البانيستر الابن كده

سوف تكون منظومه مرعبه جدآ جدآ
كما يوجد تحديث لمنظومه تخدم في القوات المسلحه الايام القادمه

خلاص إنته كده أصبحت مندوبنا الرسمى فى موسكو .. عايزين تفاصيل التفاصيل بعد كده ..​

خلاص إنته كده أصبحت مندوبنا الرسمى فى موسكو .. عايزين تفاصيل التفاصيل بعد كده ..​

ههههههههه
روسيا دوله حليف قوي لمصر من زمان
نعم حصل شويه مشاكل لكن سوف تفضل روسيا هي الحليف القوي لمصر مدي الحياه
والله اعلي واعلم
وانتظر جديد من المفاجئات
وخصوصآ من الوفد العسكري الذي زار مصر ل الاطمئنان علي سلامه تأمين المطارات المصريه
واعتقد انه اتي بمنظومات تأمين جديده خاصه ب المطارات
وخصوصآ شرم الشيخ

التعديل الأخير:
عودة
أعلى