اثيوبيا تنجح بإنتاج الكهرباء من سد النهضة اليوم

التصريحات دي انجزت جدا ووفرت وقت كبير احنا محتاجينه جدا جدا جدا

لما تحصل مشكله صداها بعد ما اتبعت كل السبل الدبلوماسيه حاجه ولما تحصل بدون ده حاجه تانيه
متعشمش نفسك بحاجه الادراه الحاليه كتبت شهادة وفاة النيل من 2015 بيتفاوضوا مفاوضات عبثيه مع ناس متعرفش حاجه عن التفاوض الصراحه المسؤول الاول الان الرئيس السيسي لو تم الملئ الثاني

متعشمش نفسك بحاجه الادراه الحاليه كتبت شهادة وفاة النيل من 2015 بيتفاوضوا مفاوضات عبثيه مع ناس متعرفش حاجه عن التفاوض الصراحه المسؤول الاول الان الرئيس السيسي لو تم الملئ الثاني
علي الله حكايتك ياوحش الكون

هو ايه اللى استفدته من مجلس الأمن كده يعنى لو ضربت مش هيوقع عليا عقوبات !!
اللى استفدته انك خليت الفكره الراسخه هو الرجوع للتفاوض حتى لو حصل مشكله بمعنى انا بشتكى ان الناس دى متعنتين لادراسات فنيه كملت وتمت زى ما اتفاق المبادئ قال والا حتى وافقه على اى مبادرة تحدد اليه لتشغيل وملئ السد فبالتالى انا بقول ده بيهدد السلم والامن فى المنطقه هيقولوه ماعندناش غيرانكم تتفاوضى خلاص هتصرف بطريقة تحفظ حقوقى لما حد يشتكى هتلاقى نرجو التوقف عن الاعمال العدائيه والرجوع للتفاوض

انا مش بعشم نفسى استاذ حسن انا بتمنى المشكله تنتهى على خير والوقت هيبيين .اديين ازاى حد ولسه المشكله مش واضحه لو خصل اللى انت بتقول اليه وده كارثه فى التاريخ وماعتقدش ازن الحيش يقبل بحدوث نكسه معاصره هنشوف وهنعرف الحقيقه قريب

اللى استفدته انك خليت الفكره الراسخه هو الرجوع للتفاوض حتى لو حصل مشكله بمعنى انا بشتكى ان الناس دى متعنتين لادراسات فنيه كملت وتمت زى ما اتفاق المبادئ قال والا حتى وافقه على اى مبادرة تحدد اليه لتشغيل وملئ السد فبالتالى انا بقول ده بيهدد السلم والامن فى المنطقه هيقولوه ماعندناش غيرانكم تتفاوضى خلاص هتصرف بطريقة تحفظ حقوقى لما حد يشتكى هتلاقى نرجو التوقف عن الاعمال العدائيه والرجوع للتفاوض
بس انت اول ماتبدىء بعمل عسكرى هتبقى انتهكت عمل عدائي من وجهة نظرهم ودى بقى هيقلك اختصاصى ويعملك جلسة طارئة ويوقع عليك عقوبة دى لا مفر منها .

بس انت اول ماتبدىء بعمل عسكرى هتبقى انتهكت عمل عدائي من وجهة نظرهم ودى بقى هيقلك اختصاصى ويعملك جلسة طارئة ويوقع عليك عقوبة دى لا مفر منها .
استاذى هو اعتداء امنى المائى مش عدائى تهديد 160مليون انسان مش عمل عدائى وبعدين العمل اللى هيتعمل اتوقع هيعجب حضرتك

اختبار حقيقي للإدارة المصرية أتمنى أن تنجح فيه.
كذلك أتمنى ألا يتم طعنها لاحقا من حلفاءها التي تعتمد عليهم لامتصاص وتحييد رد الفعل العالمي.
على هامش الموضوع مصر تحتاج - برأيي-وزير خارجية جديد.

عودة
أعلى