أردوغان: أنا لا ألتقي إطلاقا أشخاصا مثل السيسي

و الله مش شرط انه يكون مصري بالجنسية عشان يشعر بالشفقة او الاهتمام بمصر ..

من 2013 و كنتم بتقولوا ان البلد و الاسعار هتنخفض و مفيش حاجه من ديه حصلت بالعكس كل حاجه ارتفعت و معدل الجريمة ارتفع و انحطاط الاخلاق ..
يعني عشان الاسعار ارتفعت ومعدل الجريمه ارتفع لاسباب قد تكون خارج تحكم الدوله وليس مجال لشرحها اصطف مع عدو بلدي واطبل له وازمر لمن يتربص ببلدي وشعبه هذا في عرف الدول واجهزتها الامنيه اسمه تواطئ واستخبار خارجي وعقوبته الاعدام للخيانه العظمى مثلك لو وضع يده على اسرار الدوله سيبيعها لعدوها والاعدام قليل في حقه
واي اخلاق اللي انحطت يافندم ليه شايف الشعب المصري ماشي مفسخ في الشوارع ولا قله القدعنه والمرؤه لديهم عن اي اخلاق تتحدث

الزبدة ان السيسي يهاجم اردوغان وآخرها في مؤتمر ميونخ وأردوغان يأخذ دوره على المكرفون
وآخرها العلاقات الأقتصادية بين الطرفين ماشيه مثل اللوز ....
أعذروني على اللفظ ولكن كما يقال في مصر مجرد ***** من الطرفين .

إعمل فلاش باك وإرجع من لـ 2013 لـ 2018 كرسم بياني لتصرفات السيسي تجاه أردوغان أو مراهق الخليج ممن يسخرون ابواقهم الإعلامية أو إستئجار صفحات بالصحف و القنوات غربية أو رشوة كتاب و محللين بملايين الدولارات لتشويه صورة مصر .. لن تجد صدى للسيسي لهذه المهاترات الصبيانية بل يحث الشعب على الرد بمزيد من العمل و التحمل .. طيلة هذه المدة لن تجد اي صدى اللهم إلا ( موقف سامح شكري من ميكرفون الجزيرة و الموقف الذي ذكرته انت ) و تتميز هذه المواقف بأنها ردة فعل و كذلك ردود غير مباشرة بدون ذكر إسم الدولة أو الشخصية المقصودة ...
اما جزئية إنتعاش التجارة فقد أصبحت لصالح مصر .. فقد هبطت الصادرات التركية إلى اكثر من ٤٠ ٪ ولك أن تتأكد من منشورات رئاسة الوزراء المصري أو الدخول في موقع الغرفة التجارية

و أخيراً ...
لا يشرف السيسي ان يصافح يد أردوغان النجسة بالدم السوري والدم العراقي والدم الكردي
لا يشرف السيسي ان يصافح خليفة المخنثين مبيح البغاء و الدعارة بالقانون
اعتذ للإطالة
شكرا.. الشكر موصول للجميع

التعديل الأخير:
يعني عشان الاسعار ارتفعت ومعدل الجريمه ارتفع لاسباب قد تكون خارج تحكم الدوله وليس مجال لشرحها اصطف مع عدو بلدي واطبل له وازمر لمن يتربص ببلدي وشعبه هذا في عرف الدول واجهزتها الامنيه اسمه تواطئ واستخبار خارجي وعقوبته الاعدام للخيانه العظمى مثلك لو وضع يده على اسرار الدوله سيبيعها لعدوها والاعدام قليل في حقه
واي اخلاق اللي انحطت يافندم ليه شايف الشعب المصري ماشي مفسخ في الشوارع ولا قله القدعنه والمرؤه لديهم عن اي اخلاق تتحدث
انا ادري منك بما يحدث في مصر.

الاكراد ملهمش حق في تركيا .. الاتراك كسبو ارض تركيا من الاناطوليين و اليونان مش من الاكراد, الاكراد اصلهم فارسي .. اما بخصوص ارتكاب مذابح في حقهم, مظنش ان ديه الحقيقه, تركيا دلوقتي عاملة زي الثور اللي وقع فكترت سكاكينه, كله عايز ياخد جزء من الكعكه سواء الارمن او الاكراد او الاوروبيين او حتي العرب .. طبيعي فيه نسبه من الاكراد عنصريين و اغبياء بس نفسي الشيء يُقال علي العرب برضو.

اردوغان ليه وجهة نظر في السيسي زي ما العرب كان ليهم وجهة نظر في مرسي.
مش هخش معاك في مسئلة الاكراد لان مش ده موضوعنا لكن الاكيد انك مفمتش فكرة اني ضربت ليك مثل بالاكراد عشان يوصلك وجهة نظري ان اردوغان بيتدخل بطريقه غبيه في شئون غيره وكأنه وصي عليهم وكمان ضربت ليك مثل بتعامل اردوغان مع ايران ومن قبلها روسيا برغم الكميه الهائله من المذابح الي ارتكبوها في حق شعب بأكمله وده ميجيش حاجه جمب الي السيسي بيعمله وده عشان أاكدلك ان حديث اردوغان استعطافي
ملحوظه اخيره هو ليه اي حد اخواني بيدافع عن تركيا بأستماته كده حتي لو بنتكلم في التاريخ زي موضوع الاكراد الي ذكرته للاخ ساب النقط الرئيسيه في كلامي وعمال يدافع عن موقف تركيا منهم بل انه عشان يبرر الموضوع وسبب المشكله ذكر انهم اغبياء وعنصريين اول مره اشوف اقليه في دوله بيبقو هما الي عنصريين في حين انه نازل تشكيك في كل شيئ حتي تاريخ بلده بيحاول يقلل منه وده انا بشوفه كتير جدا لما بتعامل مع حد فيهم مع واجادله او حتي منشوراتهم علي وسائل التواصل الاجتماعي تلاقيه ديما بيلقي الضوء علي النقط السوداء في التاريخ واقول ما تجيبله سيرت تركيا يحسسك انه من اسطنبول طبعا انا عارف انك هتقولي انا مش اخوان او انك بس متعاطف معاهم

انا ادري منك بما يحدث في مصر.
انا مصر ايضا لكن الفرق بيني وبينك اني بحب بلدي مهم تكالب عليها الكلاب ويكفيك رد شقيقي السعودي الاخ تكتيكي عليك والله احسست بوطنيته ومصريته عنك فقد الجمك وياليت تحس بمعنى كلمة وطن او انتماء لكن للاسف في زمننا هذا هناك من يعشق الاستقواء بالخارج ولو حتى على حساب نفسه او اهله للاسف انا حزين جدا لو انت مصري فعلا
وعلى فكرة انا اويدك جدا فى انحطاط الاخلاق ولكن ليس اغلبية الشعب المصري بل القليل منهم وانا ارى احدهم هنا فى منتدانا

مش هخش معاك في مسئلة الاكراد لان مش ده موضوعنا لكن الاكيد انك مفمتش فكرة اني ضربت ليك مثل بالاكراد عشان يوصلك وجهة نظري ان اردوغان بيتدخل بطريقه غبيه في شئون غيره وكأنه وصي عليهم وكمان ضربت ليك مثل بتعامل اردوغان مع ايران ومن قبلها روسيا برغم الكميه الهائله من المذابح الي ارتكبوها في حق شعب بأكمله وده ميجيش حاجه جمب الي السيسي بيعمله وده عشان أاكدلك ان حديث اردوغان استعطافي
ملحوظه اخيره هو ليه اي حد اخواني بيدافع عن تركيا بأستماته كده حتي لو بنتكلم في التاريخ زي موضوع الاكراد الي ذكرته للاخ ساب النقط الرئيسيه في كلامي وعمال يدافع عن موقف تركيا منهم بل انه عشان يبرر الموضوع وسبب المشكله ذكر انهم اغبياء وعنصريين اول مره اشوف اقليه في دوله بيبقو هما الي عنصريين في حين انه نازل تشكيك في كل شيئ حتي تاريخ بلده بيحاول يقلل منه وده انا بشوفه كتير جدا لما بتعامل مع حد فيهم مع واجادله او حتي منشوراتهم علي وسائل التواصل الاجتماعي تلاقيه ديما بيلقي الضوء علي النقط السوداء في التاريخ واقول ما تجيبله سيرت تركيا يحسسك انه من اسطنبول طبعا انا عارف انك هتقولي انا مش اخوان او انك بس متعاطف معاهم
طالما الموضوع هيريحك قول عليا اخواني او داعشي او ماسوني .. اللي انتا حابه.

اردوغان مش وصي علي مصر .. مصر منقسمة اساسا بين مؤيد لمرسي و مؤيد للسيسي فطبيعي يتدخل حليف مرسي زي ما الامارات و السعودية اتدخلو لمصلحة السيسي.

معلش .. الحرقان صعب بيعمل كده ... وزير الخارجيه المصري قال مش فاضيين نرد عليك ومش حننزل للمستوى ده
ياريت القطريين ينصحوه يستعمل كيناكومب

انا مصر ايضا لكن الفرق بيني وبينك اني بحب بلدي مهم تكالب عليها الكلاب ويكفيك رد شقيقي السعودي الاخ تكتيكي عليك والله احسست بوطنيته ومصريته عنك فقد الجمك وياليت تحس بمعنى كلمة وطن او انتماء لكن للاسف في زمننا هذا هناك من يعشق الاستقواء بالخارج ولو حتى على حساب نفسه او اهله للاسف انا حزين جدا لو انت مصري فعلا
وعلى فكرة انا اويدك جدا فى انحطاط الاخلاق ولكن ليس اغلبية الشعب المصري بل القليل منهم وانا ارى احدهم هنا فى منتدانا
كلام انشاء و موضوع تعبير ينفع لطالب في اعدادي او ابتدائي.

كلام الوطنية و الخ مبقاش ينفع مع ناس كتير. التشكيك في النوايا كانت لعبه و انتهت, المصريين اللي بجد هما اللي خايفين علي بلدهم مش اللي هما بيكتبو نفس الكلمتين (وطنية و وطن) علي الانترنت و بيتهمو الغير بالخيانة.

زي ما تحب.

ييدو ان مرض الاخونجيه داء صعب العلاج فهو يتلف خلايا المخ ويقضي عليها تماما ويجعل الانسان لايدرك ماحوله بل قد يوصل فيه الامر الى اذيه نفسه او اذيه ماحوله من الان وصاعدا ساطلق مصطلح الزومبي على كل اخونجي

ييدو ان مرض الاخونجيه داء صعب العلاج فهو يتلف خلايا المخ ويقضي عليها تماما ويجعل الانسان لايدرك ماحوله بل قد يوصل فيه الامر الى اذيه نفسه او اذيه ماحوله من الان وصاعدا ساطلق مصطلح الزومبي على كل اخونجي

الكاتب الكبير جمال سلطان كتب ثلاث مقالات تعبر عن حقيقة الاخونجية قاتلهم الله أنى يؤفكون.

طالما الموضوع هيريحك قول عليا اخواني او داعشي او ماسوني .. اللي انتا حابه.

اردوغان مش وصي علي مصر .. مصر منقسمة اساسا بين مؤيد لمرسي و مؤيد للسيسي فطبيعي يتدخل حليف مرسي زي ما الامارات و السعودية اتدخلو لمصلحة السيسي.
مؤيد لمرسي ازاي يا اخي قول كلام يتعقل استحلفك بالله لو نزلت الشارع هتلاقي كام واحد مؤيد ليه ممكن اقولك ان غالبية الناس مش طايقه السيسي انما مش معني كده انها عايزه مرسي برضو وبعدين لو انت عندك مبدأ سليم فالمفروض الاثنين ترفضهم ومتسمحش لحد يتدخل في شئون بلدك وبعدين الامارات والسعوديه لم تقاطعك وقت مرسي ومفرضتش عليك حد تاني كشرط لعودة العلاقات لم تستقبل المعارضه عشان تتحدث وتكفر جيشك وشرطتك وتدعو لمحاربتهم انت حاليا عندك ناس بتدعو لحمل السلاح ضد جيش بلدك من خلال قنوات مموله من تركيا وهما قاعدين في تركيا نفس الناس دي ونفس عقليتهم واشكالهم من السوريين دعو لحمل السلاح في سوريا وكانو في حمي اردوغان وبعد ما بلدهم ادمرت شوف اردوغان بيعمل ايه دلوقتي داخل بجيشه في سوريا مش عشان السوريين لا عشان يأمن حدود بلده ولما تحدث عنهم امام اوروبا تحدث للاوربيين وساومهم تدفعو كام مليار مقابل اني امنع عنكم تدفق الاجئين السوريين يعني في النهايه عملهم تجاره وتجاره رخيصه كمان في نظره وانت تقولي طبيعي حليف مرسي وحليف الجيش وبلدك فين من كل دول هو انت فاكر بلدك دي بلد هامشيه صغيره مكنش كل دول اتخانقو عشانها بس فيه فرق بين الي بيحاول يسند ويقومك عشان تبقي سند ليه وفيه الي بيحاول يقطع فيك عشان في الاخر تبقي تابع ليه ده لو اتبقي منك حاجه ولنا في سوريا عبره وعظه

مؤيد لمرسي ازاي يا اخي قول كلام يتعقل استحلفك بالله لو نزلت الشارع هتلاقي كام واحد مؤيد ليه ممكن اقولك ان غالبية الناس مش طايقه السيسي انما مش معني كده انها عايزه مرسي برضو وبعدين لو انت عندك مبدأ سليم فالمفروض الاثنين ترفضهم ومتسمحش لحد يتدخل في شئون بلدك وبعدين الامارات والسعوديه لم تقاطعك وقت مرسي ومفرضتش عليك حد تاني كشرط لعودة العلاقات لم تستقبل المعارضه عشان تتحدث وتكفر جيشك وشرطتك وتدعو لمحاربتهم انت حاليا عندك ناس بتدعو لحمل السلاح ضد جيش بلدك من خلال قنوات مموله من تركيا وهما قاعدين في تركيا نفس الناس دي ونفس عقليتهم واشكالهم من السوريين دعو لحمل السلاح في سوريا وكانو في حمي اردوغان وبعد ما بلدهم ادمرت شوف اردوغان بيعمل ايه دلوقتي داخل بجيشه في سوريا مش عشان السوريين لا عشان يأمن حدود بلده ولما تحدث عنهم امام اوروبا تحدث للاوربيين وساومهم تدفعو كام مليار مقابل اني امنع عنكم تدفق الاجئين السوريين يعني في النهايه عملهم تجاره وتجاره رخيصه كمان في نظره وانت تقولي طبيعي حليف مرسي وحليف الجيش وبلدك فين من كل دول هو انت فاكر بلدك دي بلد هامشيه صغيره مكنش كل دول اتخانقو عشانها بس فيه فرق بين الي بيحاول يسند ويقومك عشان تبقي سند ليه وفيه الي بيحاول يقطع فيك عشان في الاخر تبقي تابع ليه ده لو اتبقي منك حاجه ولنا في سوريا عبره وعظه
لاتتعب نفسك مع الزومبي

يا سلام عليك.

هنا فرق جذري بين تاريخنا المشترك (بغض النظر عن التذبذبات والتجاذبات السابقة) ورغبة بهلول اسطنبول ان يمتلك مصر بكل مقدراتها (هههههه).

بالطبع الخفافيش لا يستطيعون تقييم هذا الامر بشكله الحقيقي لأنه من الضروري تسليم انفسهم لبهلول اسطنبول فهو المنقذ والمخلص. طيب ليش المنقذ والمخلص؟ التفاصيل مش لازمة ومش مهمة لان النتيجة النهائية هي أشخاص للبيع أو للايجار كما فعل الشيعة من اجل ايران الان يفعل الاخونجية والاسلاميين الحركيين من اجل بهلول اسطنبول. وكما احترق الشيعة بمئات الالاف بلا ثمن من اجل ايران وخسرت في النهاية. سيحترق الاخونية بالالاف من اجل بهلول اسطنبول وسيخسر في النهاية ان شاء الله.

تحية،

على الرغم انى مش طايق السيسى بسبب الاوضاع الاقتصاديه بس كلامك منطقى

والله انك لخصت ماحدث في المنطقه من عام ٢٠١١ حتى الان بهذه السطور شكرا لك

برغم معارضتي للسيسي لعدة اسباب
لكن واضح ان الحرقان واصل لاردوغان
اتمني المرة دي يكون الرد عن طريق المخابرات
تقطم ضهر الخرفان داخل البلاد وخارجها علشان نخف من الصداع شوية
لكن عاجبني ردود اعضاء المنتدي
الكل يدافع عن مصر وكأنها بلاده التي ولد فيها والتي ينتمي اليها
طب كلامي لا يشمل الاخوانج وتابعي القطيع

حفظ الله يامصر من كل سوء ومكروه ♥
واذكر كل من تسول له نفسه ان يتعدي علي مصر سواء بالكلام
*مصر تمرض ولا تموت*

عودة