المليز....درع سيناء

هههههههههههههه..وجدت طائرة تم تمويهها

طبعا معلومة بالنسبة للتمويه بالدهانات ﻷرضيات القواعد والمعسكرات،
اللي بيمشي على الأرض سوف لن يلاحظ التمويه وبيمشي عادي وبيفرق بين المدرج والطريق والساحة وكل شئ،
لكن الإستطلاع الجوي بالتصوير والأقمار الصناعية لن يستطيعوا التمييز والتفريق إلا بصعوبة،
سادة هذا التمويه هم الصينيين،

فائدة التمويه أيضا:
أن الصواريخ الموجهة تلفزيونيا من بعض أنواع الكروز ستجد صعوبة كبيرة في دقة ضرب الأهداف

مشاهدة المرفق 40793 هههههههههههههه..وجدت طائرة تم تمويهها

يا عزيزي يبدو انك تتصفح من الهاتف
هذه اشكال طائرات وضعها البرنامج ليدلل علي كون هذا المكان هو مطار

انما مثلا لو تكلمنا عن الاشياء الغريبه هناك مثلا هذا

مباني تبدو حديثه في وسط اللامكان لا يصلها طريق و لا يخرج منها طريق

الحقيقة وجدت كثيرا من علامات التمويه في صور المطار،
شئ لايصدق والله،
مطار المليز = حرباااااااء
يستحق لقب حرباء سيناء..^_^

الانسان المصري معروف بجبروته بصراحه
نجمه اسرائيل مازالت متواجده هناك في الموقع بالقرب من الاماكن المدمره كتذكير لهم انهم استولوا علي هذه الاماكان بالقوه يوما ما و بالقوه اخذناها منهم مجددا

مثال رائع على الخداع الطبيعي
ماترونه بالأسود هو ظل الإبل،
وجسدها الحقيقي هو الأبيض

اه بالمناسبه المنطقه هذه تبعد عن المطار عده كيلو مترات لدرجه انني شككت اني احضرت الصوره من موقع مختلف
تبدو كمركز قياده و لكن لماذا هذا الشكل و فتحتي الانفاق في المدخل
شكل عجيب
يا باشا لا عجيب ولا حاجه

;);)

يا عزيزي يبدو انك تتصفح من الهاتف
هذه اشكال طائرات وضعها البرنامج ليدلل علي كون هذا المكان هو مطار

انما مثلا لو تكلمنا عن الاشياء الغريبه هناك مثلا هذا

مشاهدة المرفق 40795

مباني تبدو حديثه في وسط اللامكان لا يصلها طريق و لا يخرج منها طريق
والله ياكبير فعلا أنا أتصفح من هاتف محمول،
لكن ظهر لي أنها جدتي المحترمة الميج21..^_^

المشكله يا باشا أن فيه حاجات مينفعش تتقال ، والواحد يتفرج أحسن ما يحط ظهره على الحيط :oops::oops::oops:

مهو عشان كده بقولك بس تصحح لو لقيت معلومات خطأ منشوره بس انت عارف التصحيح يكون من معلومات معروفه و منشوره مش من تجربه شخصيه و اللي حضرتك شفته هناك طبعا زي مانت عارف علي رأي المثل حطها في جيبك و سكمن بكمن

والله ياكبير فعلا أنا أتصفح من هاتف محمول،
لكن ظهر لي أنها جدتي المحترمة الميج21..^_^

الست الطاهره ده محطوطه في خنادق تحت الارض هذه من الاسلحه الاستراتيجيه للدوله لا ممكن نكشفها علي القمر الصناعي ابدا

اشكال غريبه في الارض بعيد عن المطار كما لو كانت طريق متفرع لكن لا يوجد طريق مع ذلك اثار عجلات القياده واضح جدا

طبعا وقت الجد هنلاقي ناس طالعه من هناك لا سحر و لا شعوذه

طيب أولاً سينا غريبه شويه ، يعني مش كل حاجه تشوفها تكون حقيقيه ......... ثانياً سينا عمرها ما كانت محظوره على أي تشكيلات للجيش ، أحنا بنعمل كل ألي عاوزينه في الوقت ألي عاوزينه ، وده من 16 سنه من أيام ما كنت هناك ........... ثالثاً مطار المليز ليس هو خط الدفاع الأول عن سينا بل هو الثالث ، ولغاية كده كفايه الباقي (سكمن بكمن) زي ما قال أخويا
MrHBK .... الباقي على الخاص أحسن

طيب أولاً سينا غريبه شويه ، يعني مش كل حاجه تشوفها تكون حقيقيه ......... ثانياً سينا عمرها ما كانت محظوره على أي تشكيلات للجيش ، أحنا بنعمل كل ألي عاوزينه في الوقت ألي عاوزينه ، وده من 16 سنه من أيام ما كنت هناك ........... ثالثاً مطار المليز ليس هو خط الدفاع الأول عن سينا بل هو الثالث ، ولغاية كده كفايه الباقي (سكمن بكمن) زي ما قال أخويا
MrHBK .... الباقي على الخاص أحسن

يا كبير الله يكرمك لا خاص و لا عام
لو في معلومات بمصادر ننزل بيها مواضيع علي طول
معلومات شخصيه و لا كأننا نعرف حاجه ;);)

شيء رهيب!!

اي معلومات عن ما الذي يتم العمل عليه حاليا بالمطار؟

وما مدى قرائتكم لموضوع تمكين المطار للخدمات المدنية؟ اتوقع ليكون ورقة ضغط من مصر على إسرائيل في حال قررت الاخيرة القيام بضربة خاطفة على المطار والله اعلم.
الموضوع شيق.

عودة
أعلى