غواصتين Type-209 اضافيتين لمصــــــــــــــر

يا رب يا رب احنا تعبنا كتير اوي من 2008 و قبلينا جحافل ، نحمدك يا رب زودنا كمان و كمان ، يا رب انا نفسي في الميسترال و kh101 و mig 41s firefly كا مشروع تصنيع , وباك فا و الليديار كلاس و ردار ابو 7000 كلم دا :D

وضيف عليهم باليستي بمدي 10000 كلم ونووي كمان لو سمحت علشان النووي والكروز يبقي ليهم لازمة :D

كان فيه تصريح للرئيس السيسى زمن قبل الرئاسه
وعد فيه نصا بان يجعل الجيش المصرى واحد من اقوى الجيوش على مستوى العالم

يا رب يا رب احنا تعبنا كتير اوي من 2008 و قبلينا جحافل ، نحمدك يا رب زودنا كمان و كمان ، يا رب انا نفسي في الميسترال و kh101 و mig 41s firefly كا مشروع تصنيع , وباك فا و الليديار كلاس و ردار ابو 7000 كلم دا :D
ايه يا حاج انت جاى تحقق احلامك

كان فيه تصريح للرئيس السيسى زمن قبل الرئاسه
وعد فيه نصا بان يجعل الجيش المصرى واحد من اقوى الجيوش على مستوى العالم
و صدق فعلا و ليس قولا فقط

فالجيش المصري هو بالفعل من اقوي جيوش العالم و بعد هذه الصفقات بالتاكيد ازداد قوة

ما شاء الله لاقوة الا بالله

حصوة و صاروخ سكالب نيفال فى عين اللى شافك و مصلى على النبى عليه الصلاة و السلام,
images88.jpg images88.jpg images88.jpg images88.jpg images88.jpg

images88.jpg images88.jpg images88.jpg images88.jpg images88.jpg

ليه كده ياسيسى يظالم يأسى تبكى اولاد عمنا

التعديل الأخير:
واكيد الروميو التعبانه دى شويه وتشد م الخدمه
احساس قوى بقرب الكيلو

2 فريم و2 كيلو كمان وتبقى عسل

انا بتهيالي احنا محتاجين فريم واحدة كمان لمواجهة الغواصات وتميز التكنولوجيا الفرنسية في تلك الجزئية
ونجيب فرقاطتين كمان جورشكوف تتمتع بقوة نيرانية خطيرة لا تتوفر في الفريم وارخص ..للدفاع الجوي

وبلاش كيلو خلينا في الامور :D

انا بتهيالي احنا محتاجين فريم واحدة كمان لمواجهة الغواصات وتميز التكنولوجيا الفرنسية في تلك الجزئية
ونجيب فرقاطتين كمان جورشكوف تتمتع بقوة نيرانية خطيرة لا تتوفر في الفريم وارخص ..للدفاع الجوي

وبلاش كيلو خلينا في الامور :D

ممكن برضه لان اصلا خلى بالك القطع الكبيره ابتدت تتقادم جامد....يعنى فيه فرقاطات كمان بمشيئه الله
الله اعلم يمكن الايطالى جاى

هذا العام اجمل ما رات عيني في تسليح جيشنا العظيم في كافه الافرع الرئيسية لكن البحريه شئ خاص ما شاء الله وفي زياده ديما باذن الله وستظل البحرية المصرية فخر لكل العرب وثاني بحرية في الشرق الاوسط والسابع عالميا

الغواصات الصينى قادمة لا محالة مع كام لمسه مصرى عليهم وحسب معلوماتى إنهم بدء العمل فيهم .......

يا جدعان حد يتوسطلي عند الرئيس اخد الروميو افتحها كوفي شوب حاجه كده جديده و اعملها شبابيك و احط كراسي من الجنبين بره و اعلق عليها لمبات الوان

و اسميها ( كوفي شوب روميو و جوليت )

كيلو ...لامور ...اى حاجه من روسيا حلوه
بنسبه كبيره ومنطقيه فيه كيلو يهاوس

على فكرة الامور كانت معروضة على المغرب .. يعني مش بعيدة ولا حاجة

ممكن برضه لان اصلا خلى بالك القطع الكبيره ابتدت تتقادم جامد....يعنى فيه فرقاطات كمان بمشيئه الله
الله اعلم يمكن الايطالى جاى

الروسي متميز عن الفريم في القوة النيرانية بقدرات ضد السفن لمدى 300 كم وضد اهداف جوية لحد 120 كم وكمان رخيصة
والفريم متميزة في التكنولوجيا والصمت الشديد في مواجهة الدولفين الاسرائيلية
بيتهيالي اننا محتاجين ننوع وياريت بلاش كله فريم لانها غالية وبصرااحة انا عايز الياخونت :D

على فكرة الامور كانت معروضة على المغرب .. يعني مش بعيدة ولا حاجة

الروسي متميز عن الفريم في القوة النيرانية بقدرات ضد السفن لمدى 300 كم وضد اهداف جوية لحد 120 كم وكمان رخيصة
والفريم متميزة في التكنولوجيا والصمت الشديد في مواجهة الدولفين الاسرائيلية
بيتهيالي اننا محتاجين ننوع وياريت بلاش كله فريم لانها غالية وبصرااحة انا عايز الياخونت :D

نوع شويه بقى ... اونيكس بازلت جرانيت احنا جعانين :D

يا جدعان حد يتوسطلي عند الرئيس اخد الروميو افتحها كوفي شوب حاجه كده جديده و اعملها شبابيك و احط كراسي من الجنبين بره و اعلق عليها لمبات الوان

و اسميها ( كوفي شوب روميو و جوليت )

خدني معاك شريك في المشروع
وهتولي بنفسي توزيع المشاريب والطلبات وده بقي يبقي مشروع يكسبنا دهب بدل الطب اللي ماجاش منها غير وجع القلب:D

عودة
أعلى