عقود السلاح الروسية لمصر التى تم توقيعها بالفعل 3.5 مليار

العراق مخدش كا 52 خد بس مى 28
هههه انت قديم جدا صديقي العراق اخذ كا52 وتستطيع البحث بكل الاماكن العسكرية وخاصة الاجنبية للاسف انا النت ضعيف لذالك لا استطيع البحث الان ولكن نزلتها في موضوع سابق ولا اتذكر اسمة المهم الكا52 تعاقد العراق عليها

برغم الحزن اللى الواحد فيه من انبارح الا ان 4 سنين فاتوا كلهم هم وغم وحزن لما الواحد خلاص قرف
مادمناش دلوقتى الا اننا نركز فى المستقبل واوله زياره النهارده اللى الواحد يتمنى تطلع على خير ان شاء الله وتلبى طموحاتنا
انا قرفت من الحزن خلاص
والبلد ماشيه فى طريقها رغم اى ارهاب ورغم اى تقصير ورغم اى غباء فى بعض الاحيان
حركز فى مستقبل مصر الجاى وبس وحسيب الحزن للى عايزين يقرفوا نفسهم

انا مش عايزك تزعل اعتبر وزير الداخليه استقال والخبر هتسمعه النهارده او بكره بالكتير ;)

الاف 16 والميراج ليست اهانة ولا شىء بالعكس عندما نستقبله بالاف 16 نحرق دم الأمريكان
:)
لابالعكس دا روسيا كانت فرحانه موووت وبتشفى غليلها لما رئيس امريكا كان فى الهند والاسلحه اللى قدامه كانت روسيه من السو 30 وانت طالع

وهيعملوا ايه بواحده بس ؟؟؟
ده الكلام الوارد بالاخبار واي دوله تحصل علي المروحية تعتبر انجاز فالروس لا يريدون الاسراع بتصديرها حفاظا علي نصيب المي28 من الاسواق التصديريه

انا ايضا مستغرب لية واحدة بالضبط يمكن اكثر ولكن لا تصريحات كثيرة عن العدد دائما الاعداد تكون محجوبة عنا
صفقه الهليكوبتر مع روسيا غامضه حتي اعداد المي 28 غير مؤكده اغلبها بين 12-15 كذلك المي 35 لا يوجد رقم مؤكد و كل ذلك لحساب غالبا التمساح الروسي

الافضل على رأيك نركز فى تصنيع مشترك لمروحيات
التصنيع ممتاز لكن الاهم سد الاحتياجات العاجلة اولا و تطوير البنيه التصنيعيه حتي لا يكون الامر تجميع للبدن فقط

انا مش عايزك تزعل اعتبر وزير الداخليه استقال والخبر هتسمعه النهارده او بكره بالكتير ;)

لوعنده دم والله يصاحبى بس ما اظنش
ع العموم خلينا ما نتوسعش فى الموضوع عشان مش ييجى مشرف يرزل علينا ولا حاجه

انا ايضا مستغرب لية واحدة بالضبط يمكن اكثر ولكن لا تصريحات كثيرة عن العدد دائما الاعداد تكون محجوبة عنا
يمكن امريكا عاوزه تعرف تقنيه القذف للطيارين (المقاعد)او انها اول طياره من غير مروحه خلفيه وهيعرفو كل حاجه عنها فى العراق

صفقه الهليكوبتر مع روسيا غامضه حتي اعداد المي 28 غير مؤكده اغلبها بين 12-15 كذلك المي 35 لا يوجد رقم مؤكد و كل ذلك لحساب غالبا التمساح الروسي
اعداد المي28 بين ال15 وال19 واعداد المي35 بين ال18 الى 21

ظهر اكثر من رقم و لا يوجد رقم معلن مؤكد من.العراق او روسيا
نعم وهذة اغلب الارقام كما ذكرناها والان لكي لا ينحرف الموضوع وهو عن مصر وليس العراق رغم ان الاثنين شقيقين ولكن هنا دور مصر العربية بالتوفيق لمصر وجيشها​

عودة
أعلى