أوغلو يعتبر التسريبات بشأن سوريا إعلان حرب

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
زي ماقولتلك هانشوف اللي هيحصل هيحتلوا سوريا فعلا و يقعدوا كام سنة ولا عايزين يوقعوا بشار بس هنشوف

لما مبارك قال انا لو مشيت ستنتشر الفوضي طلع الاخوان علي القنوات اياها يقولوا مبارك بيهدد الشعب المصري بالفوضي

نظام مبارك لا هو زي يشار ولا بن علي ولا القذافي
كان يمكن اصلاحه بدل البهدلة اللي احنا فيها
حتي الشباب اللي نزلوا في الاول ماكنش في دماغهم انهم يشيلوا مبارك خالص

حسبي الله ونعم الوكيل في الاخوان المسلمين وقناة الجزيرة وكل من اجج الفتنة في مصر
اى اصلاح يا اخى سيف مبارك كان عنده استعداد ان يبقى باى ثمن هو لم يجد فقط من ينفذ اوامره بقتل الناس واخلاء الميادين اما الشباب فهم وقفوا ضده واصروا على عزله بسبب غبائه وجرائم مبارك لو ظللنا نحصيها سنوات للامام لن ننتهى

زي ماقولتلك هانشوف اللي هيحصل هيحتلوا سوريا فعلا و يقعدوا كام سنة ولا عايزين يوقعوا بشار بس هنشوف
علي فكرة برضه حكاية الاتراك يوقعوا بشار ده برضه خارجة عن ارادتهم وهما عارفين كده كويش عشان كده هيعملوا اللي انا بقلك عليه

نظام مبارك لا هو زي يشار ولا بن علي ولا القذافي
كان يمكن اصلاحه بدل البهدلة اللي احنا فيها
حتي الشباب اللي نزلوا في الاول ماكنش في دماغهم انهم يشيلوا مبارك خالص

حسبي الله ونعم الوكيل في الاخوان المسلمين وقناة الجزيرة وكل من اجج الفتنة في مصر
ياجماعة ماتيئسوش احنا بلد كويسة وعندنا مناجم دهب كتير الخير جاي و المستقبل حلو ان شاء الله وربنا يصلح الاحوال خير قولوا يارب

اى اصلاح يا اخى سيف مبارك كان عنده استعداد ان يبقى باى ثمن هو لم يجد فقط من ينفذ اوامره بقتل الناس واخلاء الميادين اما الشباب فهم وقفوا ضده واصروا على عزله بسبب غبائه وجرائم مبارك لو ظللنا نحصيها سنوات للامام لن ننتهى
لو كان عنده استعداد زي ما بتقول ما كنش مشي

المشير طنطاوي قال في المحكمة لم نتلقي اي اوامر بقتل المتظاهرين

علي فكرة برضه حكاية الاتراك يوقعوا بشار ده برضه خارجة عن ارادتهم وهما عارفين كده كويش عشان كده هيعملوا اللي انا بقلك عليه
ممكن يعملوا كدة ونشوف تركيا فعلا دولة مع المسلمين و لا دولة استعمارية هنشوف وممكن يخافوا بعد التسريب ويكشوا ههههههههه ولا ايه رايك

خرافة اعطاء الاوامر بقتل المتظاهرين ليس عليها اي دليل

ممكن يعملوا كدة ونشوف تركيا فعلا دولة مع المسلمين و لا دولة استعمارية هنشوف وممكن يخافوا بعد التسريب ويكشوا ههههههههه ولا ايه رايك
تركيا دولة زي اي دولة ميهمهاش غير مصلحتها
لكن العيب في اللي بيظن في الاتراك غير كده دول بقا مضحوك عليهم

بصراحة انا مصرى فى اواخر عهد مبارك لم نرى لا امان ولا رخاء ولا عدل
بسم الله الرحمن الرحيم

وانا اعرف مصريين كثير وانا واحد كنت أسافر سنوية في الصيف لمصر كنا نحس بأمان

لكن بعد عهده لم يعد الأمان موجودة

وكلنا ثقة ان شاء الله في السيسي لكي يرجع مصر الى ما كانت عليه

تحياتي​

ليه هو انتا متابعتش كلام النيابة العامة فى محاكمة مبارك اليومين دول لما قالت ان مبارك قتل المتظاهرين ولا ايه اما طنطاوى هو مش اهبل عشان يقتل الشعب ومبارك كان عارف كده كويس وانه مش هيسمع فى حاجة زى كده

بسم الله الرحمن الرحيم

وانا اعرف مصريين كثير وانا واحد كنت أسافر سنوية في الصيف لمصر كنا نحس بأمان

لكن بعد عهده لم يعد الأمان موجودة

وكلنا ثقة ان شاء الله في السيسي لكي يرجع مصر الى ما كانت عليه

تحياتي​
انتا بتيجى يوم فى السنة شهر اما احنا ابناء البلد لم نكن نشعر بره كان الامان للزوار الاجانب ونحن غرباء فى وطننا

ادعوا جميع الاعضاء المصريين والعرب بقرات كتاب ( الاحتلال المدني ) للكاتب عمرو عمار
هيعرفوا حقيقة 25 يناير

وبالمناسبة الشرطة المصرية قتلت معظم الشباب دول ايه قتلوهم مثلا فداء للوطن ولا طقت فى دماغهم كده الشرطة لم تكن تفعل اى شئ بدون اوامر

التدخل التركي لو تم سيكون هدفه تدمير سلاح الجو السوري حتي يفسح المجال للثوار بالتقدم أسرع وحسم الأمور وخصوصا بعد معركة يبرود ومن قبلها القصير والدور القوي للطيران الأسدي في حسم الأمور هناك

ليه هو انتا متابعتش كلام النيابة العامة فى محاكمة مبارك اليومين دول لما قالت ان مبارك قتل المتظاهرين ولا ايه اما طنطاوى هو مش اهبل عشان يقتل الشعب ومبارك كان عارف كده كويس وانه مش هيسمع فى حاجة زى كده
المشير طنطاوي نفسه قال الكلام ده هو و غيره من قادة الجيش في المحكمة اكثر من مره

مبارك اتحكم عليه بالمؤبد و هيتحكم عليه لانه كان في استطاعته منع مقتل الناس ولم يفعل

تركيا دولة زي اي دولة ميهمهاش غير مصلحتها
لكن العيب في اللي بيظن في الاتراك غير كده دول بقا مضحوك عليهم
طب ايه مصلحتها في احتلال سوريا ازا كانت اساسا دولة محتلة وشعبها متشتت برة ومدمرة مش هتفرق انت شايف ان بشار يكمل قتل في الناس هناك وخلاص والمزابح تفضل موجودة ولا ايه

طب ايه مصلحتها في احتلال سوريا ازا كانت اساسا دولة محتلة وشعبها متشتت برة ومدمرة مش هتفرق انت شايف ان بشار يكمل قتل في الناس هناك وخلاص والمزابح تفضل موجودة ولا ايه
حل سوريا هي تسليح المعارضة السورية بكل ما طاب ولذ
لكن طبعا لا اسرائيل هتوافق ولا امريكا هتوافق ولا تركيا هتوافق
وكل له اسبابه

ومن الممكن أيضا ان تقدم تركيا إسناد مدفعي للثوار في الشمال وخلق حزام أمن علي حدودها يستوعب الكم الهائل من اللاجئين السوريين

حل سوريا هي تسليح المعارضة السورية بكل ما طاب ولذ
لكن طبعا لا اسرائيل هتوافق ولا امريكا هتوافق ولا تركيا هتوافق
وكل له اسبابه
معاك حق كله عايز ينهش يلا ربنا يصلح الاحوال يمكن حوار سوريا يخلص لاما لبشار او المعارضة وخلاص علي كدة

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
عودة
أعلى