رتب هذه المقاتلات

رد: رتب هذه المقاتلات

ياأخي The Egyptian Sniper كان المفروض تطلب ترتيب السرعات على إرتفاع معين.
مثلاً أقصى إرتفاع أو أدنى إرتفاع.

اف 22 1.8 يا اخى مصادر دى شكلها مش موثوق فيها كلام الى كتبو مع احترامى سرعات غلط فى غلط

مش هحكم فى موضوع اسال اى حد دخل يرت مقاتلات هو هيقولك قال سو35 2.35 وفى اخر اقتنع انها 2.25

بس ممكن تصل اف22 بس لو قريبة من سطح البحر بس انا بقوى اعلى سرعة وليس اقل سرعة وهى بالقرب من سطح البحر

يا اخي هذه اكثر المواقع موثوقيه في العالم
من ضمنها موقع لوكهيد مارتن صانعه الطائره نفسها و مجله air force technology و موقع warfare و global security و مصدري ويكي بديا مدعوم بهم كلهم
الم تسمع عن هذه الاسماء ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

اكثر المواقع ترجح سرعه قصوي 1.8 و الاكثر تفاؤلا اعطت 2.25 و لوكهيد مارتن نفسها لم تقل ذلك !!!!!!!!!!!!!

يا اخى انا غلطان اقصى سرعة قصوى دى عندك فيها حق بس من معروف لو بترتب عربية حتى بترتبها على اخر اقصى سرعة ليها

المهم كل ناس فهمت موضوع ورتبت على اعلى سرعة

اما بخصوص ترتيب مقاتلات
اف 22 2.25
سو35 2.25 ولكن اقل فى حمل ذخائر تقل فى امتياز
تايفون 2+
ميج 1.9
اف 35 1.6

يا اخى انا غلطان اقصى سرعة قصوى دى عندك فيها حق بس من معروف لو بترتب عربية حتى بترتبها على اخر اقصى سرعة ليها

المهم كل ناس فهمت موضوع ورتبت على اعلى سرعة

اما بخصوص ترتيب مقاتلات
اف 22 2.25
سو35 2.25 ولكن اقل فى حمل ذخائر تقل فى امتياز
تايفون 2+
ميج 1.9
اف 35 1.6

هو في البدايه اخي لم تحدد مسأله الحمل بالطائرات بل الطائره نفسها مما بجعل هنا ايضا ترتيب غير صحيح لانه حينها يفترض ان تحتل الطائرتان المركز الاول

ما يسبب هذه الاختلاط بالامور اخي ان هناك مشروعين احدهم قديم جدا و الاخر حديث

اي ان هناك طائرتين بنفس الاسم هم su-35 BM و ال su-35

احدهم قديم بالنسبه للاخر و هو البي ام

ستجد هنا مقالات من نفس المصدر للويكي عن الطائرتي سو-35 بي ام و السو-35

فقط اخي شيئ اود التنويه له
سرعه الطائرات المعروضه في المصادر ناخذها بالاغلبيه كذلك كان الامر بالاف-22 و بالسو-35 و غيرهم

السرعات تدور في مدي كذا هكذا نبحث فيها و هكذا وجدت بخصوص السو-35

ستجد هنا تقدير السرعات مما يدعم رايي و رايك معا

اي ستجد سرعه 2.25 و 2.35 و الاثنان من مواقع لها وزنها خصوصا بسبب ذكررهم للطائرتين المذكورتين

و كلها قياسات تقريبيه لكنها تتراوح بين كذا و كذا و لو اخذنا حتي بمتوسطات السرعات الموضوعه لوصلنا لنفس النتيجه

انا لو اعدت ااذن لصبح بردو فى دماغك فى دماغك يا سيدى انت صح وانا لا افهم شىء واكبر غلط وخليك محتفظ بالمعلوماتك صح وافضل عليها على طول

معلومة بسيطة سو 35 بى ام كان عليها مشاكل كتير وفشلت فى تجارب واتسببت فى متل الطاقم ودخلت اعادة تصميم وانتهت المطاف الى سو 35 موديل اس

SU-35s

التعديل الأخير:

F-22 حسب علمي سرعتها 2.4 ماخ

انا لو اعدت ااذن لصبح بردو فى دماغك فى دماغك يا سيدى انت صح وانا لا افهم شىء واكبر غلط وخليك محتفظ بالمعلوماتك صح وافضل عليها على طول

معلومة بسيطة سو 35 بى ام كان عليها مشاكل كتير وفشلت فى تجارب واتسببت فى متل الطاقم ودخلت اعادة تصميم وانتهت المطاف الى سو 35 موديل اس

su-35s

سيدي

ما اتيت به ليس من راسي ., بل دللت بالمصادر علي كل ما ذكرت

تماسك قليلا و دعك من هذا الاسلوب

سرعه 2.25 لم يؤكدها مصدر مصنعي الشركه و المصادر الاخري الكبير كلها اختلفت في التقدير لذلك اخذت بالاغليبه

ان اردت المزيد من المصادر الموثوقه فانا جاهز

معلومة للافاده اسرع مقاتلة فى العالم ميج 25

mig-25
:a020[2]::a020[2]::a020[2]::a020[2]::a020[2]::a020[2]::a020[2]::a020[2]::a020[2]:
طب حضرتك مش حاططها ليه فى الترتيب مع العلم أنها بالفعل اسرعهم

:a020[2]::a020[2]::a020[2]::a020[2]::a020[2]::a020[2]::a020[2]::a020[2]::a020[2]:
طب حضرتك مش حاططها ليه فى الترتيب مع العلم أنها بالفعل اسرعهم

يا كبير انا بختار حاجات قريبة وتخالى واحد يشك فى اجابتة يعنى ميج 21 اسرع اف 35 هى فكرة تشكيك فى اجابة

الي أنا لأعرفه ان f15 اسرع مقاتلة هل هذا صحيح ؟

الميغ25 أسرع من الاف 15
والsr-71 اسرع من f-15

su-35: mach 2.35
f-22: mach 2.25
mig-21: mach 2.05
typhoon: mach 2
f-35: mach 1.67

عودة
أعلى