جابوا جول يا جدع
قم بمتابعة الفيديو أدناه لمعرفة كيفية تثبيت موقعنا كتطبيق ويب على الشاشة الرئيسية.
ملاحظة: قد لا تكون هذه الميزة متاحة في بعض المتصفحات.
جابوا جول يا جدع
كيف طيب السويد بتواجه فرنسا ، بارغواي ضد المانيا ، ايكوادور ضد انجلترحسب نظام الفيفا الجديد ان تكون في المركز الثالث في المجموعة هو افضل بكثير ان تكون في المركز الثاني و المركز الاول .
هذا النظام الجديد خرب مستوى البطولة
انا عامه علي وسائل التواصل مش بحب اخش في جدالات مع حد اخري اشوف الاخبار و خلاص و اشوف الدنيا فيها لكن اوجع دماغي و اتناقش مع حد علشان اقنعه بشئ فلا ملهاش لازمه اقتناعه او عدم اقتناعه مش هيحط في جيبي جنيه او هيغير العالم
مافيش غير المنتدي هنا بس الي بحب اتكلم فيه حتي الجدالات هنا بتجنبها بشكل كبير
عموما x بالذات تجنب انك تتكلم مع احمق فيه لانك مش هينولك غير الصداع بس تلاقيه حمار بس عمال يتفلسف و خلاص او هندي في بلوعه و لابس دور الاوروبي الابيض الصليبي , او يساري عربي مخنث مدعي فهم و بيتفلسف و عمال ينظر و خلاص
اللي بيحصل في منتخب تونس، يتحمله قولا واحدا، اتحاد الكورة التونسي.. ليه؟
انت معاك مدرب اسمه سامي الطرابلسي.. كان أصلا مدرب سابق للمنتخب.. وخرج من مالي في كأس الأمم الافريقية بركلات الترجيح اللي ما ينفعش تلوم فيها المدرب.. بس انت قررت تعاقبه وتمشيه..
قدامك من شهر يناير لشهر يونيو.. فترة الاستعداد لكاس العالم... انت محتاج تدرس سي في اكثر من مدرب.. وتجيب مدرب يليق بالمنتخب التونسي..
لكن انت روحت جبت صبري لموشي.. اللي مالوش تاريخ.. وكان اخر فترة ليه بيدرب نادي الدرعية في الدرجة التانية في السعودية.. واقيل من الدرعية.. فانت تجيبه يدرب تونس... مش منطقي خالص..
لان زي ما قال الشوالي "هذا في 2014 كان في كوت ديفوار و كان عندو يايا توري و حبيب كولو توري و عمر توري و سمير توري و نبيل توري و خرجهم من الدور الاول في كأس العالم فما بالك الان."..
.. لموشي كان بيدرب الجيل التاريخي لكوت ديفوار في الفترة من 2012 لـ 2014.. وصعد بيهم كاس العالم.. لكنه خرج من الدور الأول.. بجيل يحيى توريه، جرفينيو، ويلفريد بوني وديدييه دروجبا.. وكان في مجموعة سهلة يعني فاز على اليابان 2-1.. وخسر من كولومبيا 2-1.. وخسر من اليونان 2-1.. فمشي..
ودرب نوتينغهام فورست، ورين الفرنسي، والدحيل القطري، وكارديف سيتي، ثم اقل من سنة في نادي الرياض، ثم اقل من سنة في نادي الدرعية.. فدا مش سي في قوي تجيبه يدرب تونس..
طيب جبته؟
عمل ايه.. عمل كوارث.. زي انه تقريبا غير قوام المنتخب التونسي أصلا.. يعني منتخب تونس.. مفيهوش الاتي:
علي معلول
فرجاني ساسي.
ياسين مرياح
محمد علي بن رمضان
سيف الدين الجزيري
يمكن دول مش في افضل مستوياتهم، خصوصا الجزيري ومحمد علي بن رمضان، بس انت تقريبا هديت قوام المنتخب، واعتمدت على لاعيبة كتير ما لعبتش مع بعض قبل كدا، فتقريبا مفيش أي تجانس..
عايز اقولك ان منتخب تونس، خاض تصفيات كاس العالم 10 مباريات.. فاز 9 وتعادل 1... ولم يدخل مرماه ولا هدف طول التصفيات... مش معقول الفريق دا...
يلعب ماتش بلجيكا يخسر 5-0.. واديك شفت مستوى بلجيكا سواء في ماتش مصر او ايران.. ويلعب مع السويد ويخسر 5-1.... الفريق اللي مجاش فيه ولا جول في 10 ماتشات... جه فيه 10 اهداف في ماتشين...
ثم تكمل المصيبة بانك تمشيه في البطولة وتجيب هيرفي رينارد اللي أصلا ماشي من السعودية لسوء النتائج.. فالراجل كتر خيره لو لحق يحفظ اسامي اللاعبين مش هيحفظهم فكره... فكانت النتيجة انه خسر 4 من اليابان... وحاليا خسران 2=0 من هولندا في اول 7 دقايق...
تخبط فني وراه تخبط اداري... وصلوا الموضوع لأسوأ ترتيب لمنتخب تونس في تاريخه... توننس حتى الان دخل مرماها 11 هدف وسجلت هدف.. يعني صفر نقاط و-10 اهداف.. يخلوها تحتل المركز الأخير في كاس العالم من 48 منتخب..
![]()
Bahaa hagazy بهاء حجازي
اللي بيحصل في منتخب تونس، يتحمله قولا واحدا، اتحاد الكورة التونسي.. ليه؟ انت معاك مدرب اسمه سامي الطرابلسي.. كان أصلا مدرب سابق للمنتخب.. وخرج من مالي في كأس الأمم الافريقية بركلات الترجيح اللي ما...www.facebook.com
@Red Devil @snt رائيكم ايه في الكلام ده
صوره بالف كلمهشخصيا سأجيبك بصورة
![]()
اللي بيحصل في منتخب تونس، يتحمله قولا واحدا، اتحاد الكورة التونسي.. ليه؟
انت معاك مدرب اسمه سامي الطرابلسي.. كان أصلا مدرب سابق للمنتخب.. وخرج من مالي في كأس الأمم الافريقية بركلات الترجيح اللي ما ينفعش تلوم فيها المدرب.. بس انت قررت تعاقبه وتمشيه..
قدامك من شهر يناير لشهر يونيو.. فترة الاستعداد لكاس العالم... انت محتاج تدرس سي في اكثر من مدرب.. وتجيب مدرب يليق بالمنتخب التونسي..
لكن انت روحت جبت صبري لموشي.. اللي مالوش تاريخ.. وكان اخر فترة ليه بيدرب نادي الدرعية في الدرجة التانية في السعودية.. واقيل من الدرعية.. فانت تجيبه يدرب تونس... مش منطقي خالص..
لان زي ما قال الشوالي "هذا في 2014 كان في كوت ديفوار و كان عندو يايا توري و حبيب كولو توري و عمر توري و سمير توري و نبيل توري و خرجهم من الدور الاول في كأس العالم فما بالك الان."..
.. لموشي كان بيدرب الجيل التاريخي لكوت ديفوار في الفترة من 2012 لـ 2014.. وصعد بيهم كاس العالم.. لكنه خرج من الدور الأول.. بجيل يحيى توريه، جرفينيو، ويلفريد بوني وديدييه دروجبا.. وكان في مجموعة سهلة يعني فاز على اليابان 2-1.. وخسر من كولومبيا 2-1.. وخسر من اليونان 2-1.. فمشي..
ودرب نوتينغهام فورست، ورين الفرنسي، والدحيل القطري، وكارديف سيتي، ثم اقل من سنة في نادي الرياض، ثم اقل من سنة في نادي الدرعية.. فدا مش سي في قوي تجيبه يدرب تونس..
طيب جبته؟
عمل ايه.. عمل كوارث.. زي انه تقريبا غير قوام المنتخب التونسي أصلا.. يعني منتخب تونس.. مفيهوش الاتي:
علي معلول
فرجاني ساسي.
ياسين مرياح
محمد علي بن رمضان
سيف الدين الجزيري
يمكن دول مش في افضل مستوياتهم، خصوصا الجزيري ومحمد علي بن رمضان، بس انت تقريبا هديت قوام المنتخب، واعتمدت على لاعيبة كتير ما لعبتش مع بعض قبل كدا، فتقريبا مفيش أي تجانس..
عايز اقولك ان منتخب تونس، خاض تصفيات كاس العالم 10 مباريات.. فاز 9 وتعادل 1... ولم يدخل مرماه ولا هدف طول التصفيات... مش معقول الفريق دا...
يلعب ماتش بلجيكا يخسر 5-0.. واديك شفت مستوى بلجيكا سواء في ماتش مصر او ايران.. ويلعب مع السويد ويخسر 5-1.... الفريق اللي مجاش فيه ولا جول في 10 ماتشات... جه فيه 10 اهداف في ماتشين...
ثم تكمل المصيبة بانك تمشيه في البطولة وتجيب هيرفي رينارد اللي أصلا ماشي من السعودية لسوء النتائج.. فالراجل كتر خيره لو لحق يحفظ اسامي اللاعبين مش هيحفظهم فكره... فكانت النتيجة انه خسر 4 من اليابان... وحاليا خسران 2=0 من هولندا في اول 7 دقايق...
تخبط فني وراه تخبط اداري... وصلوا الموضوع لأسوأ ترتيب لمنتخب تونس في تاريخه... توننس حتى الان دخل مرماها 11 هدف وسجلت هدف.. يعني صفر نقاط و-10 اهداف.. يخلوها تحتل المركز الأخير في كاس العالم من 48 منتخب..
![]()
Bahaa hagazy بهاء حجازي
اللي بيحصل في منتخب تونس، يتحمله قولا واحدا، اتحاد الكورة التونسي.. ليه؟ انت معاك مدرب اسمه سامي الطرابلسي.. كان أصلا مدرب سابق للمنتخب.. وخرج من مالي في كأس الأمم الافريقية بركلات الترجيح اللي ما...www.facebook.com
@Red Devil @snt رائيكم ايه في الكلام ده