الدعم الإداري

متابعة مستمرة كأس العالم لكرة القدم 2026

أختر المنتخب المتوقع اليوم فوزه في المباراة


  • مجموع المصوتين
    22
Shocked Eyes GIF by MOODMAN
جابوا جول يا جدع :ROFLMAO:
 
منتخب تركيا لغز كبير
منتخب قوي يمتلك ضمن صفوفه لاعبين كبار على راسهم شالهان اوجلو لاعب الانتر ويلديز لاعب اليوفي واردا لاعب الريال وبالرغم من هذا حالهم سوء حظ غريب للأسف في المباراتين الاولتين وفشلوا في تسجيل اي هدف
 
حسب نظام الفيفا الجديد ان تكون في المركز الثالث في المجموعة هو افضل بكثير ان تكون في المركز الثاني و المركز الاول .

هذا النظام الجديد خرب مستوى البطولة
 
حسب نظام الفيفا الجديد ان تكون في المركز الثالث في المجموعة هو افضل بكثير ان تكون في المركز الثاني و المركز الاول .

هذا النظام الجديد خرب مستوى البطولة
كيف طيب السويد بتواجه فرنسا ، بارغواي ضد المانيا ، ايكوادور ضد انجلتر
تلاتة بس لي بواجهو اول مجموعات الدول المستضيفة اما الباقي بواجه فرق من الصف الاول
 
انا عامه علي وسائل التواصل مش بحب اخش في جدالات مع حد اخري اشوف الاخبار و خلاص و اشوف الدنيا فيها لكن اوجع دماغي و اتناقش مع حد علشان اقنعه بشئ فلا ملهاش لازمه اقتناعه او عدم اقتناعه مش هيحط في جيبي جنيه او هيغير العالم

مافيش غير المنتدي هنا بس الي بحب اتكلم فيه حتي الجدالات هنا بتجنبها بشكل كبير

عموما x بالذات تجنب انك تتكلم مع احمق فيه لانك مش هينولك غير الصداع بس تلاقيه حمار بس عمال يتفلسف و خلاص او هندي في بلوعه و لابس دور الاوروبي الابيض الصليبي , او يساري عربي مخنث مدعي فهم و بيتفلسف و عمال ينظر و خلاص

بالضبط هذا اللي اطبقه النقاش مع الحمي*ر مضيعة وقت ومجهود فقط
 
اللي بيحصل في منتخب تونس، يتحمله قولا واحدا، اتحاد الكورة التونسي.. ليه؟

انت معاك مدرب اسمه سامي الطرابلسي.. كان أصلا مدرب سابق للمنتخب.. وخرج من مالي في كأس الأمم الافريقية بركلات الترجيح اللي ما ينفعش تلوم فيها المدرب.. بس انت قررت تعاقبه وتمشيه..

قدامك من شهر يناير لشهر يونيو.. فترة الاستعداد لكاس العالم... انت محتاج تدرس سي في اكثر من مدرب.. وتجيب مدرب يليق بالمنتخب التونسي..

لكن انت روحت جبت صبري لموشي.. اللي مالوش تاريخ.. وكان اخر فترة ليه بيدرب نادي الدرعية في الدرجة التانية في السعودية.. واقيل من الدرعية.. فانت تجيبه يدرب تونس... مش منطقي خالص..

لان زي ما قال الشوالي "هذا في 2014 كان في كوت ديفوار و كان عندو يايا توري و حبيب كولو توري و عمر توري و سمير توري و نبيل توري و خرجهم من الدور الاول في كأس العالم فما بالك الان."..

.. لموشي كان بيدرب الجيل التاريخي لكوت ديفوار في الفترة من 2012 لـ 2014.. وصعد بيهم كاس العالم.. لكنه خرج من الدور الأول.. بجيل يحيى توريه، جرفينيو، ويلفريد بوني وديدييه دروجبا.. وكان في مجموعة سهلة يعني فاز على اليابان 2-1.. وخسر من كولومبيا 2-1.. وخسر من اليونان 2-1.. فمشي..

ودرب نوتينغهام فورست، ورين الفرنسي، والدحيل القطري، وكارديف سيتي، ثم اقل من سنة في نادي الرياض، ثم اقل من سنة في نادي الدرعية.. فدا مش سي في قوي تجيبه يدرب تونس..

طيب جبته؟
عمل ايه.. عمل كوارث.. زي انه تقريبا غير قوام المنتخب التونسي أصلا.. يعني منتخب تونس.. مفيهوش الاتي:
علي معلول
فرجاني ساسي.
ياسين مرياح
محمد علي بن رمضان
سيف الدين الجزيري

يمكن دول مش في افضل مستوياتهم، خصوصا الجزيري ومحمد علي بن رمضان، بس انت تقريبا هديت قوام المنتخب، واعتمدت على لاعيبة كتير ما لعبتش مع بعض قبل كدا، فتقريبا مفيش أي تجانس..

عايز اقولك ان منتخب تونس، خاض تصفيات كاس العالم 10 مباريات.. فاز 9 وتعادل 1... ولم يدخل مرماه ولا هدف طول التصفيات... مش معقول الفريق دا...

يلعب ماتش بلجيكا يخسر 5-0.. واديك شفت مستوى بلجيكا سواء في ماتش مصر او ايران.. ويلعب مع السويد ويخسر 5-1.... الفريق اللي مجاش فيه ولا جول في 10 ماتشات... جه فيه 10 اهداف في ماتشين...

ثم تكمل المصيبة بانك تمشيه في البطولة وتجيب هيرفي رينارد اللي أصلا ماشي من السعودية لسوء النتائج.. فالراجل كتر خيره لو لحق يحفظ اسامي اللاعبين مش هيحفظهم فكره... فكانت النتيجة انه خسر 4 من اليابان... وحاليا خسران 2=0 من هولندا في اول 7 دقايق...

تخبط فني وراه تخبط اداري... وصلوا الموضوع لأسوأ ترتيب لمنتخب تونس في تاريخه... توننس حتى الان دخل مرماها 11 هدف وسجلت هدف.. يعني صفر نقاط و-10 اهداف.. يخلوها تحتل المركز الأخير في كاس العالم من 48 منتخب..


@Red Devil @snt رائيكم ايه في الكلام ده
 
اللي بيحصل في منتخب تونس، يتحمله قولا واحدا، اتحاد الكورة التونسي.. ليه؟

انت معاك مدرب اسمه سامي الطرابلسي.. كان أصلا مدرب سابق للمنتخب.. وخرج من مالي في كأس الأمم الافريقية بركلات الترجيح اللي ما ينفعش تلوم فيها المدرب.. بس انت قررت تعاقبه وتمشيه..

قدامك من شهر يناير لشهر يونيو.. فترة الاستعداد لكاس العالم... انت محتاج تدرس سي في اكثر من مدرب.. وتجيب مدرب يليق بالمنتخب التونسي..

لكن انت روحت جبت صبري لموشي.. اللي مالوش تاريخ.. وكان اخر فترة ليه بيدرب نادي الدرعية في الدرجة التانية في السعودية.. واقيل من الدرعية.. فانت تجيبه يدرب تونس... مش منطقي خالص..

لان زي ما قال الشوالي "هذا في 2014 كان في كوت ديفوار و كان عندو يايا توري و حبيب كولو توري و عمر توري و سمير توري و نبيل توري و خرجهم من الدور الاول في كأس العالم فما بالك الان."..

.. لموشي كان بيدرب الجيل التاريخي لكوت ديفوار في الفترة من 2012 لـ 2014.. وصعد بيهم كاس العالم.. لكنه خرج من الدور الأول.. بجيل يحيى توريه، جرفينيو، ويلفريد بوني وديدييه دروجبا.. وكان في مجموعة سهلة يعني فاز على اليابان 2-1.. وخسر من كولومبيا 2-1.. وخسر من اليونان 2-1.. فمشي..

ودرب نوتينغهام فورست، ورين الفرنسي، والدحيل القطري، وكارديف سيتي، ثم اقل من سنة في نادي الرياض، ثم اقل من سنة في نادي الدرعية.. فدا مش سي في قوي تجيبه يدرب تونس..

طيب جبته؟
عمل ايه.. عمل كوارث.. زي انه تقريبا غير قوام المنتخب التونسي أصلا.. يعني منتخب تونس.. مفيهوش الاتي:
علي معلول
فرجاني ساسي.
ياسين مرياح
محمد علي بن رمضان
سيف الدين الجزيري

يمكن دول مش في افضل مستوياتهم، خصوصا الجزيري ومحمد علي بن رمضان، بس انت تقريبا هديت قوام المنتخب، واعتمدت على لاعيبة كتير ما لعبتش مع بعض قبل كدا، فتقريبا مفيش أي تجانس..

عايز اقولك ان منتخب تونس، خاض تصفيات كاس العالم 10 مباريات.. فاز 9 وتعادل 1... ولم يدخل مرماه ولا هدف طول التصفيات... مش معقول الفريق دا...

يلعب ماتش بلجيكا يخسر 5-0.. واديك شفت مستوى بلجيكا سواء في ماتش مصر او ايران.. ويلعب مع السويد ويخسر 5-1.... الفريق اللي مجاش فيه ولا جول في 10 ماتشات... جه فيه 10 اهداف في ماتشين...

ثم تكمل المصيبة بانك تمشيه في البطولة وتجيب هيرفي رينارد اللي أصلا ماشي من السعودية لسوء النتائج.. فالراجل كتر خيره لو لحق يحفظ اسامي اللاعبين مش هيحفظهم فكره... فكانت النتيجة انه خسر 4 من اليابان... وحاليا خسران 2=0 من هولندا في اول 7 دقايق...

تخبط فني وراه تخبط اداري... وصلوا الموضوع لأسوأ ترتيب لمنتخب تونس في تاريخه... توننس حتى الان دخل مرماها 11 هدف وسجلت هدف.. يعني صفر نقاط و-10 اهداف.. يخلوها تحتل المركز الأخير في كاس العالم من 48 منتخب..


@Red Devil @snt رائيكم ايه في الكلام ده

شخصيا سأجيبك بصورة

iceberg2.png
 
ان شاء الله العراق يستغل التخبط الي فيه السنغال و يكسب اليوم بإذن الله
 
بـ شلوت سياسي.. فيفا تتبرأ من تسمية مباراة مصر وإيران بـ مباراة الفخر في سياتل وتمنع أي احتفالات في الملعب - صحيفة ليكيب الفرنسية

التقرير بقلم: باتيست شوميير (سياتل) - صحيفة ليكيب الفرنسية

أزمة سياسية ورياضية جديدة فجرتها اللجنة المحلية المنظمة لكأس العالم في مدينة سياتل الأمريكية، والمرة دي الأزمة دخلت فيها مصر وإيران لإن اللجنة المحلية قررت تطلق اسم مباراة الفخر (Match des fiertés) على المواجهة المرتقبة بين المنتخبين المصري والإيراني. لكن الاتحاد الدولي لكرة القدم (FIFA) رفض يلعب اللعبة دي، وقرر يشوط الفكرة بره الملعب خالص ويتبرأ من مبادرة اللجنة المحلية، وأصدر تعليمات حاسمة بمنع أي احتفالات أو شعارات رسمية تخص الموضوع ده جوه إستاد لومين فيلد.


المباراة المفروض هتلعب في الساعات الأولى من صباح السبت واللجنة المحلية في سياتل — المعروفة بإنها واحدة من أكتر المدن الانفتاحية في أمريكا — كانت عايزة تستغل الزخم وتعمل احتفاليات معينة في المدرجات. لكن الفيفا كان حاسم ورفض يقحم المنتخبات والبطولة في صراع الهويات والشعارات السياسية والدينية، خاصة مع طبيعة الدولتين (مصر وإيران). الفيفا أكد إن المباراة هتكون كورة وبس، ومفيش أي بروتوكول أو احتفال رسمي بالاسم ده هيتدخل جوه سور الملعب.


ورغم إن الفيفا منع الكلام ده جوه الاستاد، إلا إن الأجواء بره الملعب في شوارع سياتل مشحونة على الآخر فالتقرير بيرصد مشهد متكرر من بداية المونديال في الشارع الكبير اللي جنب إستاد لومين فيلد. فيه راجل واقف على سلم صغير، ماسك لافتات تحذيرية، وبيتكلم في ميكروفون بصوت عالي جداً وهو بيقرا آيات من الإنجيل وبيهاجم بكل عنف ما يصفه بـ أسلوب الحياة الفاسد.

في المقابل، سكان المدينة المنفتحين مش سايبينه في حاله، وبيدخلوا معاه في مواجهات بيقفوا قدامه ويرفعوا في وشه الكارت الأحمر كنوع من التعبير عن الرفض والاحتقار لكلامه، في مشهد بيلخص حالة الانقسام والشد والجذب اللي بتعيشها شوارع سياتل بالتزامن مع مباريات المونديال.


@abdo 22 @Logan Roy @Hegesias @محموس

يبدو ان الموضوع فشل لكن القرف هيبقى بره الاستاد

عموما اظن في حمقى هيهربوا ألإعلام و يرفعوها في المباره
 
اللي بيحصل في منتخب تونس، يتحمله قولا واحدا، اتحاد الكورة التونسي.. ليه؟

انت معاك مدرب اسمه سامي الطرابلسي.. كان أصلا مدرب سابق للمنتخب.. وخرج من مالي في كأس الأمم الافريقية بركلات الترجيح اللي ما ينفعش تلوم فيها المدرب.. بس انت قررت تعاقبه وتمشيه..

قدامك من شهر يناير لشهر يونيو.. فترة الاستعداد لكاس العالم... انت محتاج تدرس سي في اكثر من مدرب.. وتجيب مدرب يليق بالمنتخب التونسي..

لكن انت روحت جبت صبري لموشي.. اللي مالوش تاريخ.. وكان اخر فترة ليه بيدرب نادي الدرعية في الدرجة التانية في السعودية.. واقيل من الدرعية.. فانت تجيبه يدرب تونس... مش منطقي خالص..

لان زي ما قال الشوالي "هذا في 2014 كان في كوت ديفوار و كان عندو يايا توري و حبيب كولو توري و عمر توري و سمير توري و نبيل توري و خرجهم من الدور الاول في كأس العالم فما بالك الان."..

.. لموشي كان بيدرب الجيل التاريخي لكوت ديفوار في الفترة من 2012 لـ 2014.. وصعد بيهم كاس العالم.. لكنه خرج من الدور الأول.. بجيل يحيى توريه، جرفينيو، ويلفريد بوني وديدييه دروجبا.. وكان في مجموعة سهلة يعني فاز على اليابان 2-1.. وخسر من كولومبيا 2-1.. وخسر من اليونان 2-1.. فمشي..

ودرب نوتينغهام فورست، ورين الفرنسي، والدحيل القطري، وكارديف سيتي، ثم اقل من سنة في نادي الرياض، ثم اقل من سنة في نادي الدرعية.. فدا مش سي في قوي تجيبه يدرب تونس..

طيب جبته؟
عمل ايه.. عمل كوارث.. زي انه تقريبا غير قوام المنتخب التونسي أصلا.. يعني منتخب تونس.. مفيهوش الاتي:
علي معلول
فرجاني ساسي.
ياسين مرياح
محمد علي بن رمضان
سيف الدين الجزيري

يمكن دول مش في افضل مستوياتهم، خصوصا الجزيري ومحمد علي بن رمضان، بس انت تقريبا هديت قوام المنتخب، واعتمدت على لاعيبة كتير ما لعبتش مع بعض قبل كدا، فتقريبا مفيش أي تجانس..

عايز اقولك ان منتخب تونس، خاض تصفيات كاس العالم 10 مباريات.. فاز 9 وتعادل 1... ولم يدخل مرماه ولا هدف طول التصفيات... مش معقول الفريق دا...

يلعب ماتش بلجيكا يخسر 5-0.. واديك شفت مستوى بلجيكا سواء في ماتش مصر او ايران.. ويلعب مع السويد ويخسر 5-1.... الفريق اللي مجاش فيه ولا جول في 10 ماتشات... جه فيه 10 اهداف في ماتشين...

ثم تكمل المصيبة بانك تمشيه في البطولة وتجيب هيرفي رينارد اللي أصلا ماشي من السعودية لسوء النتائج.. فالراجل كتر خيره لو لحق يحفظ اسامي اللاعبين مش هيحفظهم فكره... فكانت النتيجة انه خسر 4 من اليابان... وحاليا خسران 2=0 من هولندا في اول 7 دقايق...

تخبط فني وراه تخبط اداري... وصلوا الموضوع لأسوأ ترتيب لمنتخب تونس في تاريخه... توننس حتى الان دخل مرماها 11 هدف وسجلت هدف.. يعني صفر نقاط و-10 اهداف.. يخلوها تحتل المركز الأخير في كاس العالم من 48 منتخب..


@Red Devil @snt رائيكم ايه في الكلام ده

كلام سليم جدا
صراع تكتلات و اجنحة وسط الجامعة

قتلك من قبل المونديال ان الوداع مضمون و قتلك السبب الأول الغير مباشر هو نكرة صبي اعمال من مال ابوه اسمو جنيح
طفل مدلل و مخنث عامل فيها ناجح وهو دمر فريقه في تونس النجم الساحلي و كمل دمر المنتخب

انظر لمنظهره شخص فضل حتى في زراعة قرعته تتوقع ينجح في شيء آخر!!

francais_image2_124896_1539951650.jpg



زد عليهم رئيس عايش في كوكب موازي رفض جلب كيروش البرتغالي و قلهم نعولو على أبناء البلد

الامر الجيد من هذا المونديال ان الشعب استفاق كثيرا من الحكومة و الرئيس انهم الهة شعبوية و ما عندهم سوى كلام ذهاني و وعود هلامية

و في موضوع آخر من اول العام كان بعض الأخوة هنا بسئلونني عن تونس قلت لهم بااحرف الواحد افضل شيء يفعله هذا الرئيس هو ان لا يترشح في 2029 لو فعلا يريد خروج بكرامة خير يهرب في طائرة مع انصاص الليالي

اما سبب هذه المهازل مباشرة هو اولا و وزير الرياضة الذي اختاره بنفسه .. حتى اامكتب الجامعي محسوب عليه من مطبليه

لا رحم لا خلى رحمة الله تنزل
 
الفيفا و هي بتقنع مصر و ايران
 
عودة
أعلى