امزح معكواخد فكرة غلط عننا
قم بمتابعة الفيديو أدناه لمعرفة كيفية تثبيت موقعنا كتطبيق ويب على الشاشة الرئيسية.
ملاحظة: قد لا تكون هذه الميزة متاحة في بعض المتصفحات.
امزح معكواخد فكرة غلط عننا
لو نجحو بالصمود قد تتغير الشروطإيران لو دخلت مفاوضات ٨٥٪ بتخسر مفعلات النووية وتخصيب اليورانيوم وش فائده اصلا رفضت اتفاق سابق كلن بيرنفع عن عقوبات اصلا
صدقني سمعه ايران انهارت حرفيا ، الاسرائيلي يسرح ويمرح في اجواههم ، لو مضربتش دلوقتي بكل قوتك ، هيتكالب عليك الأمم، فيه مثل مصري بيقول احييني النهارده وموتني بكره لكن ايران بوضعها ده لا هتحيا النهاردة ولا بكرهوممكن توفر الصواريخ لو تدخل الامريكي
شوف الغرب يشوفون صعب ومشكله اسقاط انظمه عسكرية فاشل امثله عليها العراق ولكن قد يكون في اتفاق ان مسؤولين الحاليا في إيران يتم عزلهمممكن بس انا مقتنع دولة بحجم ايران مش حتقع لا اسبوع و لا اشهر حتى بيا كان مشتوى الضرب الجوي
بدون غزو بري و عمليات مكتملة الاركان حنفضل في سيناريو اوكراني
تظل دولة كبيرة الحجم بموارد
و اوكرانيا دلالة 3 سنين على الانعاش و لسه صداع لكل الاطراف
الحروب حالة سيولة من ميكانيكا الكم سهل تبداءها صعب جدا تطلع منها
فرضا ان نظام الملالي حافظ على نفسه و هيكلته في السيطرة دا الشرط الوحيد .. الباقي سهل
انت تدلل يا غالي اتمني تاجي مصر لو جاتك فرصه وجيت قلي والله لفسحك في الأقصر واسوان واعمل معاك احلي واجب بس علي قد مقدر يعني متنتظرش حاجة vipامزح معك
في هذه الظروف كل المصانع يتم ضربها مصانع الصواريخ ومحطات البنزين التي يستعملها الحرس الثوري...هل صنع المزيد من المنصات سهل أساساً وهل كانوا يملكون العديد من المنصات سابقا ؟! اعتقد لو في قواعد تحت الارض بعمق يحميها من الاستهداف الاسرائيلي بGBU-39B فيمكن نظريا القول ان قدراتهم البالستية لا تزال فعالة وقادرة على الحفاظ على الزخم المطلوب في قادم الأيام.
ايران بتضرب صواريخها باليل لان في النهار الصاروخ مابيبقاش اخد راحته ، لكن باليل بيطلع البنطلون ويسدد رجله من الشباك بالبوكسر
![]()
ممكنشوف الغرب يشوفون صعب ومشكله اسقاط انظمه عسكرية فاشل امثله عليها العراق ولكن قد يكون في اتفاق ان مسؤولين الحاليا في إيران يتم عزلهم
جمهور ايران والمقاومة
![]()
ايران بتضرب صواريخها باليل عشان القبه الحديديه لاتحب السهر
ليس واحد او اثنين معضم الصواريخ تحترق و تتحول الى اشلاء في المرحلة اخيرة بدون اعتراضها !!!
من اول قصف ايراني على اسرائيل و ليس الحرب الحالية فقطبس دول بتوع النهاردة بس صح ولا من اول الحرب الكلام دا يحصل
وضع اوكرانيا مختلف ، مفيش اي تفوق او سياده جويه علي اجوائهاممكن بس انا مقتنع دولة بحجم ايران مش حتقع لا في اسبوع و لا اشهر حتى لو كان مستوى الضرب الجوي عملاق
بدون غزو بري و عمليات مكتملة الاركان حنفضل في سيناريو اوكراني
تظل دولة كبيرة الحجم بموارد
و اوكرانيا دلالة 3 سنين على الانعاش و لسه صداع لكل الاطراف
الحروب حالة سيولة من ميكانيكا الكم سهل تبداءها صعب جدا تطلع منها
فرضا ان نظام الملالي حافظ على نفسه و هيكلته في السيطرة دا الشرط الوحيد .. الباقي سهل