رئيس الوزراء المصري : رفع اسعار الدعم عن السلع الأساسية

حلو راجل القش دة 😂

لما زنقت في عدم معرفتك الفرق بين رغيف الخبر السياحي و الرغيف المدعوم.. عملت راجل قش و اتهمتني بالتطبيل

و كمل شماتك و طقطقتك انت واخواتك عن المصريين و اعمل نفسك مهتم بيهم و بالفقر عندهم
كل حاجه شماتك في المصريين شماتك في المصريين .. البلد بتولع في الاسعار ووالبني ادم ده شغال يقول شماتك في المصريين.

اتمني اشوفك بتعاني من الاسعار

حلو راجل القش دة 😂

لما زنقت في عدم معرفتك الفرق بين رغيف الخبر السياحي و الرغيف المدعوم.. عملت راجل قش و اتهمتني بالتطبيل

و كمل شماتك و طقطقتك انت واخواتك عن المصريين و اعمل نفسك مهتم بيهم و بالفقر عندهم

اكيد انا اهتم فيهم لكن ما اهتم في الي مثلك وشرواك لانكم مجموعة تطبيل تعيشون احلام اليقظة تحلمون بواقع باريسي والحقيقة صومالي

والي يعاني المصري المسكين او الشاب الصغير او الفتاة يركض خلف كلامكم ويصدقه مثل تويتر عين حورس وكريم (انتم عالم كذابة)

كل حاجه شماتك في المصريين شماتك في المصريين .. البلد بتولع في الاسعار ووالبني ادم ده شغال يقول شماتك في المصريين.

اتمني اشوفك بتعاني من الاسعار

المشكلة اعرف هذه الاشكال هي اكبر من تعاني وتكابر

لماذا مصر لاتعمل بحيرات على طول امتداد نهر النيل مثل بحيرة توشكي وتكون عندك من 30 الى 40 بحيرة مع مر السنين تغذي المياه الجوفيه خاصة في وقت الجفاف وتكون رافد زراعي اضافي لكل محافظة .
وخلنا نقول الي يروح للدلتا 50% من المياه التي تذهب للبحر ومنها تحافظ على الدلتا ومنها انت عملت عملية تخزين يذهب فقط اقل من ربعه كتبخير وقت الحرارة .

لماذا مصر لاتعمل بحيرات على طول امتداد نهر النيل مثل بحيرة توشكي وتكون عندك من 30 الى 40 بحيرة مع مر السنين تغذي المياه الجوفيه خاصة في وقت الجفاف وتكون رافد زراعي اضافي لكل محافظة .
وخلنا نقول الي يروح للدلتا 50% من المياه التي تذهب للبحر ومنها تحافظ على الدلتا ومنها انت عملت عملية تخزين يذهب فقط اقل من ربعه كتبخير وقت الحرارة .
و مين هياخد عمولة استيراد القمح؟ هههه
نفس الشيء للمعدات العسكرية.. لو صنعنا، مين هياخد العمولة ؟ لا احد.

عدم الزراعة و التفكير الصح في الماء و عدم الصناعة = استيراد = عمولات

تصدق هذه فكرة بطلة بس ما اعرف قابلة للعمل ظروفها الاقتصادية والسياسة تتوافق مع الفكرة ؟

تصدق هذه فكرة بطلة بس ما اعرف قابلة للعمل ظروفها الاقتصادية والسياسة تتوافق مع الفكرة ؟
الفكرة تنفع و سبق تنفيذها في عهد محمد علي باشا .. ابحث في جوجل عن ترعة المحمودية بمصر .. نيل صغير.

لكن دلوقت مش هتنفع عشان العمولات يا باشاااا

اكيد انا اهتم فيهم لكن ما اهتم في الي مثلك وشرواك لانكم مجموعة تطبيل تعيشون احلام اليقظة تحلمون بواقع باريسي والحقيقة صومالي

والي يعاني المصري المسكين او الشاب الصغير او الفتاة يركض خلف كلامكم ويصدقه مثل تويتر عين حورس وكريم (انتم عالم كذابة)

بغض النظر عن كل الهري بتاعك.. مالفرق بين الخبز المدعوم و الخبز السياحي الخاص بالمطاعم.. هل هو نفس الخبز؟!

هل الخبز في محلات الفول و الكبدة مدعوم و بخمس قروش 😂

و بصراحة عيني دمعت من اهتمامك بحالة الفقراء في مصر 😂 بجد انت و اخوتك قلقانين عليهم

الفكرة تنفع و سبق تنفيذها في عهد محمد علي باشا .. ابحث في جوجل عن ترعة المحمودية بمصر .. نيل صغير.

لكن دلوقت مش هتنفع عشان العمولات يا باشاااا

تتوقع خوينا EGY FTW @EGY FTW بياخذ عمولات هههه

قابله للتنفيذ في حال دراسة المنخفضات وانحدار المياه وعمل بوابات وخطوط نقل مياه لاتقل عن 50 كيلو متر يمكن وخاصة المعدات موجوده والايدي العامله موجوده .

لاكن الأراده = صفر
والسبب التوجه للبنيه التحتيه التي كانت تفتقر لها مصر من اكثر 50 سنه مضت ولكن جات في وقت غير مناسب .
جائحه كورونا - مشاكل سد النهضه - المشاكل السياسيه في الشرق الاوسط - الثورة

قابله للتنفيذ في حال دراسة المنخفضات وانحدار المياه وعمل بوابات وخطوط نقل مياه لاتقل عن 50 كيلو متر يمكن وخاصة المعدات موجوده والايدي العامله موجوده .

لاكن الأراده = صفر
والسبب التوجه للبنيه التحتيه التي كانت تفتقر لها مصر من اكثر 50 سنه مضت ولكن جات في وقت غير مناسب .
جائحه كورونا - مشاكل سد النهضه - المشاكل السياسيه في الشرق الاوسط - الثورة

قالها لك The Wanderer @The Wanderer المشكلة العمولات وانا امشي معه في هذه ياخي مصر فيها ارباح كبيرة لعدة مشاريع ماني عارف استوعب كيف الحكومة المصرية لا تنفذ هذه المشاريع يعني مشروعك هذا لو تنفذ فعليا مكاسبها اكبر من السويس

صدقت

بغض النظر عن كل الهري بتاعك.. مالفرق بين الخبز المدعوم و الخبز السياحي الخاص بالمطاعم.. هل هو نفس الخبز؟!

هل الخبز في محلات الفول و الكبدة مدعوم و بخمس قروش 😂

و بصراحة عيني دمعت من اهتمامك بحالة الفقراء في مصر 😂 بجد انت و اخوتك قلقانين عليهم

انا قلقان على الشعب المصري اكيد لاني اعرف انه شعب طيب وغلبان وحبيب ولنا اصدقاء واخوان بداخل مصر لكن حنا خلافنا مع من مثلك من المطبلين للغلط

قالها لك The Wanderer @The Wanderer المشكلة العمولات وانا امشي معه في هذه ياخي مصر فيها ارباح كبيرة لعدة مشاريع ماني عارف استوعب كيف الحكومة المصرية لا تنفذ هذه المشاريع يعني مشروعك هذا لو تنفذ فعليا مكاسبها اكبر من السويس

صدقت
مصر تسبح على كنز
ولكن ما اقول غير اسأل الله عز وجل ان يولي عليهم خيارهم ولا يولي عليهم اشرارهم

صدقت
ديه صورة مشروع المحمودية من اكتر من ١٥٠ سنة فاتت.
بعد نظر لتخزين المياه و تحويل الدلتا لاراضي خصبة.

imag٣٢٢es (1).jpeg

تتوقع خوينا EGY FTW @EGY FTW بياخذ عمولات هههه

ده واضح اني احرجتك قوي قوي 😂

مازلت منتظر هبدة ان الخبز السياحي مدعوم...

اه بياخد ١٥ جنيه عن كل بوست بيمجد فيه صاااحب الزمان مستر سيسي

شوفت السيسي بيدعم الخبز السياحي في المطاعم و مخلية بخمس قروش.. يعني سندويتش الطعمية اللي انت بتاكله الرغيف فيه ب ٥ قروش،

تقريبا انتم اللي مطبلاتية و الله 😂

مصر تسبح على كنز
ولكن ما اقول غير اسأل الله عز وجل ان يولي عليهم خيارهم ولا يولي عليهم اشرارهم
كنز ؟ كنوووووز.
اثار و ذهب و مياه جوفيه و معادن و رمال بيضاء و سواحل علي بحرين و خير الله كتير.

لكن عندما يحكم الشيطان، فتوقع الفقر.

شوفت السيسي بيدعم الخبز السياحي في المطاعم و مخلية بخمس قروش.. يعني سندويتش الطعمية اللي انت بتاكله الرغيف فيه ب ٥ قروش،

اسمه صااحب الزمان طبيب الفلاسفة. متقولش السيسي حاف.

انا قلقان على الشعب المصري اكيد لاني اعرف انه شعب طيب وغلبان وحبيب ولنا اصدقاء واخوان بداخل مصر لكن حنا خلافنا مع من مثلك من المطبلين للغلط
علي يدي و الله 🤭

بس قولهم يبطلوا مشاريع قطارات طابا علشان مشروع السعودية مع إسرائيل ينجح 😂 و يبطلوا حقد علي السعودية. بتوع الفهلوة و الكلام دة

ده واضح اني احرجتك قوي قوي 😂

مازلت منتظر هبدة ان الخبز السياحي مدعوم...

ترا يا حبيبنا انا ما اعرف الاسعار وذكرت فوق اني ما اعرف الاسعار انا اتكلم عن المجمل ارتفاع اسعار الخبز يعني ارتفاع السلع يعني ارتفاع المطاعم على المحروقات على الكهرباء يعني ارتفاع الخضروات واللحوم يعني ارتفاع الادوية يعني يعني يعني

انت مركز على السياحي شكلك انضربت من البوليس السياحي قبل كذا

عودة
أعلى