إيرادات قناة السويس في خطر بعد تعليق شركات شحن عالمية مرور سفنها عبر البحر الأحمر

مشاهدة المرفق 650724

اللون الأزرق صحاري قليلة السكان بدون أي فائدة ولا أظن الحوثي دخلهم حتي..

اليمن و السكان في اللون الأحمر وزي ماواضج في الخريطة الي انت نزلتها ان الحوثي مازال مسيطر علي المساحة الأكبر ومن ضمنها العاصمة اليمنية صنعاء

بخصوص " الضغوط الأمريكية و البريطانيه " هذا مجرد هراء و أعذار المهزوم.. أخذتم فرصتكم كاملة لسنوات و فشلتم و للأمانة لا ألوم ما يسمي بالتحالف لأن الجيش اليمني أثبت أنه خصم صلب و في ظهره جل الشعب اليمني و حلفاء صادقين
مناطق الزباله الحوثي يعتمدون على السعوديه اقتصاديا ومناطق حضرموت وجنوب اليمن اهم من مناطق الزيود
في مناطق الحوثيين الناس تموت من الجوع وتاكل من النفايات

يالعزيزي انت من ايام كورونا وانت تقول خزن مؤنه😆
قبل الحظر حذرتهم واكلوها اللي كانوا يخلون أغراض بيتهم باليومية وتابوا والحين صاروا يشترون شهرية
انا الحمد لله مؤنة البيت اقضي حقة شهر كامل من كل شيء واحتمال نهاية الشهر اخذ حق شهرين

انت لا تفعل شيء عدا مساعدة اسرائيل
ياابني انا قولتها مره الشمال افارقه اساتذه في التنظير والاستشراف سؤاء انتم ام الجزائريين ام التوانسه
دولتك مقضياها علاقات سمن علي عسل ولا سمعنالها حس
الجزائر مقضياها سوشيال ميديا وجهاد علي الويب
التوانسه كذلك
وكلكم اجمعتوا ان مصر بتساعد الصهاينه ومتخاذله وخاينه
يا اخي بطلو استنطاع
عاوزين تساعدوا غزه وزعلانين وشايفين مصر مقصره
بناقص معبر زفت رفح بناقص مصر من الاساس
هوا انتم بتتعاملوا ليه ان مفيش طريقه للوصول للقطاع الا عن طريق معبر رفح
علي فكره في بحر طويل عريض اسمه البحر المتوسط لو سمعتوا عنه ابعتوا سفنكم محمله بالمعونات لنجده غزه واكسروا الحصار لو تقدروا
بس محدش منكم حيقدر عارف ليه عشان خايفين ان اسرائيل حتضربها ومحدش فيكم ساعتها حيقدر يعمل حاجه
فاسهل حاجه بالنسبالكم بدل ما ابعت سفن وتنضرب واواجه اسرائيل وجو اللبش دا اللي كلنا عارفين انكم مش حتعملوه اصلا
الحل السهل ايه اننا واحنا نايمين علي بطننا تحت البطانيه نقضيها تنظير واستشراف علي مصر علي ونصرخ بعلو صوتنا افتحوا الحدود يامصاروه باش نساعد غزه

ياابني انا قولتها مره الشمال افارقه اساتذه في التنظير والاستشراف سؤاء انتم ام الجزائريين ام التوانسه
دولتك مقضياها علاقات سمن علي عسل ولا سمعنالها حس
الجزائر مقضياها سوشيال ميديا وجهاد علي الويب
التوانسه كذلك
وكلكم اجمعتوا ان مصر بتساعد الصهاينه ومتخاذله وخاينه
يا اخي بطلو استنطاع
عاوزين تساعدوا غزه وزعلانين وشايفين مصر مقصره
بناقص معبر زفت رفح بناقص مصر من الاساس
هوا انتم بتتعاملوا ليه ان مفيش طريقه للوصول للقطاع الا عن طريق معبر رفح
علي فكره في بحر طويل عريض اسمه البحر المتوسط لو سمعتوا عنه ابعتوا سفنكم محمله بالمعونات لنجده غزه واكسروا الحصار لو تقدروا
بس محدش منكم حيقدر عارف ليه عشان خايفين ان اسرائيل حتضربها ومحدش فيكم ساعتها حيقدر يعمل حاجه
فاسهل حاجه بالنسبالكم بدل ما ابعت سفن وتنضرب واواجه اسرائيل وجو اللبش دا اللي كلنا عارفين انكم مش حتعملوه اصلا
الحل السهل ايه اننا واحنا نايمين علي بطننا تحت البطانيه نقضيها تنظير واستشراف علي مصر علي ونصرخ بعلو صوتنا افتحوا الحدود يامصاروه باش نساعد غزه
إنطم واسكت لولا مساعده العرب في 73 كنت ماشفت سيناء للحين
المشكل انك رضيت تشتغل بواب عن الأمريكي وبالتنسيق مع الاسرائيلي وجاي تنظر علي الخليج

المشكل انك رضيت تشتغل بواب عن الأمريكي وبالتنسيق مع الاسرائيلي وجاي تنظر علي الخليج
بس يابتاع انتا
هوا انتا احول وعبيط فين سيره الخليج في ردي
وعامه مصر حصلت علي سيناء بدم وتضحيات ابنائها بطلو هياط

التعديل الأخير:
فجأة تذكرت موضوع القرش السعودي 😆

الاخوان المصريين تحفه

لا تكذب .. انت بنفسك ذكرت امريكا و اسرائيل اعادة سيناء بسبب اتفاقية السلام و ليس بسبب الحرب .. حتي تكرر كلمة ابو علاء طابا تعبتنا قوي

و بعدها العرب قاطعوا مصر ٩ سنوات 😂 بسبب اتفاقية السلام

بس يابتاع انتا
هوا انتا احول وعبيط فين سيره الخليج في ردي
وعامه مصر حصلت علي سيناء بدم وتضحيات ابنائها بطلو هياط
لا تكذب .. انت بنفسك ذكرت امريكا و اسرائيل اعادة سيناء بسبب اتفاقية السلام و ليس بسبب الحرب .. حتي تكرر كلمة ابو علاء طابا تعبتنا قوي

شيكات أموال التسليح الي الاتحاد السوفيتي من أين كانت تأتي ولولا قطع النفط عن الغرب والضغط علي اوروبا وامريكا لما حصل تفاوض بالأساس
سيناء رجعت بالمفاوضات وليس بالحرب

شيكات أموال التسليح الي الاتحاد السوفيتي من أين كانت تأتي ولولا قطع النفط عن الغرب والضغط علي اوروبا وامريكا لما حصل تفاوض بالأساس
سيناء رجعت بالمفاوضات وليس بالحرب
شيكات التسليح عشان مصر كانت بتحارب اليهود نيابه عن العرب والعرب بيتفرجوا كالعاده
اما كذبه قطع النفط وانه من جاء لنا بسيناء
فهذا كذب فج
وبلدك كانت ممانعه اساسا القطع الكلي للنفط
واصرت علي قطع جزئي بنسبه 5% وعارضت العراق وليبيا لاصرارهم علي القطع الكلي
عاوز تعرف دور بلدك الحقيقي وراء الكواليس من حرب اكتوبر
خد اقرأ وثائق ويكليس بتقول ايه عنكم

لاتكذب ولاتنكر حق الرجال ، روح اقرأ التاريخ جيداً وبتلقى مين قدم المال والسلاح والابطال لمساعدة مصر

شيكات التسليح عشان مصر كانت بتحارب اليهود نيابه عن العرب والعرب بيتفرجوا كالعاده
فهذا كذب فج
واصرت علي قطع جزئي بنسبه 5% وعارضت العراق وليبيا لاصرارهم علي القطهع الكلي
الشمس لاتغطى بغربال ياضعيف وهذا ديدنكم نكر الجميل وصنع البطولات الوهمية ، عموما اليوتيوب والقنوات مليئة بتصاريح رؤساكم عن موقف المملكة والخليج في حرب اكتوبر

الشمس لاتغطى بغربال ياضعيف وهذا ديدنكم نكر الجميل وصنع البطولات الوهمية ، عموما اليوتيوب والقنوات مليئة بتصاريح رؤساكم عن موقف المملكة والخليج في حرب اكتوبر
ههههه اقرأ بس المصادر بتاعه ويكيلكس من مصدرها الامريكان وشوف دوركم الحقيقي وبلاش هياط

فهذا كذب فج
واصرت علي قطع جزئي بنسبه 5% وعارضت العراق وليبيا لاصرارهم علي القطع الكلي
بتحارب اليهود نيابه عن العرب هذه اكبر كذبه من العروبين ومخلفات عبدالناصر
مصر بتحارب من أجل استعاده أرضها وليس لاستعاده القدس حتي تحارب نيابه عن العرب.

أما وثائق ويكيليكس وخرابيطها لاتمش علينا معروف دور الملك فيصل والشيخ زايد في دعم مصر ولا ينكره الإجاحد .

يخوفي يطلع مصري ويقول اصل السادات مكنش رئيس مصر 🤣🤣🤣

عودة
أعلى