موضوعي الشامل عن الترسانات البحرية المصرية وعلاقة الجيش بسريتها ومثال بسيط عن سفينة الدحرجة الحرية 3 او غيرها من السفن .

يابني الجيش المصري الدحرجة الوحيده إللي بيعملها هي دحرجة المسا

boys-speed @boys-speed هنا الشخص يطلب تحويل سفن الدحرجه لحاملات ويعتبرها سلاح استراتيجي وسري هو نفسه العضو ميراج 4000
مو مشكله امنا بالله ممكن انك تركب عليها كم طائره عموديه تصير لكن انه سري معليش طيب لمن احولها ما احتاج حمايه معاها

اصلن لمن تدخلها الخوض لتحويل كم تحتاج وقت اللقمار الصناعيه ما راح ترصدها

القائد شان كونغ الحكيم @القائد شان كونغ الحكيم

اول نقطه مهمى الطائرات من وين باجيبها اصلن
علشان احولها فا لازم تكون صفقة طائرات سريه
بتكون مع مين اصلن

ثاني شي لمن اقول سلاح سري استراتيجي هنا اتكلم عن صواريخ راح اصدقه واقول مصر قادره مش صعب عليها لكن سفن احولها هنا شوي منطق

ياشباب قلنا عيد و فله بس مب لدرجة الواحد يجي يحط مواضيع محشش يستحي يكتبها !!

مو مشكله امنا بالله ممكن انك تركب عليها كم طائره عموديه تصير لكن انه سري معليش طيب لمن احولها ما احتاج حمايه معاها

اصلن لمن تدخلها الخوض لتحويل كم تحتاج وقت اللقمار الصناعيه ما راح ترصدها
لاهو يبي يحولها حاملة طائرات 🤣🤣
القائد شان كونغ الحكيم @القائد شان كونغ الحكيم

اول نقطه مهمى الطائرات من وين باجيبها اصلن
علشان احولها فا لازم تكون صفقة طائرات سريه
بتكون مع مين اصلن

ثاني شي لمن اقول سلاح سري استراتيجي هنا اتكلم عن صواريخ راح اصدقه واقول مصر قادره مش صعب عليها لكن سفن احولها هنا شوي منطق
خذ وخل العضو ذا شغله كله هبد يحسب صناعة الحاملات امر هين واي طائره تعمل عليها بعدين وش الفائدة منها المسترال واقفه بسبب التكاليف التشغليه وهذا يبي يشغل حاملة مقاتلات 🤣🤣

ياشباب قلنا عيد و فله بس مب لدرجة الواحد يجي يحط مواضيع محشش يستحي يكتبها !!
المشكله ماهو فيه الي معطيه لايك وقلوب محششين أكثر منه 🤣🤣

C CC-60 Fast Boat

تحياتى لك اولا اريد ان توضح ليا الفكره ودعك من البغباغات الى بتردد راء بعضها ومش عاوزه تفهم الفكره هى شافت اسم مصر فى جالهم كالعاده حاله هستيريه ...اتمنى توضح تقصد مثلا مثل ما فعلت ايران فى السفن التجاريه وجعلها حاملت طائرات درونز او تجعلها قابله عسكريا مثل ما تفعل الصين مع سفن الصيد التجاره بتاعتها ؟

C CC-60 Fast Boat

تحياتى لك اولا اريد ان توضح ليا الفكره ودعك من البغباغات الى بتردد راء بعضها ومش عاوزه تفهم الفكره هى شافت اسم مصر فى جالهم كالعاده حاله هستيريه ...اتمنى توضح تقصد مثلا مثل ما فعلت ايران فى السفن التجاريه وجعلها حاملت طائرات درونز او تجعلها قابله عسكريا مثل ما تفعل الصين مع سفن الصيد التجاره بتاعتها ؟
معلش يافندم ممكن تفسرلي السؤال اكتر لاني مفهمتش الصيغة ؟؟؟

معلش يافندم ممكن تفسرلي السؤال اكتر لاني مفهمتش الصيغة ؟؟؟
حاول تعمل مواضيع قصيره مرفقه بالصور عن زورق معين او عده زوارق
مش عيب الخطئ وانك تتعلم وتعرف توصل فكرتك صح شوف مواضيع مشابهه وحاول تقلدها بصيغتك دون استرسال وحشو معلومات حاول تطور و تعلم نفسك واترك الكلام السلبي

حاول تعمل مواضيع قصيره مرفقه بالصور عن زورق معين او عده زوارق
مش عيب الخطئ وانك تتعلم وتعرف توصل فكرتك صح شوف مواضيع مشابهه وحاول تقلدها بصيغتك دون استرسال وحشو معلومات حاول تطور و تعلم نفسك واترك الكلام السلبي
لا ازاي مش عيب الخطئ مش مصري و بيتكلم عن مصر لازم يتنمروا عليه و مجموعة الهبيدا تعمل حفلة

اي دولة في العالم تصنع اي سفينة دحرجة يجب ان تصنع منها قرابة ال 60 سفينة مخصصة لنفس الزبون واي زبون يريد شرائها .

والامر ينطبق على اي سفينة تجارية او عسكرية يتم صناعتها . لكن طبعا باختلاف نوع السفينة يختلف العدد . والامر موحد على كافة الدول .
تقصد يعني انا لو عايز سفينتين دحرجه من الترسانه، غير مسموح ،، لازم اخذ 60 سفينة دحرجه والا بلاش ؟؟؟

تقصد يعني انا لو عايز سفينتين دحرجه من الترسانه، غير مسموح ،، لازم اخذ 60 سفينة دحرجه والا بلاش ؟؟؟
لا اعرف لم يحصل من قبل وجود الحالة التي تقصدها ان يكون لازم تشتري ٢ وباقي الباكيدج المكون من ٦٠ سفينة انت لا تريده . انا لست موظف بالترسانة .

حالة مصر انها تشتري او تصنع ١ سفينة لكل سفينة باكيدج تحصل عليه هو الاخر ملحق بالسفينة . ومجموع العدد ينطق علي شكلين . الحمولة الاجمالية وايضا الحمولة الاجمالية التعويضية .

عودة
أعلى