الآن متابعة التطورات في السودان

حسب رأيى أنه أراد أن يظهر أمام الشعب السوداني بالحامى والبطل لهم ضد إستغلال مصر حسب زعمهم
المشكلة لو فاز او سيطر هوا متخيل ان ده هيمر مرور الكرام ده ممكن يكون مبرر لتدميره دى أغبى خطوة ممكن ياخدها وخصوصا انه رايح جاى على مصر يعنى طول مانت وانا أكيد هتجمعنا الأيام

بطل كدب وهبد كعادتك بلاش تيار الإخوان اللى جوالك تطلعه علينا

ياحليلك للحين عايشن على شماعه الاخوان
هههههههههههههههههه

روح اشرب ليمون عارف ان اعصابك احترقت

هذا تحرك من الغرب و بالضبط بريطانيا و النرويج و قد قام قائد قوات التدخل السريع بلقاء هؤلاء منذ بضعة ايام خلال شهر مارس.

يجب الضرب من حديد على قوات التدخل السريع قبل خروج الامر عن السيطرة و ايضا تدخل الجيش المصري بالطيران و انهاء هذه المهزلة في اقرب وقت ممكن تحت ذريعة حماية الجنود المصريين

تعرضت للاطلاق والركاب والطاقم على متنها !!!!!!!

هذا التصوير للحظة دخول اادعم السريع لمطار الخرطوم

كان من طائرة a330

ويتضح ذلك من نهاية الجناح المميزة لطائرة 330

وحسب بيان الخطوط السعودية ان الطائرة التي اصيبت هي من طراز a330

اذا يبدو فعلا انا الطائرة كانت جاهزة للاقلاع لحظة دخول القوات والاشتباكات والطلاقات المتطايره يبدو تم انزال الركاب بشكل سريع وفق اجراءات الطواري

ثم اصيبت لاحقا الطائرة بجراء قصف وقد تكون اصيبت قبل ذلك بطلاقات متطايره

شوف البوكسات البيضاء التي تحف العجلات وانت تفهم كلامي
لا أعلم لما تم حذف الصور و لكن صحيح تستطيع تكون مناورة ، أيضا هناك خزانات إضافية تحتها يعني مهمة طويلة الأمد

ياحليلك للحين عايشن على شماعه الاخوان
هههههههههههههههههه

روح اشرب ليمون عارف ان اعصابك احترقت
بالعكس أنا اعصابى لا تحترق الحاقدون اللى خسروا فى تونس ومصر والسودان وليبيا وسوريا هم من يحترقون ويترصدون لأى شيء خارج عن العاده :LOL: بخصوص مصر

رسلان معروف توجهاتك وردودك المسبقه وأغلب الاعضاء المصريين والعرب وحتى السعوديين عارفينك فكك :LOL::LOL:

هذا تحرك من الغرب و بالضبط بريطانيا و النرويج و قد قام قائد قوات التدخل السريع بلقاء هؤلاء منذ بضعة ايام خلال شهر مارس.

يجب الضرب من حديد على قوات التدخل السريع قبل خروج الامر عن السيطرة و ايضا تدخل الجيش المصري بالطيران و انهاء هذه المهزلة في اقرب وقت ممكن تحت ذريعة حماية الجنود المصريين

التدخل يعني انقلاب اغلب القاده على البرهان والانضمام لحمدتي ضد تدخلكم

هذا التصوير للحظة دخول اادعم السريع لمطار الخرطوم

كان من طائرة a330

ويتضح ذلك من نهاية الجناح المميزة لطائرة 330

وحسب بيان الخطوط السعودية ان الطائرة التي اصيبت هي من طراز a330

اذا يبدو فعلا انا الطائرة كانت جاهزة للاقلاع لحظة دخول القوات والاشتباكات والطلاقات المتطايره يبدو تم انزال الركاب

ثم اصيبت لاحقا الطائرة بجراء قصف

يبدو انهم يبحثون عن شخص معين قبل هروبه ؟

توقعي لن تسمح بعض الدول بالقضاء الكلي علي حميدتي والدعم السريع ولو الوضع ذاهب لخسارته سيتم وقف اطلاق النار بضغط دولي

احتماليه بدء الاشتباك بين الدعم السريع والجيش السوداني لها اسبوعين مع تصاعد التوترات والتهديد بينهم

كان عندك اسبوعين تسحب قواتك وطائراتك بدل التعرض لهذا الموقف المحرج على الاقل الا لو كنت ناوي تشارك بقصف قوات التدخل السريع لولا سيطرتهم على القاعده
تصاعد التواترات والتهديدات
انتا بتتكلم كما لو ان السودان حاليا واحه للهدوء والطمأنينه وفجأه اندلعت الفوضي
البلد في حاله فوضي واضطراب وتواترات من قبل مايشيلو البشير ولحد دلوقتي
يعني باختصار دا الطبيعي بتاعهم
مجرد يوم اخر في السوادن

3 طائرات حربية مصرية في الهواء الطلق

وذلك في عز الاضطرابات في السودان

و اسر 20 مجند صاعقة ..

هذا فشل استخباراتي مصري كبير !!
نعم صحيح ....اخر شيء كنت اتوقعه عدم معرفة مصر بالاحداث . فشل استخباراتي عربي كامل .حتى دول الخليج تسير رحلات طيران و لم تنتبه ..غريب

شوف الكلام من أكثر من شهر الدنيا كلها عارفة اللي بتحصل انت عامل نفسك من بنها ليه ليه تحط جنودك تحت خطر وصراع لا ناقة ولا جمل فيه ليه تسيب اشاعات تنتشر بدون ما تضحضها ليه القرف ده

عودة
أعلى