طبيب مصري ينجح في إجراء أخطر عملية من نوعها لفتاة إماراتية

انا كنت سامع من حوالى سنه انالدولة هتتكفل بالاطفال المرضى بالضمور العضلى
مش كل الحالات الحاله الي زي ال3 بنات دول لازم يسفرو برة لان عمرهم قرب علي السنتين و لو تجاوزة مينفعش يتعالجو انا مش عارف اية التعقيد بالظبت في الحالات الي فوق السنة بس الحقنة و التحليل بتعتهم بتكون برة مصر و تكلفتها اعلي

ربنا يباركله وكل حاجه بس أنا ضد تصوير المرضي خصوصا الفتيات قبل وبعد
ده بيدفع حالات تانية حالتها صعبة على اخد خطوة صعبة أصل ده مش قرار سهل إنك تخضع لعملية زى دى الغلطة فيها يا موت يا شلل قرار نفسيا صعب جدا على المريض والأهل فى النهاية ده مصدر رزقه ولا حياء فى العلم والمتابعين له فهموه النقطة دى وحاليا هوا بيصور قبل وبعد فقط

هذا الطبيب يمثل حاله عاطفيه أكثر منها حاله علميه

انا في الاردن اشاهد ان اكثر الاطباء كفائه عندنا هم من خريجي الجامعات الاردنيه والمصريه وايضا جامعات سوريا والعراق قبل الحرب

وبالاخير بيجي واحد راسه مربع يسوق للدراسه في دول مثل اوكرانيا وتركيا
اتحدث عن الطب والهندسه تحديدا

هذا الطبيب يمثل حاله عاطفيه أكثر منها حاله علميه

انا في الاردن اشاهد ان اكثر الاطباء كفائه عندنا هم من خريجي الجامعات الاردنيه والمصريه وايضا جامعات سوريا والعراق قبل الحرب

يكفي أن روسيا و اوكرانيا ممكن تدرس فيهم طب و انت أدبي أصلاً

تركيا و أوكرانيا الدراسة فيها شراء مقاعد و رشاوي

و سبب إختيار معظم طلبة العرب هذه الدول لرخصها و اجوائها الحلوة و شيء أخر ( أتمنى فهمت قصدي )

ربنا يباركله مصر بها اطباء غير موجودين في اي دولة في العالم حتي أمريكا او المانيا
و اعدادهم بالمئات الاف يعني ليس حالة فردية هذا غير الي هاجروا من
و رغم ذلك ليس هناك استفادة من قدراتهم و ذكائهم😓

ربنا يباركله مصر بها اطباء غير موجودين في اي دولة في العالم حتي أمريكا او المانيا
و اعدادهم بالمئات الاف يعني ليس حالة فردية هذا غير الي هاجروا من
و رغم ذلك ليس هناك استفادة من قدراتهم و ذكائهم😓
لا احنا هنا بدل ما نصدر منتجات بنصدر كفائات تجيبلنا عملة صعبة
تجار عملة مش حكومة ده :censored:

انا متابعه ع الفيس و اخر حاله الفتاه السودانيه
حاجه جميله كمية طيبه و موده تخليك تعيط

الدكتور كمان شبه المعلق التونسي عصام الشوالي
مش عارف حد خاد باله و لا لا

تركيا و أوكرانيا الدراسة فيها شراء مقاعد و رشاوي

و سبب إختيار معظم طلبة العرب هذه الدول لرخصها و اجوائها الحلوة و شيء أخر ( أتمنى فهمت قصدي )
نعم صحيح
انا ادرس في جامعه تركيه وللامانه هنا يوجد جامعات من الطراز الرفيع ولكن القبول فيها شبه مستحيل واذا تم قبولك تكاليف الدراسه عاليه جدا
اما باقي الجامعات التي يمكن للاغلب الوصول لها فهي تجاريه بحت
واعتقد نفس الكلام بالنسبه لاوكرانيا والعديد من الدول الاخرى
😂😅

رومانيا وبولندا من الكوارث الاخرى .
اخذني قريبي الى احدهم يقول انه درس طب الاسنان في بولونيا فقام بعمل جد سيء صعب علي حياتي الى يومنا هذا من حشو ضرس اصبحت اعاني من مشاكل في الفك وطنين الاذنين المزمن وصعوبة المضغ والبلع بالإضافة إلى بضعة آلاف من اليور التي دفعتها لترميم القليل من الكارثة التي حلت بي والتي كان سببها ذلك الشخص الذي عنده ديبلومين واحد من رومانيا والآخر من بولونيا .

رومانيا وبولندا من الكوارث الاخرى .
اخذني قريبي الى احدهم يقول انه درس طب الاسنان في بولونيا فقام بعمل جد سيء صعب علي حياتي الى يومنا هذا من حشو ضرس اصبحت اعاني من مشاكل في الفك وطنين الاذنين المزمن وصعوبة المضغ والبلع بالإضافة إلى بضعة آلاف من اليور التي دفعتها لترميم القليل من الكارثة التي حلت بي والتي كان سببها ذلك الشخص الذي عنده ديبلومين واحد من رومانيا والآخر من بولونيا .
يا ساتر.
شفاك الله و عافاك.

بعد توفيق الله ،الدكاترة المصريين ممتازين و تقريبا الافضل في العالم.
انا عملت عملية خطيرة و انا طفل تقريبا ٥ سنين، ازالة ورم من الرقبة و الحمد لله عدت علي خير.

عودة
أعلى