بيرقدار فخر الصناعة الأمريكية الكندية الألمانية النمساوية البريطانية الأيطالية الفرنسية

البطاريات الحرارية: من ASB Aerospatiale 🇫🇷

مشاهدة المرفق 480189
مشاهدة المرفق 480188

يعني حسب رأيك من أجل أن ترضوا على المنتوج لازم كل شيء يصنع في تركيا ومن شركة تركية.
من هو المجنون الذي يقوم ببناء مصنع لإنتاجات بطاريات حرارية من أجل شركة لا تستعمل أكثر من 100 بطارية في السنة
وشرائهم من الخارج لا يكلّف أكثر من 5000 دولار المائة حبّة.
ومن هو المجنون أن ييم معمل لإنتاج فلتر زيت يباع في كل مغازات الميكانيك أو جهاز جي بي أس يبع ي كل أنحاء العالم في مغازات الإلكترونيك.
ثمّ العالم كله يعرف قطع البيرقدار فلماذا يشتروها من تركيا خاصّة أنها من الممكن أن تربّح المستثمر أكثر من 3 ملين دولار في الطائرة ؟

متأكد ؟ 🤭

اطرح ما يملكه الجيش التركي من الانتاج, و احسب ما صدروه للخارج و تعال نتفاهم.

مش معقوله تحتاج اعلمك الحساب 🤣

وليه نتكلم عن ال ٣٠٠ مسيره الرقم الرسمي الخارج من باي كار

مانتكلم عن عدد عقود التصدير لمسيره واحده من تركيا واسرائيل والصين بس صحيح انت ولا عارف الفارق بين المسيرات الانتحاريه ولا الفئات بين المسيرات التقليديه هاتجيب عقود التصدير ازاي 🤔😬

ايوه, و كيف تم الاستهداف ؟ بصواريخ على البيرقدار ؟ ( على التسليم ان البصريات على المسيره التركيه ) 🤭

قربت توصل 🤣
ياحبيبي انت بتعيط 😂😂
بصريات ايه وصواريخ مين ناقص تقول ان البيراقدار كانت بتصور بس والهيرمس هي اللي كانت بتصطاد 😂😂😂😂😂

انا عمال احطلك مصادر في كل المشاركات وانت مازالت تتهرب من مصادر لمعلومات الهبد من الصبح

اين مصدر مشاركه الهرمس في ارمينيا ؟!

مالفارق بين مسيرات وينج لونج وبيراقدار تي بي ٢
مالفارق بين المسيرات الانتحاريه والمسيرات من طرازات بيراقدار وهيرمس 😂😂

انت عالمي يا Hegesias @Hegesias بحب النقاش معاك والله ❤️
وحده وحده يا ابو مصادر 😂

اولا هات ال 300 مسيره و الزبائن الذين اشتروها, و بعدين نفصفص بقية هبدك. اذا ما تعرف تحسب بمستوى الابتدائي نساعدك مش مشكلة 🤭

ياحبيبي انت بتعيط 😂😂
بصريات ايه وصواريخ مين ناقص تقول ان البيراقدار كانت بتصور بس والهيرمس هي اللي كانت بتصطاد 😂😂😂😂😂
مش كلامي, كلام الاذر انفسهم.

و اعتقد انه اهم من كلام هبيد يقول الاتراك صدروا 300 مسيره :ROFLMAO:

وحده وحده يا ابو مصادر 😂

اولا هات ال 300 مسيره و الزبائن الذين اشتروها, و بعدين نفصفص بقية هبدك. اذا ما تعرف تحسب بمستوى الابتدائي نساعدك مش مشكلة 🤭
يابني انا عمال احطلك لينكات انت عايز تكشف صح ؟ 😂😂😂

منظرك بقي عسل قدام الاعضاء

تاني فين مصادر وفيديوهات الهيرمس في ارمينيا ؟ لا تلف وتدور
تاني مالفارق بين الوينج لونج والبيراقدار ؟ لا تلف وتدور
تاني ماهو الفارق بين المسيرات الانتحاريه والمسيرات من طراز بيراقدار ؟ لا تلف وتدور

😁🤫😂

مش كلامي, كلام الاذر انفسهم.

و اعتقد انه اهم من كلام هبيد يقول الاتراك صدروا 300 مسيره :ROFLMAO:

خليك رجال الاول ورد علي اي سوال ليا ولرسلان من الامس ورايح تقارن بين الهاروب والوينج لونج والبيراقدار ولا انت فاهم وعمال تضحك 😂

رقم انتاج ٣٠٠

محلي وشامل ١٩ عقد دولي

بالنسبه لفيديوهات الاستهداف للدفاعات الجويه تم وضعها ؟

مش ناوي بقي ترد علينا بفيديوهات الهرمس
وتقارن بين المسيرات وتجبلي عقود تصديرها ؟

سوال انت عندك كام سنه يابني ؟

يابني انا عمال احطلك لينكات انت عايز تكشف صح ؟ 😂😂😂

منظرك بقي عسل قدام الاعضاء

تاني فين مصادر وفيديوهات الهيرمس في ارمينيا ؟ لا تلف وتدور
تاني مالفارق بين الوينج لونج والبيراقدار ؟ لا تلف وتدور
تاني ماهو الفارق بين المسيرات الانتحاريه والمسيرات من طراز بيراقدار ؟ لا تلف وتدور

😁🤫😂
- مفيش فيديوهات, و اي دولة محترمه تحرص ان لا تنتشر فيديوهات مسيراتها العملياتيه ( بينما الاتراك ما عندهم مانع لان انتاجهم مسخ فرانكشتاين و تجميع حراج و همهم التسويق للهبيده امثالك 🤭 )

- الاذر يقولون لك استهداف منصات الدفاع الجوي كان بالهاروب. البيرقدار و الهرميز استخدمت لتوجيه الذخائر و الرصد على الآليات و الدبابات.

- البيرقدار تصنف كمسيرة MALE و اقل من عادية في فئتها. كونك لا تعرف التصنيف مشكلتك الخاصه

- اخيرا هات مسيرات البيرقدار ال 300 و الزبائن الذين اشتروها 🤣

- مفيش فيديوهات, و اي دولة محترمه تحرص ان لا تنتشر فيديوهات مسيراتها العملياتيه ( بينما الاتراك ما عندهم مانع لان انتاجهم مسخ فرانكشتاين و تجميع حراج و همهم التسويق للهبيده امثالك 🤭 )

- الاذر يقولون لك استهداف منصات الدفاع الجوي كان بالهاروب. البيرقدار و الهرميز استخدمت لتوجيه الذخائر و الرصد على الآليات و الدبابات.

- البيرقدار تصنف كمسيرة MALE و اقل من عادية في فئتها. كونك لا تعرف التصنيف مشكلتك الخاصه

- اخيرا هات مسيرات البيرقدار ال 300 و الزبائن الذين اشتروها 🤣

لا يوجد دوله محترمه تنشر فيديوهات 🤔 يعني امريكا واوكرانيا وروسيا والصين وتركيا دول غير محترمه علشان تشارك فيديوهاتها ليه دي فيديوهات +18 😂

ثانيا مصمم علي هبده مشاركه الهيرمس في الصراع الارميني الاذاري ولا هبده جديده ان البيراقدار لم تستهدف بل هي والهيرمس كانو يقومو بالرصد وفقط

يعني فيديوهات الاستهداف من البيراقدار في اذربيجان واوكرانيا تزيف من وزارتي الدفاع في البلدين 😂😂😂
ثالثا انا اللي مش عارف فعلا وانت رايح تحط الوينج لونج والهاروب والبيراقدار في تصنيف واحد 😂😂😂😂

يعني فيديوهات واتحطت
لينكات واتحطت
عقود التصدير ورقم البناء واتحطت
وانت ما عليك غير بهبدات من مقارنه مسيرات انتحاريه بمسيرات تقليديه
وهبده ان البيراقدار مسيره تصوير وفقط ولم تصطاد اي دفاع جوي لا في اذربيجان ولا في اوكرانيا 😂
ولم تضع مصدر وااااحد يوحد ربنا علي معلومه الهيرمس

انت عارف بنسمي اللي بيعمل الكلام دا في مصر ايه ( ابقي تعالي خاص وانا اقولك ) 😂😂😂

توجيه الذخائر !!!! يعني إيه
سؤال: من أين جاءت الصواريخ التي تدمر في الأليات والدبابات والجنود ؟

من السماء والبيراقدار دي مسيره تصوير وفيديوهات وزارتي دفاع اوكرانيا واذربيجان طلعت مزيفه 😂😂

ياعم متردش عليه انا عملت معاه الواجب امام الاعضاء علشان يبقي يهبد تاني

اكثرها قذائف مدفعيه موجهه, مفيش صواريخ :)
ههههههه
زايد الحديث معاك
وأنا كنت أظن أنّك فاهم كل حاجه
طلعت موش فاهم ولا حاجة
ليه تحطّوا في أنفسكم في مواقف بايخه
إرجع شاهد فيديوهات البيرقدار ربّما تفهم حاجة

ههههههه
زايد الحديث معاك
وأنا كنت أظن أنّك فاهم كل حاجه
طلعت موش فاهم ولا حاجة
ليه تحطّوا في أنفسكم في مواقف بايخه
إرجع شاهد فيديوهات البيرقدار ربّما تفهم حاجة
الحمد لله اننا مختلفين. صراحه امر مقلق اذا اتفقت معك :ROFLMAO:

مفيش فيديوهات, تماما كما انه لا يوجد فيديو للبيرقدار يستهدف منصه دفاع جوى 🤭

اصلا طلبك خروفي الطابع و انصحك لا تقلد رسلان. يوديك في سكه غلط.

وين كان عقلك يوم قلت مافيه 😐

مو قلت لك لا انت فالح في سياسه ولا عسكريه ولا شي

عودة
أعلى